"חשבנו שכבר פרצה איזושהי מתקפת טילים על ישראל, המצב היה ממש לא ברור ומפחיד, אבל הם הסבירו לנו אחר כך שלא קרה כלום, פשוט יש חשש ביטחוני ממתקפה איראנית. התחלנו את המסע שלנו בשעה 23:00 בלילה, ואנחנו שוב בווינה ב-06:30 בבוקר". אייל בן משה, ישראלי שהיה על טיסת אוסטריאן איירליינס מווינה לתל אביב, מצא את עצמו הבוקר (יום ה') שוב בבירה האוסטרית לאחר שהמטוס עשה סיבוב פרסה באוויר.
(צילום: ליאור שרון)

על רקע ההסלמה במתיחות הביטחונית בעקבות חיסול בכירי חיזבאללה וחמאס בביירות ובטהרן, החברה האוסטרית, שהיא חלק מקבוצת לופטהנזה, אמורה הייתה לבצע עצירה בלרנקה בדרך לישראל כדי להחליף את צוות האוויר, כך שלא יצטרכו ללון בישראל. אולם, באמצע הדרך חל שינוי בתוכניות.
"כשהיינו באזור קפריסין הסתכלנו על המפה וקלטנו שהמטוס עושה איזשהו סיבוב חזרה", סיפר בן משה. "שאלנו את הדיילות, ואחרי בערך חצי שעה הקברניט הודיע שבעקבות המצב הביטחוני בישראל הטיסה חוזרת בחזרה לווינה לאחר עצירת תדלוק בסופיה".
בן משה ומשפחתו, יחד עם משפחות נוספות, מצאו את עצמם תקועים בווינה. "אנחנו יושבים כאן וממתינים", סיפר בשיחה משדה התעופה האוסטרי. "מנסים למצוא כל מיני פתרונות. נראה מה יהיה. אנחנו משפחה עם ארבעה ילדים, ויש פה עוד משפחות עם ילדים שתקועות כמונו".
1 צפייה בגלריה
בואינג 777 של אוסטריאן איירליינס
בואינג 777 של אוסטריאן איירליינס
בואינג 777 של אוסטריאן איירליינס - הסתובב לפני שהגיע לישראל
(צילום: Soos Jozsef / Shutterstock.com)
כמה חברות תעופה זרות הודיעו אמש והבוקר על ביטולים של טיסות ישראל. בין היתר, יונייטד איירליינס ודלתא איירליינס עוצרות את הטיסות לתל אביב לזמן מוגבל. גם פליי דובאי ובריסל איירליינס ביטלו טיסות.
חברות התעופה הישראליות פועלות כרגיל, וכך גם נתב"ג. מרשות שדות התעופה נמסר כי היום יעברו בשדה כ-70 אלף נוסעים ב-413 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. בסך הכל ייצאו היום כ-37,500 נוסעים בטיסות בינלאומיות, וייכנסו לישראל 32,500 נוסעים.