"האם זו בכלל עיר?" - כך תוהה הלפדן, דמות בדיונית של תושב אוסלו בן 31, שמככב בפרסומת לקידום התיירות בבירה הנורבגית. הפרסומת, שנוקטת בגישה של הפוך על הפוך, מציגה את אוסלו כעיר קטנה, אפורה ומשעממת – אך בפועל עושה חשק לטוס אל היעד הסקנדינבי. איך זה קורה? חייבים לצפות כדי להבין.

סרטון הפרסומת הפך לוויראלי עם יותר מ-480 אלף צפיות ביוטיוב, וחשוב אף יותר – כ-1.8 מיליון צפיות בטיקטוק. כלי תקשורת ברחבי העולם סיקרו את הצלחת הקמפיין, והגדירו אותו כ"קלאסיקה מיידית".
התגובות לסרטון נלהבות. "זו פרסומת התיירות הכי טובה שאי פעם ראיתי, וכן – היא גורמת לי לרצות לבקר באוסלו", כתב אחד מהמגיבים ביוטיוב.
מגיב אחר כתב: "לעזאזל, עכשיו אוסלו נוספה לרשימה הבלתי נגמרת של מקומות שאני חייב לבקר בהם מתישהו".
בתגובה אחרת נכתב: "הייתי באוסלו יומיים במהלך חודש פברואר ועשיתי בדיוק מה שרואים בסרטון – שחיתי באמצע העיר, הלכתי לאורך כל העיר, אכלתי במסעדה בלי להזמין מקום, וכמובן 'הצעקה". 10 מתוך 10. בפעם הבאה, בקיץ, עם ארנק עבה יותר. בבקשה אל תשתני.
2 צפייה בגלריה
פרסומת לתיירות באוסלו
פרסומת לתיירות באוסלו
"למה אנשים הולכים לשחות באמצע העיר, זה מגעיל"
(Visit OSLO)
הסרטון נפתח כאשר הלפדן אומר: "לא הייתי בא לכאן, אם להיות כן. אוסלו היא פשוט לא...אני מתכוון, האם היא בכלל עיר? אתה מבין למה אני מתכוון? הכל כל כך זמין, אין שום בלעדיות. גדלתי פה, ואני גר פה באופן זמני. לצערי. אני לא מבין למה אנשים הולכים לשחות באמצע העיר, זה מגעיל".
לאחר מכן אומר תושב העיר המדוכדך: "אוסלו מרגישה יותר כמו כפר, אתה הולך מעבר לפינה ופתאום כאילו, 'או, הנה ראש הממשלה', ואז אתה הולך ומעבר לפינה הבאה, 'או, הנה המלך'. אתה יכול פשוט ללכת מצד אחד של העיר לצד השני ב-30 דקות. נסה את זה בניו יורק או בפריז".
בקטע נוסף נראה השחקן הנורבגי עומד על רקע ציור מסדרת "הצעקה" המופתית של האמן הנורבגי אדוורד מונק. "תרבות? אה, אני לא יודע. אם אתה לא צריך לעמוד בתור לפחות שעתיים, האם זה משהו ששווה בכלל לראות? זו לא בדיוק המונה ליזה".
2 צפייה בגלריה
פרסומת לתיירות באוסלו
פרסומת לתיירות באוסלו
"לא בדיוק המונה ליזה"
(Visit OSLO)
הלפדן ממשיך להתלונן: "לפעמים אני פשוט נכנס למסעדה ישר מהרחוב ומקבל שולחן, ואני אפילו לא מפורסם, מה זה אומר לך? אני חושב שעיר צריכה להרגיש קצת קשה להשגה, זה כמו מערכת יחסים טובה, אתה מבין? זה לא אמור להיות קל".