2 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 777 אמירייטס
מטוס בואינג 777 אמירייטס
מטוס בואינג 777 של חברת אמירייטס
(צילום: shutterstock)
בית המשפט העליון הפדלרי בניגריה הורה לחברת התעופה אמירייטס מאיחוד האמירויות לשלם 1,630,000 דולרים דולרים לאיש עסקים ניגרי שהחברה איבדה שני תיקיו לפני 12 שנים. על פי דיווח באתר התעופה "סימפל פליינג", אורג'י פרינס איקם טען כי הוא נשא עמו את הסכום העצום כדי לרכוש סחורות בסין. בנוסף, החברה חויבה לפצותו ב-131 אלף דולרים בגין הפסד רווחים וכפיצוי על המאבק הארוך שנאלץ לקיים כדי לקבל חזרה את כספו.
תחילתו של הסיפור בשנת 2007, אז טס איקם עם החברה מהעיר לאגוס לסין. המסלול כלל טיסה לדובאי ומשם להונג קונג ואז לעיר גואנגג'ואו. איש העסקים סיפר כי בזמן שישב בלאונג' בנמל התעופה הבינלאומי מורטלה מוחמד בלאגוס, ניגש אליו איש צוות של אמירייטס והתעקש שחברת התעופה תשמור על תיקי היד שלו בטענה כי הם יהיו בטוחים תחת טיפולם, במיוחד בהתחשב בכמות המזומנים הרבה שהוא נשא עמו.
איקם אמר לבית המשפט שהוא לא רצה למסור את התיקים, אבל חשש שיפספס את הטיסה. לבסוף הסכים להיפרד מהתיקים וקיבל תג עם הקודים EK428682 ו-EK428683. נציגי אמירייטס הבטיחו לו שיקבל את התיקים כשיגיע ליעד, אך מאז הוא לא ראה אותם יותר.
2 צפייה בגלריה
הכסף נעלם, אילוסטרציה
הכסף נעלם, אילוסטרציה
הכסף נעלם, אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
במשך 12 שנים הוא נאבק בחברה כדי לקבל את כספו בחזרה. לדבריו, 700 אלף דולר היו שייכים לו, ו-930 אלף דולר היו שייכים לאיש עסקים אחר שביקש ממנו לקחת את הכסף לסין ולשלם שם עבור סחורות. הכסף היה עטוף בתוך חבילות בתיקים.
באתר החדשות Vanguard Nigeria ציינו כי במהלך ניסיונו לקבל חזרה את כספו, נסע איקם כמה פעמים לנמל התעופה בגואנגג'ואו, טס חזרה לדובאי וביקר שם כמה פעמים בנמל התעופה ואף ניסה לערב את המשטרה בסיפור.
במשך חודשים הוא עשה הכל כדי לאתר את התיקים, אך לא היה להם זכר בשום שדה תעופה. חקירת המשטרה העלתה כי שני התיקים עם המזומנים מעולם לא יצאו מנמל התעופה בלאגוס.
חברת התעופה טענה להגנתה כי הטיפול בכבודה בנמל התעופה הבינלאומי מורטלה מוחמד בלאגוס היה תחת אחריות של חברה ניגרית שמטפלת בכבודה בשם Nigerian Aviation Handling Company, אולם השופט לא קיבל את טענתם וקבע כי אמירייטס הייתה אחראית לתיקים.
בתגובה לאתר "סימפל פליינג", מסרה אמירייטס כי היא מתמודדת עם החלטת בית המשפט ופסק הדין אינו סופי. "אמירייטס כבר הגישה ערעור בנושא ותגן על עמדתה במרץ", נמסר בתגובה.