מאז יום שישי השגרירויות הזרות בישראל מפנות אלפי אזרחים זרים מישראל, כאשר כל מדינה מקבלת החלטה עצמאית על פינוי. משרד החוץ הישראלי הבהיר לכל השגרירויות כי המצב לא מחייב פינוי אזרחים זרים, אך הדגיש כי ישראל לא תעמוד בדרכה של אף מדינה שמחליטה על פינוי ואף תעניק סיוע לוגיסטי בנחיתה.
בין השגרירויות שארגנו חילוץ אווירי של אזרחים בטיסות מיוחדות - ארה"ב שהוציאה לפחות חמישה מטוסים של אזרחים אמריקנים לאירופה. בנמל התעופה בן גוריון הקימה השגרירות שולחן עם דגל ארה"ב שלשם יכול להגיע כל אזרח אמריקני ולהתפנות. הפינוי הוא לאירופה ולא לארה"ב.
כמו כן, שגרירות ארה"ב הודיעה אתמול שהחל מהיום (יום שני) תאפשר לאזרחים אמריקנים להתפנות בספינות מנמל חיפה לקפריסין - ומשם יוכלו לטוס לכל יעד שיבחרו.
2 צפייה בגלריה
נמל חיפה
נמל חיפה
נמל חיפה - גם מכאן יפונו אזרחים זרים
(צילום: shutterstock)
שגרירות גרמניה הוציאה עד כה ארבע טיסות וצפייה להוציא עוד ארבע טיסות. בסך הכל עד 2,000 אזרחים גרמנים יוכלו לעזוב את המדינה.
שגרירות צרפת הוציאה עד כה כמה טיסות מיוחדות: אחת ביום חמישי, אחת ביום שישי ושתיים בשבת. בנוסף, שלוש טיסות יצאו ביום ראשון. לפני הערכה צרפת פינתה מישראל 2,000 אזרחים.
שגרירות בריטניה הוציאה כבר שתי טיסות וצפויה להוציא עוד כמה נוספות. שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי אמר כי "בריטניה ממשיכה לעזור לאזרחים בריטים פגיעים לעזוב את ישראל. שתי טיסות שכר יצאו כעת מישראל ואנו מצפים שייצאו עוד בימים הקרובים".
שגרירות אוקראינה הוציאה שתי טיסות לפינוי מאות אזרחים אוקראינים לשני יעדים ברומניה.
שגרירות רוסיה ארגנה מעל 15 טיסות (של חברת רד ווינגס) לפינוי אזרחיה לכמה יעדים ברוסיה.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג, השבוע
נתב"ג, השבוע
נתב"ג, לצד המטוסים האזרחיים יש גם לא מעט מטוסים צבאיים
שגרירות ברזיל תוציא עד יום ראשון שש טיסות מיוחדות, חלקן של חיל האוויר הברזילאי.
שגרירות ספרד חילצה מעל 700 אזרחים וצפויה לחלץ עוד.
חיל האוויר של תאילנד פינה בטיסת חילוץ מנתב"ג 127 עובדים תאילנדים מעוטף עזה. הם נחתו היום בבנגקוק והתקבלו שם על ידי שר ההגנה התאילנדי. מאות עובדים תאילנדים הוצאו מעוטף עזה ומאזור הצפון, חלקם שובצו במקומות חדשים במרכז הארץ.
עוד חילצו את אזרחיהן – פולין, שהטיסה לכאן מטוס הרקולס של חיל האוויר, בולגריה, יוון ומדינות רבות נוספות.