יותר מ-800 אלף תיירים מבקרים בכל שנה בעיירה הציורית ביניבקה ול (Binibeca Vell) ששוכנת באיים הבלאריים הספרדיים. "מיקונוס של ספרד", זה הכינוי של העיירה הקטנה עם הבניינים הלבנים הנמוכים וסמטאות האבן הצרות, אך שוב מתברר כי פריחה תיירותית היא לא בהכרח ברכה עבור התושבים המקומיים.
4 צפייה בגלריה
ביניבקה ול
ביניבקה ול
ביניבקה ול
(צילום: shutterstock / MEDIAIMAG)
העיירה, ששוכנת באי מנורקה, מורכבת כמעט כולה מקומפלקס מגורים ענק שנקרא "עיר הדייגים". באתר האינטרנט של ביניבקה ול מסבירים כי מדובר ב"מתחם מגורים שפותח בשנת 1964. הוא מורכב מגרעין קטן של בתי דירות יחידים וייחודיים, בנויים זה לצד זה כאילו בקסם. כיום ישנן 165 יחידות עם כמעט 8,000 מ"ר בנויות, הפרוסות על פני קרקע הפונה לים". באתר נכתב עוד כי "הכפר הוא בית משותף פרטי המאורגן כקהילה של בעלי נכסים, שכל אחד משלם את התשלומים המקבילים עבור תחזוקת הכפר".
באתר החדשות "יורוניוז" דווח כי הארגון שמייצג את אותם 195 בעלי בתים הוא זה שפועל כעת להחזרת השקט אל העיירה, זאת לאחר שתושבים מקומיים התלוננו כי תיירים נכנסים לבתיהם, מטפסים על המפרסות, עורכים מסיבות שתייה רועשות ועוד שלל פעילויות שממררות את חייהם.
הצעד הראשון שעשה הארגון היה לקבוע לוח זמנים מוגבל לתיירים. מאז תחילת חודש מאי המבקרים מתבקשים להגיע רק בין השעות 11:00 ל-20:00 בערב.
4 צפייה בגלריה
ביניבקה ול
ביניבקה ול
סמטה צרה בביניבקה ול
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
ביניבקה ול
ביניבקה ול
תיירים ברחובות העיירה
(צילום: shutterstock / Wolf-photography)
@twoarehere 📢 ¡Binibeca cerrado a turistas! 🚷😱 Binibeca Vell, el encantador pueblo blanco de pescadores convertido en uno de los destinos turísticos más populares de Menorca, va a prohibir el acceso a turistas. ¿Cómo? A partir del 1 de mayo limitará el acceso de 11 a 20 horas a personas no residentes. Y es que, según la noticia, el pueblo solo tiene unos 30 residentes entre los propietarios de las 195 casas, pero recibe más de 800.000 turistas al año‼️ Y esto puede ir a más porque la junta general de propietarios se va a reunir para decidir si a partir del 10 de agosto lo cierran para siempre. La medida busca proteger este emblemático lugar de los efectos de la masificación. ¿Qué te parece esta medida? Te leemos 👇🏻 🗞️Fuente (Ara Balears) #traveltips #travelblogger #traveleurope #europetravels #traveltipsandtricks #spaintravels #spaintravel #menorca #binibeca #turismoespaña ♬ sonido original - Two Are Here

4 צפייה בגלריה
מיקונוס
מיקונוס
מיקונוס, יוון - הדבר האמיתי
(צילום: shutterstock)
באתר האינטרנט של ביניבקה ול מפצירים במבקרים להתנהג באופן מכובד, ויש מי שכבר מאיים לסגור את "עיר הדייגים" לגמרי אם התנהגות המבקרים לא תשתפר.
אוסקר מונג, נשיא התאחדות בעלי הבתים, אמר כי אם הרשויות ימשיכו להתעלם מהמצב, אז התושבים יצביעו בחודש אוגוסט על סגירת הקומפלקס למבקרים.
על פי אתר החדשות המקומי "מיורקה דיילי בולטין", רשויות האי מנורקה מספקות רק כ-25 אלף אירו שנתיים לתושבים כדי לסייע במימון אחזקת הבתים שמבטיחה שהעיירה תישאר יפה וקסומה כמו שהיא. "אנחנו משלמים ביוקר על כך שאנחנו היעד התיירותי הכי פופולרי במנורקה", אמר מונג. "ביניבקה מקודמת על ידי המינהל וחברות תיירות, אבל מה התעולת שאנחנו מפיקים מזה?".