הישראלים שבים מחו"ל, ומה לגבי חובת המסכות בנתב"ג?
(צילום: נדב אבס, חגי דקל)

בסוף כל חזל"ש מצפה עוד נופש חדש: חג הפסח מאחורינו רשמית וכמיטב המסורת אנו עם הפנים קדימה לעבר החופשה הבאה. מי שלא נפש בשבועות האחרונים ומרגיש את הרעב לנפוש כעת, יכול לחייך, ולא רק על עצם העובדה שהנופש עוד לפניו, אלא כי המחיר שלו יהיה, ככל הנראה, טוב יותר.
משיחות עם גורמים בחברות התיירות המשווקות טיסות וחבילות נופש מעבר לים, נראה שישנה ירידת מחירים של בין מאה ל-200 דולר לחבילה. כלומר מי שחיכה עם החופשה שלו לתקופה הקרובה ירוויח מחיר הזול בשליש ועד חצי ממחיר אותה חבילה שהיה משלם עליה בפסח.

ירידה לצורך עלייה: מחירי החופשות בחו"ל

הילה הרמולין רונן, סמנכ"ל שיווק ומכירות של ישראייר, אמרה כי "לאחר חופשת הפסח המחירים נחתכו במאות דולרים, הן בחבילות ובטיסות במהלך חודש מאי". כך לדוגמה, טיסה בפסח לדובאי עלתה כ-700 דולר לאדם ובחודש מאי תעלה כ-300 דולר לאדם. פחות מחצי משווי אותה חבילה רק שבועיים קודם לכן.
5 צפייה בגלריה
מלון אטלנטיס המפואר בדובאי
מלון אטלנטיס המפואר בדובאי
פערים של מאות דולרים בחופשה לדובאי מפסח למאי
(מתוך עמוד האינסטגרם "אטלנטיס דובאי". צילום: frenchkris85)
גם בשיחה עם גורם בכיר באל על מדובר על תקופה טובה יותר לטיסות. "ישנם מחירים טובים כעת ליעדים: דובאי, פראג, ניס, ז׳נבה, לרנקה וציריך".

"תקופת ניצול ההזדמנויות"

לדברי שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס: "חג הפסח התאפיין בביקושים גדולים שיורדים מייד עם סיומו, ובהתאמה אנחנו רואים צניחה משמעותית במחירים. התקופה הקרובה היא הזמן הטוב ביותר להזמנת חופשה, רגע לפני עליית המחירים של הקיץ".
מחירי חבילות נופש אחרי פסח
גם טלי נוי, סמנכ"ל שיווק ומכירות באיסתא מדברת על ירידת מחירים, לא גדולה אך עם צפי לעלייה משמעותית שוב בקרוב. "הישראלים נהרו לחו"ל בחופשת הפסח וכעת המשק חזר לסדרו. בהתאם המחירים ירדו מעט בטיסות ובחבילות ליוון ולקפריסין אבל אנחנו צופים כי הביקושים לקיץ אוטוטו יתגברו משמעותית ואז נראה עלייה במחיר בהתאמה".
התקופה שלאחר הפסח ועד לחג השבועות ידועה כתקופת 'ניצול ההזדמנויות' בשל צניחת הביקושים שבעקבותיה חלה ירידה דרמטית שיכולה לבוא לידי ביטוי בחיסכון של עד 30% במחיר החופשה", אמר ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה. לדבריו, קהלים רבים, בהם פנסיונרים, זוגות ואפילו משפחות גמישות שבוחרות לנפוש בתקופה זו, "יחסכו מאות דולרים במחיר החופשה".

דוגמאות למחירי חופשות בחו"ל בתקופה הקרובה

אנטליה: חבילת שלושה לילות במלון Rubi Platinum Spa Resort & Suites על בסיס הכול כלול, עלתה בפסח 599 דולר ובסופש הקרוב שיחל ב-28.4.22, תעלה אותה חבילה 429 דולר.
חבילה של הדקה ה-90 לאנטליה הכוללת שלושה לילות בתאריכים 26-29.4 תעלה לזוג 1,349 שקלים כולל טיסות.
שארם א-שייח: חבילה של אשת טורס הכוללת טיסות וארבעה לילות במלון HILTON SHARKS BAY על בסיס אולטרה הכול כלול, עלתה בפסח 699 דולר ובשבוע הראשון של מאי תעלה 499 דולר.
חבילה של ישראייר לשארם א-שייח עלתה בפסח בממוצע כ-550 דולר ובחודש מאי תעלה כ-350 דולר.
בורגס: חבילה של סופ"ש ארוך במלון PALTINUM על בסיס חצי פנסיון, עלתה בפסח 499 דולר ובתאריכים 29.4.22 עד 2.5.22 תעלה 299 דולר.
בטומי: חבילה לבטומי של ישראייר לארבעה לילות עלתה כ-750 דולר בפסח ובמאי אותה חבילה תעלה כ-450 דולר.
דיל של אשת טורס לבטומי הכולל טיסות ושלושה לילות במלון WELMOND על בסיס ארוחת בוקר, עלה בפסח 599 דולר ובסוף השבוע הקרוב יעלה 449 דולר.
רודוס: חבילה של קווי חופשה בתאריכים 28.4-1.5.22 הכוללת טיסות, מלון ברמת חמישה כוכבים בסוף השבוע הקרוב תעלה 1,900 שקלים לזוג כולל טיסות והעברות למלון.

מחירים נוחים לאירופה

מחירים נוחים יחסית מצאנו באתרים נוספים כמו איסתא, שם נמכרות חבילות הכוללות טיסות ומלון בערים שונות באירופה בתאריכים 12-15.5.22.
לדוגמה, על חופשה בברלין הכוללת טיסות ולינה במלון Ascot Bristol על בסיס ארוחת בוקר, תשלמו החל מ-436 דולר לאדם. בברצלונה החל מ-425 דולר לאדם במלון Hotel Ciutat Martorell. על דיל ברומא עם איסתא תשלמו החל מ-409 דולר לאדם במלון SHG Hotel Antonella. שלושת המלונות הנ"ל ברמת ארבעה כוכבים.
5 צפייה בגלריה
החל מ-425 דולר לחיבלת נופש בברצלונה
החל מ-425 דולר לחיבלת נופש בברצלונה
החל מ-425 דולר לחיבלת נופש בברצלונה
(צילום: shutterstock)
ובאתר קשרי תעופה: חבילה בתאריכים 6.4.22-30.04.22 למלון REFLECTIONS HOTEL בדובאי על בסיס ארוחת בוקר, טיסות והעברות תעלה 475 דולר לאדם.
חבילת נופש למרמריס בין התאריכים 28.4.22 עד 1.5.22 הכוללת שלושה לילות במלון CASA DE MARIS SPA RESORT, עם טיסות והעברות עולה 390 דולר לאדם.
חבילה דומה ברודוס עם קשרי תעופה תעלה 333 דולר לאדם במלון KRESTEN PALACE.

ירידת מחירי טיסות

באל על מדווחים לאחר יציאת חג הפסח על ירידת מחירי הטיסות גם כן. למשל, טיסות לדובאי עולות כעת 359 דולר לאדם. טיסות לפראג - 293 דולר ולניס 269 דולר. לג'נבה טיסה כעת ועד יוני תעלה 266 דולר ובקיץ כבר תגיע להחל מ-345 דולר.
טיסה ללרנקה עולה כעת 153 דולר ולציריך 234 דולר.
טיסות לאתונה עם חברת התעופה בלו בירד יעלו 189 דולר לאדם באתר בליק בתאריכים 26.4-28.4.22.

ירידת המחירים - גם בארץ

למי שלא מעוניין להחתים דרכון בדרך לחופשה, בדקנו את המים לאורך חופי ישראל. גם כאן ניכרת ירידת מחירים במלונות הארץ.
אסף בן דב, סמנכ"ל שיווק מלונות אפריקה ישראל מסר כי "תקופת אפטר חגים ידועה כתקופה כדאית ומשתלמת עבור הזמנת חופשה עם מחירים משתלמים ושווים בהפרשים של עד מאות שקלים לאדם עד 50 אחוזים פחות. ניתן גם למצוא מגוון רחב של חופשות לזוגות ולמשפחות לתקופה הקרובה וגם להזמין מראש את חופשת הקיץ במחירים נוחים לחודשי יולי-אוגוסט הקרבים".
5 צפייה בגלריה
הרודס פאלאס אילת
הרודס פאלאס אילת
ירידת מחירים גם בארץ. הרודס פאלאס אילת
(באדיבות מלונות פתאל)
כך למשל, מצאנו ירידה של אלפי שקלים במלונות השונים של רשת פתאל. במלון הרודס אילת עבור זוג לשני לילות בסופ"ש, על בסיס ארוחת בוקר יעלה 2,350 שקלים, לעומת 5,000 בפסח.
במלון לאונרדו פלאזה אילת זוג ישלם 1,940 שקלים לסופ"ש שכולל שני לילות עם ארוחת בוקר, לעומת 4,600 שקלים שהיה משלם בחג.
עלות שהייה של שני לילות במלון הרודס ים המלח לזוג בסופ"ש בחודש הקרוב תעמוד על 3,700 שקלים מול 4,600 שקלים בחג.
וגם בהרודס תל אביב נמצאה ירידה: 2,860 שקלים לזוג לשני לילות עם ארוחת בוקר לעומת 3,600 שקלים שהיו משלמים על אותו נופש בפסח.
במלון גלי כינרת, תשלמו באמצע השבוע, החל מ-1,150 שקלים ללילה עם ארוחת בוקר ללא מינימום לילות. בסוף שבוע החל מ-2,000 שקלים ללילה, מינימום שני לילות.
במלון לייקהאוס בטבריה גם כן, המחיר לאמצע שבוע החל מ-600 שקלים ללילה כולל ארוחת בוקר. המחיר בסוף שבוע החל מ-825 שקלים ללילה כולל ארוחת בוקר.
בקיבוץ נופי גונן - לינה באמצע שבוע תעלה החל מ-550 שקלים ללילה כולל ארוחת בוקר, ללא מינימום לילות. בסוף שבוע - החל מ-1,200 שקלים ללילה כולל ארוחת בוקר, מינימום שני לילות.
במלון ווסט תל אביב, תשלמו באמצע שבוע החל מ-1,100 שקלים ללילה על בסיס לינה בלבד, ללא מינימום לילות. בסוף שבוע החל מ-1,300 שקלים ללילה, לינה בלבד, ללא מינימום לילות.
במלון החדש בתל אביב PLAY (פליי) עלות לינה בלבד באמצע שבוע היא החל מ-700 שקלים ללילה. בסוף שבוע החל מ-800 שקלים ללילה, ללא מינימום לילות.
במלון דניאל ים המלח תשלמו בין 900 שקלים ללילה באמצע שבוע והחל מ-1,700 שקלים בסוף שבוע, על בסיס חצי פנסיון.
במלון המשופץ סוליי באילת תשלמו בין 500 שקלים והחל מ-900 שקלים בסוף שבוע, כולל ארוחת בוקר.

ירידה של 50 אחוז במלונות אילת

במלון Vert ירושלים מצאנו כי מחירי הלינה ירדו כעת בין 16 אחוזים (באמצע השבוע) ועד עשרה אחוזים (בסופ"ש) לעומת פסח.
במלון Vert לגון בנתניה מחיר לילה באמצע השבוע יעלה כעת 950 שקלים - ירידה של 40 אחוזים לעומת לילה במלון בזמן החג ו-1,450 שקלים בסופ"ש - ירידה של 25 אחוזים לעומת פסח.
5 צפייה בגלריה
בריכת האינסוף במלון VERT לגון נתניה
בריכת האינסוף במלון VERT לגון נתניה
ירידה של בין 25 ל-40 אחוזים במחירי לינה במלון VERT נתניה
(צילום: אורי אקרמן)
במלון Vert אילת ניכרת ירידה של 50 אחוזים, הן בסופ"ש (900 שקלים) ובאמצע השבוע (650 שקלים), לעומת מחירי הלינה בחג הפסח.
במלון קראון פלזה על טיילת תל אביב תשלמו 1,550 שקלים ללילה בסופ"ש כעת, ירידה של 25 אחוזים לעומת פסח.

לילה שני בחצי מחיר - באמצע השבוע

גם רשת ישרוטל יצאה במהלך השבוע האחרון בקמפיין מבצעים לחודשי מאי-יוני, עם לילה שני ב-50% הנחה במלונות נבחרים.
לדוגמה, נופש במלון גנים ים המלח יעלה באמצע השבוע החל מ-733 שקלים לחדר, מחיר משוקלל לאחר הנחת 50% עבור הלילה שני. מחיר שני לילות בסופ"ש בסוף מאי - החל מ-970 שקלים, עם השקלול של הלילה השני.
5 צפייה בגלריה
לילה שני בחצי מחיר. הנחות ברשת ישרוטל
לילה שני בחצי מחיר. הנחות ברשת ישרוטל
לילה שני בחצי מחיר. הנחות ברשת ישרוטל
(צילום: שירי הדר)
במלון גומא החדש של הרשת בטבריה, תשלמו על שני לילות החל מ-778 שקלים ובמלון אוריינט היוקרתי בירושלים החל מ-832 שקלים לשני לילות באמצע השבוע.
אם מתחשק להדרים לאילת, לילה במלון ים סוף יעלה לזוג החל מ-618 שקלים באמצע השבוע ובמלון המלך שלמה החל מ-778 שקלים לאמצע שבוע. המבצע של לילה שני בחצי מחיר לא תקף על מלונות הרשת באילת.