סכנה בארוחת הבוקר במחלקת העסקים של אל על. נ', חולה אונקולוגי מאזור השרון שהיה בדרכו לטיפול רפואי מציל חיים בקליפורניה, מצא שבר של סכין יפנית בתוך קציצת הירק שהוגשה לו במטוס. לאחר שהתלונן, חברת התעופה הציעה לו שובר של 1,000 דולר פיצוי, אך הוא סירב. "זה פיצוי מגוחך למקרה שעלול היה להסתיים באסון", אמר בשיחה עם ynet.
שבר סכין במנה שהוגשה בטיסת אל על

התקרית אירעה ב-19 באוגוסט במהלך טיסה ללוס אנג'לס. חברת הביטוח של נ' הטיסה אותו לסדרת טיפולים בארצות הברית. נ', שהתאושש באותם ימים מניתוח מורכב, טס במחלקת עסקים בשל מצבו.
"מרוב התלהבות צילמתי את כל הארוחות שהוגשו כדי לשלוח לבן החייל שלי שנשאר בישראל", סיפר נ'. "בארוחת הבוקר, שהוגשה לקראת סוף הטיסה, התבקשתי לבחור בין שקשוקה לקציצת ירק. לתדהמתי, ולמזלי הגדול, רגע לפני שלקחתי ביס, בעת שחתכתי עם הסכין והמזלג בקציצת הירק כדי לפרוס אותה, הבחנתי שיש גוף זר וקשה בקציצה, הוצאתי את החפץ הזר ונותרתי בהלם מוחלט כשהבנתי שמדובר בחלק של סכין יפנית. מיד קראתי לדיילת וביקשתי שתקרא גם לפרסרית והפניתי את תשומת ליבן למתרחש בצלחת שלי".
1 צפייה בגלריה
שבר סכין במנת שהוגשה בטיסת אל על
שבר סכין במנת שהוגשה בטיסת אל על
שבר הסכין שיכול היה להיכנס לפיו של נ'
נ' הוסיף וסיפר: "ביקשתי מהן לתעד ולדווח לגורם הבכיר ביותר בחברת אל על, ואם צריך גם לערב גורם ביטחוני – כיצד חודרת סכין יפנית למנת אוכל שמוגשת בטיסה ועוד במחלקת עסקים, איך יוצאת מנה כזו ממחלקת הקייטרינג, זה בעיני גובל אולי במעשה חבלה, מי יודע בימינו. נסער כולי גם ביקשתי מהפרסרית שתעצור את הגשת ארוחת הבוקר בכל הטיסה כדי לקחת מקדם זהירות שמא אולי יש עוד חלקיקי סכין יפנית במנות האוכל שיוגשו לנוסעים, אבל זה לא קרה לצערי, הצוות בחר להמשיך בחלוקת ארוחת הבוקר לנוסעים".
נ' הוסיף וסיכם: "המזל הגדול היה שהייתי עסוק בלצלם ו'להשוויץ' לבן שלי איזו ליגה של ארוחת בוקר מוגשת במחלקת עסקים. ומה אם הייתי נוגס ביס – זה היה פוצע לי את כל הלוע. תודה לאל שזה לא קרה".
אל על ל-נ': "רווח לנו מאוד על כי לא נפגעת מהימצאות הסכין. מטעמים שירותיים, נשמח להציע לך שובר זיכוי בסך 1,000$ אשר אנו מקווים יסייע להקהות ולו במעט את חווייתך מהאירוע"
באל על לא הכחישו את המחדל והציעו לנ' פיצוי – שובר זיכוי בסכום של 1,000 דולר. "בהמשך לשיחתנו בעניין", נמסר ממחלקת קשרי הלקוחות של אל על, "אנו מבקשים לשוב ולהביע את התנצלותנו על האירוע המצער של מציאת שבר סכין במנת הארוחה שהוגשה בטיסתך אתנו ללוס אנג'לס ביום 19.8.24. עם זאת, רווח לנו מאוד על כי לא נפגעת מהימצאות הסכין. כפי שציינתי בפניך, הנושא מטופל ברצינות הראויה מול כלל הגורמים הרלוונטיים לרבות אלה האמונים על בטיחות הטיסה. מטעמים שירותיים, נשמח להציע לך שובר זיכוי בסך 1,000$ אשר אנו מקווים יסייע להקהות ולו במעט את חווייתך מהאירוע. השובר יישלח במייל נפרד . נשמח לשוב ולארח אותך בטיסותינו הבאות לשביעות רצונך המלאה. בברכה, קשרי לקוחות אל על".
"נסערתי מאוד מהמכתב הזה", אמר נ', "אל על צריכה להתבייש שכך היא מוצאת לנכון לפצות נוסע באשר הוא, זה היה עלול להיגמר באסון. החלטתי לפנות למנהלת מחלקת התביעות באל על ונתתי לה עוד זמן לשקול מחדש את ההתנהלות של החברה ולשקול מחדש את הפיצוי המגוחך שבחרו להעניק לי. מאחר שלא שמעתי ממנה יותר, נחתתי בארץ בתחילת נובמבר, מחוזק יותר בריאותית החלטתי להרים את הכפפה ולא לשתוק ולפנות לתקשורת.
"לא ייתכן שחברת אל על נפנפנה את המקרה שלי בהינף יד ולא טרחה לחזור אליי אחרי שהדגשתי שהפיצוי שהוצע לי לא מקובל עליי, אני רוצה גם להבין מה נעשה סביב התחקור של המקרה שסיכן את חיי".
מחברת אל על נמסר בתגובה: "עם קבלת פרטי האירוע, הנושא תוחקר לעומק על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים. מדובר באירוע חריג שאינו משקף את סטנדרט השירות וההסעדה של אל על, ומטבחי המזון עימם אנו עובדים מקיימים בקרות איכות מחמירות. אנו מתנצלים על החוויה של הלקוח, ופועלים באופן שוטף למניעת הישנות מקרים דומים".