5 צפייה בגלריה
טרמינל 3A, נתב"ג
טרמינל 3A, נתב"ג
כך ייראה טרמינל 3A החדש בנתב"ג
(הדמייה: רשות שדות התעופה)
תתחדש: נמל התעופה בן גוריון מרחיב את התשתיות ויתחדש בקרוב בטרמינל נוסף שייקרא טרמינל 3A.
"במהלך שנת 2023 ייחנך טרמינל מודרני בעל עיצוב פונקציונלי וחדשני המשלב יעילות בשירות ובנוחות", כך נמסר היום (יום ג') מרשות שדות התעופה.
דובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר ויניב לניס מ"טיסות סודיות" מדברים על החידושים בנתב"ג ומה מחכה לנו בעתיד - בתוכנית החופש "צ'ק-אין" ברדיו ynet:


הגידול במגמת תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג צפוי להימשך ונראה שרשות שדות התעופה מנסה להתאים את תוכניות ההשקעה והפיתוח לעלייה בתנועה בנתב"ג. כך שכבר בסיום חגי תשרי הקרובים, יחל ההליך לבניית הטרמינל החדש לצד הטרמינל הקיים והמרכזי בנתב"ג- טרמינל 3, שישמיך להוות השער המרכזי ממנו יוצאים ונכנסים אל ישראל.
נזכיר כי ב-2017 רשות שדות התעופה פרסמה תחזיות כי מספר הנוסעים בנתב"ג יגיע לכ-30 מיליון נוסעים עד 2024. כמובן שהכול השתנה והתוכניות השתבשו ונדחו בעקבות משבר הקורונה.
5 צפייה בגלריה
טרמינל 3A, נתב"ג
טרמינל 3A, נתב"ג
ייבנה מערבית לטרמינל 3 - טרמינל 3A
(הדמייה: רשות שדות התעופה)
ב-2018 נבנה לראשונה אוהל הרחבה הצמוד לטרמינל 3. שם הוקמו עשרות דלפקי צ'ק-אין ועמדות בידוק ביטחוני בנוסף לאלו שבמבנה של טרמינל 3, מה שאכן עזר בעומסים שבאו בשנה זו וב-2019. אך אותן תוכניות להרחבת השדה למבנה שאינו זמני - לא יצאו לפועל כידוע. אגב, את אוהל ההרחבה הפכו לאחר מכן לאותו מתחם בדיקות קורונה הזכור למי שטס בתקופה זו.
5 צפייה בגלריה
הדמיה של המבנה החדש
הדמיה של המבנה החדש
כך היה אמור להיראות המבנה החדש שתוכנן ב-2017
(הדמיה: רש"ת)
כעת מועצת הרשות וההנהלה מאיצות את הליך הרחבת טרמינל 3 במסגרת תהליכי שיפור השירות ליוצאים מהשער הראשי של ישראל. הטרמינל החדש ייבנה בצד המערבי של טרמינל 3 וכך יתווספו 22 דלפקי צ'ק-אין , מערכות בידוק ביטחוני ומסועים מחוברים למערכות ה-HBS תוך יעילות בשירות ונוחות לנוסעים.
מערכת HBS היא מערכת בידוק ביטחוני שפותחה בישראל שיודעת "לדבר" עם מכונת מיון המזוודות כך שהתהליך יתייעל.
הטרמינל החדש יתפרס על שטח של 3.900 מ"ר, ברוחב 30 מטרים ואורך 130 מטרים. כדוגמתו קיימים טרמינלים באירופה: בסכיפהול שבאמסטרדם, ובשדות בגרמניה וזה שבבודפשט.

נתב"ג ייכנס למגרש של הגדולים

שיעורי הגידול בתנועת הנוסעים בנתב"ג נמשכים כאמור, כאשר נתב"ג צפוי להיכנס ב-2024 לקטגוריית השדות הגדולים בעולם.
על פי התוכנית, רשות שדות התעופה תבצע השקעה והתאמות מתקציבה בסך של כחצי מיליארד שקלים בתשתיות נתב"ג - לטווח הקצר והארוך.
5 צפייה בגלריה
הטמינל החדש ייבנה בדומה לטרמינל בסכיפהול, אמסטרדם
הטמינל החדש ייבנה בדומה לטרמינל בסכיפהול, אמסטרדם
הטמינל החדש ייבנה בדומה לטרמינל בסכיפהול, אמסטרדם
(צילום: shutterstock)
במקביל, ובאישור מועצת הרשות וההנהלה יצאה חטיבת ההנדסה בתכנון להקמת הזרוע חמישית לחניות מטוסים בנתב"ג, זרוע A. וכן הוספת שטחים לבדיקת כבודת הנוסעים, חיבור מסועי מזוודות, הקמת מתחמי אוכל נוספים לשירות הנוסעים והקמת חדרי VIP נוספים.
נזכיר כי במהלך חודש ספטמבר השנה יעברו בנתב"ג שני מיליון נוסעים. בחודש אוקטובר צפויים לעבור כשני מיליון נוסעים נוספים בטיסות בינלאומיות. מעל 2.2 מיליון נוסעים עברו במהלך חודש אוגוסט בנתב"ג.
כאשר תנועת הנוסעים בנתב"ג צפוייה להסתיים השנה עם 18 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות.

טרמינל שישלב חדשנות ויעילות

מנכ"ל רשות שדות התעופה, חגי טופולנסקי ציין כי: "בחלקו המערבי של טרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון, ייבנה טרמינל מתקדם נוסף שישלב חדשנות ויעילות וירחיב את השירות לנוסעים היוצאים לחו"ל. טרמינל 3 יעבור החל מהשנה הקרובה הליך דיגיטציה שיאפשר לנהל את היציאה לחו"ל בקלות בהליכים עצמאיים".
5 צפייה בגלריה
עמדות צ'ק-אין עצמאיות שאמורות לחסוך את התורים בעמדות המאוישות
עמדות צ'ק-אין עצמאיות שאמורות לחסוך את התורים בעמדות המאוישות
עמדות צ'ק-אין עצמאיות שאמורות לחסוך את התורים בעמדות המאוישות
(צילום: shutterstock)
זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע אמר טופולנסקי, המנכ"ל החדש, כי: "היעד המרכזי שלנו הוא שיפור השירות הניתן לנוסעים באמצעות אסטרטגיה המבוססת על השקעות וחדשנות באופן מיידי ובהשקעה של יותר מ-50 מיליון שקלים. בתכנון ארוך הטווח המעבר לשדה דיגיטלי ומתקדם ישפר את השירות בנמל התעופה בן-גוריון ואת חוויית הטיסה לנוסעים".