ביטולי טיסות לישראל בשל המתיחות הגוברת באזור לאחר חיסול בכירי חיזבאללה וחמאס בביירות ובטהרן. יונייטד איירליינס ודלתא איירליינס עוצרות את הטיסות לישראל לזמן מוגבל. גם חברות לופטהנזה, פליי דובאי ובריסל איירליינס ביטלו טיסות. מטוס אוסטריאן איירליינס הסתובב באוויר בחזרה לאירופה זמן קצר לפני שהיה אמור לנחות בישראל. שיבושים גם בטיסות וויז אייר.
(צילום: ליאור שרון)

2 צפייה בגלריה
מטוסים של יונייטד איירליינס
מטוסים של יונייטד איירליינס
מטוסים של יונייטד איירליינס
(צילום: Shutterstock)
יונייטד, שמפעילה 14 טיסות שבועיות מניו יורק ומניוארק, הודיעה ללקוחותיה כי הטיסות בימים הקרובים לישראל מבוטלות.
דלתא איירליינס, ששבה לטוס לישראל רק בחודש שעבר ומפעילה טיסה יומית מניו יורק לתל אביב, ביטלה את הטיסות הלילה ומחר מנמל JFK.
שלשום חברת לופטהנזה החלה בנוהל חדש בטיסות לישראל במסגרתו מטוסיה עוצרים בנמל התעופה בלרנקה שבקפריסין כדי להחליף את צוות האוויר. אולם, במהלך הלילה התברר כי שתי טיסות שהיו אמורות להמשיך מהאי השכן לתל אביב בוטלו. נוסעים דיווחו ל-ynet במייל האדום כי לא עודכנו מראש שהמטוסים לא ימשיכו לישראל והופתעו מאוד מהודעת הקברניט.
דובר חברת לופטהנזה מסר: "טיסת לופטהנזה LH682 ממינכן לתל אביב, אשר מסיבות תפעוליות מופעלת בשלב זה דרך לרנקה, תשוב למינכן לאחר שנחתה בלרנקה הבוקר בשעה 2:43 (שעון CEST), זאת כאמצעי זהירות עקב פעילות ביטחונית. טיסת ההמשך מלרנקה לתל אביב, וכן טיסת החזור LH683 מתל אביב למינכן, אשר הייתה אמורה לצאת היום, יבוטלו. לכל הנוסעים יוצעו טיסות חלופיות. לעת עתה, שאר הטיסות המתוכננות להיום נותרו ללא שינוי. אנו מצטערים על אי הנוחות. בטיחות הנוסעים ואנשי הצוות נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו".
טיסת אוסטריאן איירליינס שהמריאה אמש מווינה לתל אביב הסתובבה באוויר ונחתה בסופו של דבר בסופיה, משם המריאה לאחר תדלוק בחזרה לווינה. נוסע שהיה במטוס אמר בשיחה עם ynet: "הקברניט הודיע שקיבל הנחיה לחזור עקב חשש בטחוני".
גם חברת בריסל איירליינס ביטלה הבוקר טיסות בקווים לישראל.
חברת פליי דובאי ביטלה שתי טיסות לילה לישראל - היום ומחר.
כמו כן, ביממה האחרונה נרשמים שיבושים בטיסות של חברת הלוקו-קוסט ההונגרית וויז אייר. בין היתר, טיסות של החברה ללונדון, לקרקוב, ולמלטה מתעכבות. החברה לא פרסמה הודעה רשמית על הפסקת הטיסות לישראל, אך הדיווחים על שיבושים הולכים ומתרבים. כמו כן, לא ניתן כעת לרכוש כרטיסים באתר החברה. חסימה של מכירת כרטיסים, כך למדנו מניסיון העבר, היא צעד בדרך לביטולים.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
נתב"ג בקיץ 2024 - שגרה מתוחה
(צילום: אסף רוזן)
מרשות שדות התעופה נמסר כי היום (ה') יעברו בנתב"ג כ-70 אלף נוסעים ב-413 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. בסך הכל ייצאו היום כ-37,500 נוסעים בטיסות בינלאומיות, וייכנסו לישראל 32,500 נוסעים.
חברות התעופה הישראליות פועלות כרגיל. באתר האינטרנט של חברת אל על נכתב אתמול בבוקר כי "טיסות אל על מתקיימות כסדרן, נכון לעת הזו. אנו עומדים בקשר עם גורמי הביטחון".
חברת ישראייר פרסמה הודעה שבה הדגישה כי היא "ממשיכה לפעול כרגיל על פי לוח הטיסות המתוכנן של החברה ופועלת בהתאם להנחיות גורמי הביטחון ונמצאת בקשר רציף עם רשות התעופה האזרחית".
חברת ארקיע הודיעה כי היא נערכת לביטולי טיסות של החברות הזרות ומתגברת את לוח הטיסות לאתונה. אתמול מסרה החברה הישראלית כי היא ממשיכה לפעול כרגיל ופועלת בהתאם להנחיות רשויות התעופה וגורמי הביטחון. "במידה שיחולו שינויים או עדכונים, הם יפורסמו באתר וברשתות החברתיות".
פורסם לראשונה: 11:52, 31.07.24