תקרית נוספת של מערבולת אוויר קטלנית. דיילת בחברת טורקיש איירליינס שברה השבוע חוליה בעמוד השדרה במהלך טיסה פנימית מאיסטנבול לאיזמיר. כך דווח בעיתון הטורקי "הורייט דיילי ניוז".
1 צפייה בגלריה
מטוס של חברת טורקיש איירליינס
מטוס של חברת טורקיש איירליינס
מטוס מדגם איירבוס A321 של טורקיש איירליינס
(צילום: Robert Buchel / Shutterstock)
הדיילת, שהחלה לעבוד בחברה לפני חודשיים בלבד, התעופפה אל התקרה ואז נפלה בעוצמה על רצפת המטוס. המטוס, מדגם איירבוס A321, החל להיטלטל שניות לאחר שהטייסים הדליקו את הנורות שמורות להדק את חגורות הבטיחות.
ביום ראשון נפצעו 12 בני אדם ממערבולות אוויר קשות שאליהן נקלעה טיסה חברת קטאר איירווייז, שהייתה בדרכה מדוחא לאירלנד. המטוס, מדגם בואינג 787, נחת בשלום בשדה התעופה בדבלין, שם המתינו לפצועים אמבולנסים רבים. לפי הדיווח, בין הפצועים ישנם שישה נוסעים ושישה אנשי צוות.
המטוס נקלע למערבולת אוויר רצינית כשהיה באוויר מעל שטחה של טורקיה. התקרית אירעה חמישה ימים בלבד אחרי התקרית החריגה והקיצונית שבה היה מעורב מטוס בואינג 777 של חברת סינגפור איירליינס, שנקלע למערבולת קיצונית ביותר במהלך הטיסה מלונדון לסינגפור. נוסע אחד - אזרח בריטי בן 73 - מצא את מותו, כנראה מהתקף לב במהלך הצניחה והטלטלה הפתאומית, ויותר מ-100 נוסעים נוספים נפצעו. 20 נוסעים אושפזו במחלקת טיפול נמרץ, כשחלקם נדרשו לעבור ניתוחים מורכבים בעמוד השדרה בשל שורה של פציעות קשות שמהן סבלו כשהוטחו במהלך הצניחה בתקרת המטוס.
בעוד מערבולות אוויר הן הגורם הנפוץ ביותר לתאונות אוויריות, לפי רשויות הביטחון התחבורתי בארה"ב נראה כי חלה הקצנה בעוצמת התקריות, וגם בכמות הפציעות הקשות. לרוב, האירועים מסתיימים בפציעות של הנוסעים בלבד, אולם ללא נזק משמעותי למטוסים עצמם.
בשיחה עם ynet בשבוע שעבר המליץ הטייס המנוסה אל"מ במיל' נרי ירקוני, לשעבר מנהל רשות התעופה האזרחית, להישאר עם חגורת הבטיחות במשך כל הטיסה. "אני בעד להיות חגורים במשך כל הטיסה, גם כשקוראים ספר, ובעיקר כשנרדמים, למעט כשקמים לשירותים", אמר ירקוני. "מבחינתי נכון היה לו הנוסעים היו חגורים גם בחגורות כתפיים, כפי שטייסים חגורים בקוקפיט".