1 צפייה בגלריה
מטוס דרימליינר של אל על
מטוס דרימליינר של אל על
מטוס דרימליינר של אל על
(צילום: shutterstock)
נוסע של אל על תובע את חברת התעופה לאחר שנלכד בתוך כיסא של מחלקת העסקים בטיסה מתל אביב לניו יורק בסוף חודש אוקטובר האחרון. בתביעה הלא שגרתית שהונחה לפתחו של בית המשפט המחוזי בניו יורק בשבוע שעבר, טוען הנוסע - רופא אמריקני בעל שם מניו יורק שמתואר בתביעה כבן גיל מתקדם - כי הוא נתקע בתוך הכיסא לאחר שהוריד לאחור את משענת המושב.
לפי התביעה הוא נחבל קשות, הזדקק לטיפול רפואי וסובל כעת מכאב רב, ייסורים ועוגמת נפש. הוא טוען כי הדיילים לא הסבירו לו כיצד עובד מנגנון הכיסא ולפי מסמכי התביעה, עורכי דינו מסתמכים על אמנת מונטריאול שמפנה את האחראיות על חברות התעופה על כל פציעת נוסע, אלא אם הן יכולות להוכיח שהפגיעה הייתה תוצאה של רשלנות של הנוסע עצמו.
המקרה אירע במטוס בואינג 787 (דרימליינר) שבו מושבי מחלקת העסקים יכולים להפוך למיטות שוכבות. לדברי הנוסע הוא לא היה מודע לכך שהמושב יורד עד כדי כך נמוך, וזו הסיבה שהוא הסתבך בכיסא באמצע הטיסה. התביעה טוענת כי "החלק התחתון" שלו נלכד בתוך המושב כשהמשענת הורדה לאחור. הוא לא יכל לצאת מהכיסא והיה צריך את עזרת הדיילת שלבסוף משתה אותו מהמושב בכוח. הוא טוען שבגילו המתקדם המשיכה הזאת בכוח של הדיילת הובילה לפציעה קשה אף יותר.

תביעות שהוגשו בעבר נגד חברות תעופה ומסתמכות על אמנת מונטריאול נגמרו לרוב בהסכם פשרה עם פיצויים והסכם סודיות. במספר מקרים נוסעים השתמשו באמנה כדי לתבוע פיצויים לאחר שנכוו על ידי משקאות חמים במהלך הטיסה. לאחרונה קבע בית משפט אירופאי כי האמנה יכולה לשמש גם נוסעים שאובחנו עם הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) בעקבות תאונה. במקרה זה הרופא התובע לא מציין סכום פיצויים מפורש, אלא מבקש שזה יקבע במהלך המשפט ויכלול את כל ההוצאות הרפואיות שלו, בנוסף לריביות ופיצוי על עוגמת הנפש.
מחברת אל על נמסר: "נגיב לתביעה בבית המשפט אחרי שנקבל אותה".