הטיסות הזולות של אחרי החגים - לאן תוכלו לטוס ובכמה?
(צילום: חגי דקל)

מבלי ששמנו לב, החגים נגמרו ואיתם גם חלק גדול מימי החופש של רובנו, לפחות עד לאביב. אבל לאלו מכם שהחליטו לשבת בסוכה בבית ולא לקחת ימי חופש בארץ או מעבר לים בין ראש השנה, כיפור וסוכות יש הזדמנות שווה במיוחד לארוז את תיק גב או טרולי ולצאת לחופשה קצרה או ארוכה באירופה או מעבר במחירים חסרי תקדים.
כעת, כשהחגים מאחורינו, הביקוש לחופשות ירד ואין יותר מדינות אדומות, חברות התעופה נלחמות על כל נוסע והמחירים כמובן יורדים. מצאנו מאות טיסות של חברות לואו-קוסט ללא פחות מ-15 יעדים באירופה במחיר של פחות מ-40 דולר לכרטיס הלוך-ושוב. ריינאייר אחראית לחלק מירידת המחירים לאחר שאתמול הכריזה כי תמכור בימים הקרובים עשרות אלפי כרטיסי טיסה לחודשיים הקרובים במחיר של עשרה אירו לכיוון. המשמעות: ניתן להגיע לפולין, לבולגריה, לאיי יוון, לברלין, לרומא וליעדים נוספים במחיר נמוך יותר ממחיר הנסיעה במונית בדרך לשדה.
מצאנו טיסה לקרקוב לשבוע ימים עם ריינאייר ב-20 דולרים. גם חברת וויזאייר ההונגרית טסה לעיר הפולנית ושילוב בין שתי חברות החסך יכול ליצור לכם גמישות בשעות הטיסה וגם במחירים, גם לוורשה בירת פולין תוכלו לטוס דרך שתי החברות האלו במחירים דומים.
4 צפייה בגלריה
קרקוב
קרקוב
קרקוב
(צילום: shutterstock)
בולגריה, שעד היום הייתה מדינה אסורה לטיסה מישראל, חוזרת להיות יעד רלוונטי לחופשה קצרה. מצאנו טיסות לסופיה ב-20 דולרים במגוון תאריכים. אם תנסו את מזלכם לתפוס ימי שמש אחרונים באיי יוון תוכלו לטוס לקורפו במחיר התחלתי של 22 דולרים, או לכרתים ב-24 דולרים. במחיר הזה תוכלו גם לטוס לנאפולי עם ריינאייר או עם איזיג'ט, גם פה המזמינים המתקדמים שבניכם יוכלו לשלב בין שתי החברות על מנת לקבל את השעות המתאימות ביותר עבורכם ואת המחיר הנמוך ביותר שהוא 22 דולרים בלבד.
וויזאייר ההונגרית תציע לכם טיסות זולות במיוחד לבסיס הבית שלה בבודפשט במהלך חודש נובמבר, לפני שנעשה קר מדי, במחיר התחלתי של 25 דולרים. באותו המחיר תוכלו לטוס עם וויזאייר גם למילאנו. שתי החברות טסות גם לווינה במחיר התחלתי של 29 דולרים במגוון תאריכים וגם לרומא החל מ-38 דולרים.
אם תרצו להגיע לברלין, תוכלו לשלב בין איזיג'ט לריינאייר ולהגיע לשם ב-40 דולרים ואפילו פחות. דוגמאות נוספות לטיסות זולות במיוחד שלא הוצגו בטבלה - ממינגן (גרמניה), באדן-באדן (היער השחור), בריסל, בוקרשט, פאפוס, טורינו, בארי ועוד מגוון יעדים נוספים.
4 צפייה בגלריה
עדיין חמים בשביל קורפו
עדיין חמים בשביל קורפו
עדיין חמים בשביל קורפו
(צילום: shutterstock)
למי שירצה להשקיע קצת יותר, שילוב בין וויזאייר לאיזיג'ט יאפשר לכם להגיע בזול ללונדון במהלך חודש נובמבר ועבור 90 דולרים בלבד תמצאו את עצמכם בבירה הבריטית. מצאנו טיסות זולות גם לפריז ב-103 דולרים של חברת איזיג'ט וטראנסביה (אם כי האחרונה נוחתת בשדה אורלי הממוקם מחוץ לעיר). נשלים את שלישיית אירופה הקלאסית עם טיסות לאמסטרדם, גם של איזיג'ט, שמצאנו בפחות ממאה דולר לכרטיס הלוך-ושוב.
עוד מדינה שחזרה להיות רלוונטית לביקור היא טורקיה, שכבר לא נמצאת ברשימת המדינות האדומות שהתרוקנה. חברת פגסוס מציעה טיסות זולות לאיסטנבול ולאנטליה במחיר התחלתי של 103 דולרים. נעבור לחברות החדשות שלנו שהביאו לתיירים מישראל יעדים חדשים לבקר בהם - האמירויות ובחריין. הטיסה הזולה ביותר שמצאנו לדובאי היא של ארקיע לארבעה לילות בחודש אוקטובר ב-177 דולרים, טיסה לבחריין עם החברה הלאומית הבחריינית גאלף אייר תעלה החל מ-178 דולרים.
כל הטיסות שהבאנו לכם בדוגמאות עד כה הן טיסות ישירות השייכות לחברות הלואו-קוסט (איזיג'ט, ראיינאייר, וויזאייר וטראנסביה) המחירים אינם כוללים שליחת מזוודה, סידור הושבה או ארוחה ואלו תוספות שצריך לקחת בחשבון אם תחליטו שיש לכם צורך בהם, כל אחת תעלה כמה עשרות דולרים נוספים. בשורה התחתונה - אם תוכלו לעשות צ'ק אין לפני הטיסה, לטוס עם תיק קטן ולא אכפת לכם איפה תשבו במטוס - המחיר שהצגנו הוא המחיר שתשלמו על הטיסה.
כל הטיסות שהצגנו ונציג הן טיסות ישירות, פרט לאחת שלא יכולנו להתעלם ממנה. מצאנו טיסה עם אתיחד אירוויז, אחת מחברות התעופה הנחשבות בעולם למלדיביים לתשעה לילות במהלך החודש הבא ב-278 דולרים בלבד, מחיר בלתי נתפס לטיסה ליעד הזה עם קונקשן סביר בבירת האמירויות אבו דאבי. בשבועות הקרובים ישנם מגוון תאריכים במחיר הזה.
4 צפייה בגלריה
האיים המלדיביים
האיים המלדיביים
האיים המלדיביים
(צילום: shutterstock)
נסיים עם ארה"ב אליה יש תחרות חזקה ובריאה בין החברות שיוצרת עבורונו מחירים חסרי תקדים. מצאנו טיסה ישירה למיאמי עם אמירקן איירליינס לשלושה שבועות ב-449 דולרים וטיסה ישירה של אל על לניו יורק לתקופה דומה ב-495 דולרים. תוכלו גם למצוא טיסות לפרקי זמן קצרים יותר במחירים דומים וגם ליעדים נוספים בארה"ב, אך רובן אינן יהיו ישירות ויאלצו אתכם להחליף מטוס, בדרך כלל בניו יורק.
ואם דיברנו על התחרות של החברות לארה"ב, חברת דלתא איירליינס הודיעה הבוקר (יום ב') כי תשיק ב-28 במאי קו לנמל התעופה הבינלאומי לוגן בבוסטון. בעבר פעל קו דומה של אל על אך הוא נסגר עם הצמצומים שכפתה מגפת הקורונה. עבור דלתא תהיה זאת הפעם הראשונה שהחברה האמריקנית תטוס מישראל לבוסטון, כאשר שירות זה יתווסף לטיסה היומית הישירה הקיימת לניו יורק JFK. בהגיעם לבוסטון, הנוסעים מישראל יוכלו להנות מטיסות המשך ל-35 ערים בצפון אמריקה ומחוצה לה, בתוך ארבע שעות.
4 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס מול ג'ייסון טייטום
לברון ג'יימס מול ג'ייסון טייטום
מרחק טיסה ישירה ממשחק של הסלטיקס
(צילום: AP)
מדלתא נמסר: "הנוסעים בטיסות שיופעלו שלוש פעמים בשבוע, במטוס מסוג A330-900neo, ייהנו מהנוחות ומכל ארבע החוויות שמציעה דלתא: סוויטות Delta One (דלתא וואן), דלתא פרמיום, דלתא קומפורט פלוס, ומחלקת תיירים. בכל רחבי המטוס, נוסעים יוכלו ליהנות במהלך כול הטיסה ממסכי בידור אישיים כמו גם משירות Wi-Fi בתשלום וממגוון של ארוחות לבחירה".
לפני טיסה לכל יעד מומלץ לברר מהן הדרישות במדינה אליה אתם טסים, מכיוון שאלו עלולות להשתנות בכל יום וגם לעקוב אחרי הטיסה שלכם כי אנו עדים להמון שינויי לוח זמנים בחברות התעופה השונות. בחלק מהיעדים תתבקשו להראות בדיקות קורונה בימים הסמוכים לטיסה ובחלקם הכניסה היא למחוסנים בלבד וגם ביטוח בריאות הפך להיות אמצעי שהרבה מדינות ידרשו שתרכשו לפני שתעלו על הטיסה.
בימים אלו לפני טיסה ליעד כזה או אחר נדרשת אחריות אישית על כל אחד ואחת מאיתנו לבדוק את התנאים האלו ולטוס במשנה זהירות ולהתעדכן בהנחיות הרלוונטיות מעת לעת. עם החזרה לארץ, מכל יעד שהוא, ובואו לא נשכח שגם מחוסנים נדרשים לבצע בדיקת קורונה לאחר הנחיתה ולהמתין בבידוד ביתי כ-24 שעות או עד לקבלת תוצאות הבדיקה, ומי שאינו מוגדר מחוסן או מחלים נדרש לבצע בדיקת קורונה בכל מקרה לפני יציאה מהארץ לכל יעד שהוא.