אייר חיפה, חברת התעופה הישראלית החדשה, הודיעה הבוקר (יום ג') כי תקבל את המטוס הראשון שלה בסוף החודש. המטוס הצרפתי-איטלקי החדש מדגם ATR 72-600, בעל 72 מושבים, ימריא משדה התעופה בלניאק טולוז שבצרפת וינחת בנמל התעופה הבינלאומי בחיפה. במהלך החודשים הבאים החברה תקבל שני מטוסים נוספים מדגם זה. החברה נמצאת בשלבים האחרונים בתהליך קבלת רישיון המפעיל המבצעי מרשות התעופה האזרחית, ועם השלמת תהליך הרישוי, הצפוי במהלך חודש ספטמבר, תחל במכירת הכרטיסים ובהפעלת טיסות מסחריות מחיפה.
3 צפייה בגלריה
מטוס של אייר חיפה חברת התעופה הישראלית החדשה
מטוס של אייר חיפה חברת התעופה הישראלית החדשה
כך ייראה המטוס הראשון של אייר חיפה
(הדמיה באדיבות ATR)
אייר חיפה הוקמה על ידי קבוצת יזמים ישראלים, בראשם ניר צוק, מייסד חברת Palo Alto Networks, וגונן אוסישקין, ליאור יבור ומיקי שטרסבורגר, מבכירי אל על לשעבר. החברה תפעיל טיסות קבועות בתדירות גבוהה לאורך כל השנה, מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה לאילת ולמגוון יעדים באגן הים התיכון והסביבה.
בחודש ספטמבר קיבלה אייר חיפה רישיון הפעלה מסחרי משרת התחבורה מירי רגב. "השקת חברת התעופה, במיוחד על רקע התקופה המאתגרת זו של לחימה בצפון, היא צעד חשוב ובעל משמעות רבה עבור האזור", נמסר בהודעה שפרסמה אייר חיפה. "פעילותה של החברה תתרום לחיזוק הכלכלה המקומית וליצירת מקומות עבודה חדשים. אייר חיפה תספק קישוריות אווירית לאזור, תקל על תושבי הצפון בטיסות לחו"ל וצפויה לתרום בהמשך לפיתוח תיירותי של אזור חיפה והצפון".
3 צפייה בגלריה
הלוגו של אייר חיפה
הלוגו של אייר חיפה
הלוגו של אייר חיפה
3 צפייה בגלריה
נמל שדה טרמינל תעופה חיפה
נמל שדה טרמינל תעופה חיפה
נמל שדה טרמינל תעופה חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
גונן אוסישקין, שותף מייסד ומנכ"ל החברה, אמר: "אנחנו מתרגשים מאוד לקראת הגעת המטוס הראשון לישראל. אייר חיפה היא חברת התעופה הישראלית הראשונה שקמה מאז שנות ה-90 ואנחנו גאים, במיוחד בתקופה זו, להיות חברת התעופה המסחרית הראשונה בתולדות המדינה שבסיס הפעילות שלה בנמל התעופה הבינלאומי בחיפה. אנחנו ממתינים להשלמת תהליך הרישוי של החברה ועם סיומו וקבלת הרישיונות הנדרשים מרשות התעופה האזרחית, נכריז על המועד להשקת הפעילות של החברה ונתחיל במכירת הכרטיסים".

"מאמינים בפוטנציאל הרב של הטיסות מחיפה"

מיקי שטרסבורגר, שותף מייסד ומשנה למנכ"ל, אמר בשיחה עם ynet: "אנחנו מאמינים בפוטנציאל הרב של הטיסות מחיפה לאילת וליעדים באגן הים התיכון. מדובר בבשורה משמעותית לתושבי הצפון, שיוכלו להגיע לאילת וליעדי נופש אטרקטיביים בחו"ל במחירים תחרותיים, בבטיחות ובקלות".
נזכיר כי בקיץ הקודם חודשו לזמן קצר הטיסות מנמל חיפה לראשונה מאז שנת 2019, כאשר חברות ישראייר ואיסתא שיווקו טיסות לקפריסין שבוצעו במטוס מסוג בומברדיה דאש 8 של חברת התעופה יוניברסל אייר.
יוני, 2023. טיסה מחיפה לקפריסין
(צילום: אביהו שפירא, שמוליק דודפור)

בשדה התעופה בחיפה יש מסלול המראה קצר באורך של 1,326 מטרים בלבד, מה שמאלץ את אייר חיפה להפעיל מטוסים קטנים בלבד שמכילים כ-70 נוסעים.
עם זאת, בענף מעריכים כי כניסה של חברה חדשה עשויה להוביל לירידת מחירים ליעדים מסוימים. כמו כן, תושבי הצפון יוכלו ליהנות משדה קרוב וקטן יותר שיחסוך להם נסיעה ארוכה לנתב"ג.