קטאר איירווייז היא חברת התעופה הטובה בעולם לשנת 2024 – כך קבע אתר דירוג חברות התעופה AirlineRatings. שפרסם את הדירוג שלו לשנות 2024. אל המקום השני הגיעה חברת קוריאן אייר וקתאי פסיפסיק איירווייז קטפה את המקום השלישי.
4 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 777 של קטאר איירווייז
מטוס בואינג 777 של קטאר איירווייז
מטוס בואינג 777 של קטאר איירווייז
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
מטוס של חברת קוריאן אייר
מטוס של חברת קוריאן אייר
קוריאן אייר במקום השני והמכובד
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
בואינג 777 של חברת קתאי פסיפיק
בואינג 777 של חברת קתאי פסיפיק
קתאי פסיפיק - מקום 3
(צילום: shutterstock)
דירוג החברות נקבע על ידי חמישה עורכים עם יותר מ-100 שנים מצטברות של סיקור ענף התעופה. השופטים משכללים שלל קריטריונים, בהם הגיל של צי המטוסים, ביקורות נוסעים, רווחיות, דירוג בטיחות, דירוג מוצר, חדשנות והזמנות עתידיות של מטוסים.
"על פי הניתוח האובייקטיבי שלנו קטאר איירווייז הגיעה למקום הראשון בהרבה תחומים, על אף שהתוצאות בעשירייה הראשונה היו צמודות", אמר גו'פורי תומאס, העורך הראשי של האתר. "בביקורות של הנוסעים קטאר איירווייז הקדימה את כל החברות האחרות והעקביות והסטנדרטים של השירות הגבוהים שלה השתקפו במשובים".

קטאר איירווייז גם זכתה בתואר מחלקת העסקים הטובה ביותר, והחברה עם האוכל הטוב ביותר. אייר ניו זילנד זכתה בתואר החברה עם מחלקת התיירים הטובה ביולר.
המחלקה הראשונה הטובה בעולם, כך על פי עורכי האתר, היא של סינגפור איירליינס, וצוות האוויר הטוב ביותר מגיע מחברת וירג'ין אוסטרליה.
(המחלקה הראשונה של סינגפור איירליינס)
באמירייטס תמצאו את מערכת הבידור הטובה ביותר, זאת בנוסף למחלקת הפרימום אקונומי הטובה בעולם. הלאונג' הטוב בעולם הוא של חברת קוואנטס. החברה הכי סביבתית היא איתיחאד איירווייז.
דירוג חברות הלואו-קוסט פורסם על פי חלוקה לאזורים בעולם. סאות'ווסט היא חברת הלואו-קוסט הטובה באמריקה, פליי דובאי קטפה את התואר במזרח התיכון, אייר אסיה המלזית ניצחה באזור אסיה, ג'טסאטר באזור אוסטרליה והפסיפיק ואיזיג'ט ניצחה באירופה. וייטג'ט הווייטנאמית זכתה בתואר חברת האולטרה לואו-קוסט הטובה ביותר וחברת הלואו-קוסט עם השירות הטוב ביותר.
עורכי האתר פרסמו גם רשימה של 25 חברות הלואו-קוסט הטובות ביותר בסדר אלפביתי: איזיג'ט, אייר אסיה, אייר באלטיק, אייר קנדה רוז', גול, ג'טבלו, ג'ט2, ג'טסטאר, ג'יגו אייר, וייטג'ט, וולוטי, וולינג איירליינס, וויזאייר, טרנסאוויה, יורוווינגס, נורוויג'יאן, סאות'ווסט, סאן קאנטרי, ספייסג'ט, סקוט, פליי דובאי, פליי נאס, פיץ', קבו פסיפיק וריינאייר.
4 צפייה בגלריה
מטוסי של חברת איזיג'ט
מטוסי של חברת איזיג'ט
איזיג'ט - חברת הלואו-קוסט הטובה באירופה, על פי דירוג Airlineratings
(צילום: shutterstock)
AirlineRatings אינו הגוף החשוב היחיד שמדרג חברות תעופה. בחודש יוני 2023 פורסם הדירוג השנתי של חברת Skytrax שנחשב ל"אוסקר של ענף התעופה". בראש הדירוג ההוא ניצבה סינגפור איירליינס, קטאר איירווייז, שזכתה בעבר שבע פעמים במקום הראשון, הגיעה למקום השני ואול ניפון איירווייז סגרה את השלישיה הראשונה. אייר אסיה המלזית נבחרה לחברת הלואו-קוסט הטובה בעולם, תואר שבו היא זוכה בכל שנה מאז 2010.