לחץ בשחקים: מטוס של חברת התעופה האמריקנית דלתא איירליינס שהיה בדרכו לפורטלנד נאלץ השבוע לשוב על עקבותיו לנמל התעופה בסולט לייק סיטי, בשל כשל שהתגלה במערכת הלחץ של המטוס שגרם לפציעות ולדימומים בקרב לפחות עשרה נוסעים.
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של חברת דלתא איירליינס
(צילום: shutterstock)
נוסעת בשם ג'קי פרסר סיפרה כי חשה כאב חד באוזן ובמקביל החלה לדמם. "הרגשתי פיצוץ בתוך האוזן, הושטתי את היד אחורה ופתאום כל היד שלי נצבעה בדם", אמרה פרסר לתקשורת המקומית. היא אובחנה עם קרע בעור התוף, תופעה שעדיין משפיעה על השמיעה שלה. "אני מרגישה כאילו אני מדברת מתחת למים", אמרה.
נוסעים נוספים דיווחו על מקרים דומים של כאבי אוזניים חמורים, בעוד אחרים סבלו מדימומים באף. קארין אלן, נוסעת אחרת שהייתה בטיסה, סיפרה כי הבחינה בנוסע שישב מאחוריה מכוסה בדם בעקבות דימום מאפו ואוזניו, בזמן שהצוות והנוסעים ניסו לסייע לו.
הכשל התרחש בטיסת 1203 שהמריאה מסולט לייק סיטי לכיוון פורטלנד עם מטוס מדגם בואינג 737-900, שנמצא בשימוש גם בקרב חברות אחרות הטסות לישראל כמו אל על. עם תחילת הבעיה במערכת הלחץ, המטוס ביצע ירידה בגובה, אך למרות הניסיון להמשיך בטיסה, הוחלט להחזיר את המטוס לנמל המוצא לאחר שהתברר כי התקלה חמורה מכפי שחשבו.
בעקבות האירוע, פרסר ונוסעים נוספים קיבלו טיפול רפואי על ידי צוות שהמתין להם בטרמינל. פרסר, שטופלה בבית חולים לאחר מכן, ציינה כי חברת דלתא כיסתה את עלות ההסעה שלה לבית החולים.
דלתא התנצלה בפני הנוסעים וציינה כי התקלה תוקנה, והמטוס שב לפעילות יום למחרת. היא לא פירטה מה בדיוק גרם לתקלה, אך מומחי טיסה מעריכים כי לא מדובר בשגיאה אנושית שנגרמה על ידי הטייס, אלא בפעולה אוטומטית של המטוס כמו חיישן שהשתבש.
2 צפייה בגלריה
מסלול המטוס
מסלול המטוס
מסלול המטוס
(Flightradar24)
טייסים דיווחו על בעיות דומות בעבר שהצליחו לתקן באוויר, אבל החזרה של טיסת דלתא היא חריגה ומעידה כי הצוות העריך שמדובר בבעיה בטיחותית חמורה. "אנחנו מתנצלים בכנות בפני הלקוחות שלנו על החוויה שלהם בטיסה", מסרה דלתא בהצהרה. "צוות הטיסה פעל לפי נהלים לחזור לנמל התעופה, שם הצוותים שלנו בשטח תמכו בלקוחות בצרכיהם המידיים. צוות רפואי פגש את נוסעי הטיסה בשער וזיהה עשרה אנשים הזקוקים להערכה או טיפול. דלתא הציעה לכסות את ההובלה עבור לקוחות אלה למתקנים רפואיים. טכנאי דלתא עבדו על נושא הלחץ במטוס בהצלחה. היא הוצאה משירות בבוקר ה-15 בספטמבר וחזרה לשירות ב-16 בספטמבר".
לא בטוח שזה סיפק את הנוסעים, וכמה מהם כבר הצהירו על הכוונה לתבוע את החברה על הנזק הרפואי שנגרם להם.