חברת התעופה ריינאייר משיקה קווים חדשים לשדה התעופה הרמון. בעונת החורף מתכננת החברה להתחיל לטוס מהשדה הדרומי לארבעה יעדים חדשים באירופה – פריז (נמל התעופה בובא טיל שמרוחק 85 קילומטרים מהבירה הצרפתית), קובנה (ליטא), קרקוב ובריסל. בכך תצטרף ריינאיר לוויזאייר, לטראנסאוויה ולפינאייר שכבר מפעילות טיסות משדה התעופה הדרומי להלסינקי, לרומא ולווינה.
בנוסף לקווים לרמון, תפעיל החברה 20 קווים לנתב"ג מהמדינות הבאות: אוסטריה, בלגיה, קפריסין, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, איטליה, ליטא, מלטה, פולין ורומניה. במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ה') בנתב"ג אמר מנכ"ל החברה אדי ווילסון: "נפעיל 200 טיסות שבועיות לישראל מ-25 יעדים ב-13 מדינות".
ריינאייר מקווה למשוך תיירים שירצו לברוח מהקור של אירופה לחום של אילת. החברה אף פרסמה באתר האינטרנט שלה מדריך מקוצר לאילת עבור תיירים מאירופה.
למי שבוחר להגיע לטוס משדה התעופה רמון יש כמה יתרונות. בשדה התעופה יש חניה בחינם לכל אורך השהות של הנוסעים בחו"ל, כמו כן הדרישה היא להתייצב רק שעתיים בלבד לפני ההמראה. בשדה פחות עמוס מאשר בנתב"ג, ובדרך כלל הטיסות ממנו זולות יותר, אם כי מעט יותר ארוכות מאלו שממריאות מנתב"ג.
מדינת ישראל מסבסדת את הטיסות של החברות האירופאיות לרמון במטרה לעודד תיירות באילת. גורמים בענף התעופה בישראל טוענים שמדובר בצעד לא הוגן.
מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל עוז ברלוביץ אמר בשיחה עם ynet מוקדם יותר החודש: "נשמח לשוב ולהמשיך להפעיל טיסות לרמון, אבל לא נוכל להתחרות בחברות הזרות שמקבלות סבסוד מהמדינה לטובת הבאת תיירים לישראל שברובם לא נשארים באילת. יש לזכור שנתיב הטיסה ארוך יותר מרמון לכל יעד היוצא מישראל. ארקיע היא חברה המטיסה ברובה ישראלים. אם רוצים להפעיל את השדה, גם בתקופת החורף, רצוי שהמדינה תשקול לתעדף חברות ישראליות בדמות סבסודים ואגרות אפס, כפי שמקובל בשדות תעופה דומים אחרים בעולם".
ובתוך כך, חברת סאן דור, מקבוצת אל על, הודיעה הבוקר על השקת קו לקזבלנקה שבמרוקו. מכירת הכרטיסים החלה היום, והטיסה הראשונה צפויה להמריא ב-14 בדצמבר. מחיר לכרטיס הלוך-ושוב: החל מ-444 דולר. סאן דור תפעיל שתי טיסות שבועיות בימי שני ורביע. הטיסות יתווספו לשש הטיסות השבועיות שאל על מפעילה למרקש.