לטוס לחו"ל ולקחת בחשבון שנתקעים בחו"ל בגלל ביטולי טיסות, לא נשמע כמו חוויה נעימה. לכן ישראלים רבים העדיפו לבלות בארץ במהלך החגים. בדקנו כמה תעלה חופשת חג בבתי המלון, בהתחשב בעובדה שבצפון יש מלחמה ובאילת יש תפוסה מלאה במלונות.
צילומים: ליאור גרונדמן, עמית גרון, יח"צ ישרוטל
העסק לא זול: גם לזוג וגם למשפחה, למשל הורים ושני ילדים. כך, למשל, חופשה בראש השנה (שני לילות) במלון אוריינט בירושלים תתחיל ב-5,890 שקל לזוג על בסיס לינה בלבד.
לדברי שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית אשת טורס, "בחגים השנה אנחנו רואים יותר ישראלים שהחליטו לנפוש בארץ בעקבות המצב הביטחוני והיעדר היצע מספק של טיסות לחו"ל. נותרו מעט מקומות לראש השנה, וגם בהמשך החגים – יום כיפור, סוכות ושמחת תורה - עדיין יש מקומות אך גם הם הולכים ואוזלים. בעקבות המצב המתוח השאלה הכי נפוצה הפכה להיות: האם יש מרחב מוגן במלון ומה המרחק שלו מהחדר. אנו צופים יותר הזמנות של הרגע האחרון למלונות בארץ בעקבות ביטולי הטיסות של החברות הזרות".
ענת אהרון, סמנכ"לית שיווק ומכירות ברשת פתאל, אמרה בשיחה עם ynet: "חג ראש השנה מאופיין בתפוסות גבוהות עד מלאות בכל מלונות רשת פתאל. בימים אלו ניתן למצוא חדרים אחרונים במלונות תל אביב, רחובות וירושלים . גם חג סוכות מאופיין בביקושים גבוהים מאד, מגמה שהחלה עוד בתחילת הקיץ".
"רבים יעדיפו השנה לנפוש בארץ, גם בשל המלחמה וגם בשל אזהרת ארגון התעופה האירופי מפני טיסות לישראל. אנו עדים לביקושים גבוהים באזורי הנופש"
גדי פריבר, בעלים ומנכ"ל גורדוניה מוסיף כי "רבים מהאורחים במלון הזמינו את החופשה לפני מספר חודשים ואנחנו מזהים שבימים האחרונים, בעקבות המצב בצפון, יש ביקוש גדול לחגי תשרי. אנשים מחפשים שקט, ויש לנו כמובן גם מרחב מוגן למקרה הצורך". כמה זה עולה? לילה אחד בראש השנה בסוויטה בסיסית לזוג עולה 3,500 שקל. למזמינים באתר יש 5% הנחה וקיים מבצע של 20% הנחה למזמינים שלושה לילות בראש השנה.
אסף בן דב, סמנכ"ל שיווק אפריקה ישראל מלונות, המנהלת את מותגי המלונות וורט, פולי, קראון פלזה ואינדיגו, מציין כי "רבים יעדיפו השנה לנפוש בארץ, גם בשל המלחמה וגם בשל אזהרת ארגון התעופה האירופי מפני טיסות לישראל. אנו עדים לביקושים גבוהים באזורי הנופש ולכן הצענו חופשות במחירים שווים. ניתן למצוא חדרים בהנחה משמעותית של 25% באתר החברה ולחסוך מאות ואף אלפי שקלים למשפחה".