אירוח של ישראלית בדירת Airbnb באוקספורד בוטל על רקע אנטי-ישראלי. הסופרת והאנתרופולוגית ד"ר דריה מעוז תיכננה לבלות חופשה שקטה באוקספורד, אנגליה. כבר לפני חודשיים היא הזמינה דרך Airbnb דירה, אלא שלאחרונה הופתעה לקבל הודעה מבעלת הנכס: "שלום, אני מצטערת, לא הבנתי בתחילה שאת מגיעה מישראל, אנא תמצאי לך אלטרנטיבה אחרת".
3 צפייה בגלריה
אוקספורד
אוקספורד
אוקספורד, אנגליה
(צילום: shutterstock)
מעוז השיבה לה בהודעה הבאה: "אני לא מאמינה שאת כותבת לי את הדברים האלו. זה מאוד מעליב וגם לא חוקי לעשות זאת". בעלת הדירה השיבה: "אני מצטערת, אבל אני לא יכולה להגיב בסלחנות על המלחמה שאתם מנהלים. זה נגד הערכים שלי. אני מוסלמית ואני לא יכולה להרשות את זה".
מעוז אמרה אתמול ל-ynet: "אני מודה שהייתי בשוק. מי היה מאמין שאקבל כזו הודעה על ביטול ההזמנה שלנו, רגע לפני ההיערכות שלנו לחופשה ועוד על רקע גזעני ואנטישמי לגמרי. זה הזוי. מה גם שאוקספורד בחודש יולי עמוסה בתיירים. כל ניסיון שלי לחפש אופציה חלופית בסטנדרט ובתנאים שמצאתי לעוד שבוע לא הצליח, ובטח שלא באזור מרכזי (רק בכפרים מרוחקים) כי אין מקומות לינה בנמצא, ואם אני כבר מוצאת משהו זה כמובן כפול במחיר".
3 צפייה בגלריה
ההתכתבות עם בעלת הדירה
ההתכתבות עם בעלת הדירה
ההתכתבות עם בעלת הדירה
מעוז פנתה למחלקת התמיכה של Airbnb ושם הגיבו מיד עם קבלת התלונה, גינו בכל תוקף את האירוע המצער ומיד השעו ממאגר הדירות שלהם להשכרה את הדירה של בעלת הבית הספציפי בהתאם לתקנות הברורות של החברה העולמית. בנוסף, אתמול בערב הצליחו נציגי אתר השכרת הדירות למצוא לדריה חלופת דיור סמוך לאותה דירה והסכימו לספוג את התוספת בהפרשי המחיר.
עוד לפני שהושעה חשבונה שלחה בעלת הדירה הודעה נוספת למעוז ובה כתבה: "אני מתנצלת על התגובה הקיצונית, אך זה מצב מאוד רגיש עבורי שהשפיע עליי מאוד, ואני בטוח שגם השפיע מאוד על עלייך ועל משפחתך. אני מקווה שתהיה לכם שהייה שלווה פה ותרגישו רצויים".
3 צפייה בגלריה
הודעת ההתנצלות של בעלת הדירה
הודעת ההתנצלות של בעלת הדירה
הודעת ההתנצלות של בעלת הדירה
אלירן זוהר, דובר התאחדות דירות האירוח בישראל ומנהל קהילת המארחים Airbnb HOST אמר ל-ynet: "אני מגנה בתוקף את המקרה המזעזע הזה וטוב עשו ב-Airbnb שמיד השעו את בעלת הבית ממאגר הדירות, כי זה נוגד את העקרונות של החברה האמריקנית והם גם יודעים היטב לתת עונשים וקנסות לבעלי דירות במקרים מסוג זה. ברגע שהובא לידיעתי המקרה הייתי נסער מאוד. ההתאחדות וכל חבריה דוחים ומגנים התנהגות מסוג כזה. זה מקרה מובהק של גזענות אנטישמית כלפי ישראלים ויהודים".
לדברי זוהר, היתרון הגדול של פלטפורמת Airbnb היא זירת אירוח המאפשרת שירות אדם לאדם ולא מלון מול לקוח, ודווקא בגלל זה שמדובר בזירה על בסיס אישי אסור שמקרים על רקע גזענות יצוצו.
זה אינו המקרה היחיד שבו ישראלים נתקלים באנטישמיות בהזמנת מלון. רק לפני כשבועיים פורסם כי מלונות בפריז וביפן סירבו לקבל ישראלים. כדי להתמודד עם התופעה ישראלים רבים שיש ברשותם דרכון זר מעדיפים להזמין מלונות כשהם מציגים אותו ולא את הדרכון הישראלי.