7 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
קו החוף של תל אביב
(צילום: shutterstock)
מלון ב-450 שקל? ליד הים? עיריית תל אביב-יפו והתאחדות המלונות בעיר יצאו במבצע לעידוד הישראלים לנפוש בה. בעוד המונים מציפים את טבריה ואת הצפון, אילת וים המלח, שבהם אי אפשר להשיג חדר פנוי, הישראלי לא רואה בתל-אביב עיר נופש אף שהיא שוכנת לחוף הים. עד פרוץ הקורונה הייתה זו עיר של תיירים מחו"ל, שמילאו את מלונותיה בתפוסה ממוצעת של 80% ויותר.
מאחר שהתפוסה במלונות העיר צנחה ל-18%-16%בממוצע ביוני-יולי האחרונים, היא מחזרת אחרי התייר המקומי: לצד מחירי בתי מלון מוזלים יקבל הנופש באמצעות שובר עם כרטיס מגנטי עשרות הטבות של 1+1 במוזיאונים ובבתי עסק ברחבי העיר, ושלל הטבות שניתנות בחינם, למשל סיורים בהובלת מדריך על פי נושאים כמו גרפיטי, סיור בנווה שאנן בעקבות חנוך לוין שנולד בשכונה, סיור בנווה שאנן בעקבות חיי הלילה במקום, סיור קולינרי בשכונת התקווה, שובר לשימוש לזוג בכיסא ובשמשייה בחוף הים, שימוש בתלת אופן, ועוד. "זוגות מבוגרים אמרו לי שהם מרגישים בטוח יותר דווקא בתל אביב מכיוון שהיא פחות צפופה מאילת, למשל, ואין בה חבר'ה שמסתובבים עם וודקה ליד הבריכה". כך אמר ל-ynet יעקב סודרי, מנכ"ל אזור תל אביב וירושלים ברשת פתאל.
מחירי המלונות, שצנחו מאז שהשמיים נסגרו, מוצעים כעת באמצע השבוע, לילה לזוג במחירים מוזלים. לדוגמה: בראון תל אביב, 541 שקל לזוג כולל ארוחת בוקר; מיאמי ביץ' באלנבי, 3 כוכבים, 321 שקל לזוג; הרודס ב-800 שקל; מלון טל על חוף מציצים עם לינה בלבד 450 שקל; בראון ביץ' בירקון, לינה בלבד, 438 שקל; קראון פלזה בירקון, לינה בלבד, 587 שקל; דן (5 כוכבים) ליד הים, לילה עם ארוחת בוקר ב-1,000 שקל.
חלק מהמלונות, כמו מלון היוקרה נורמן, לאונרדו ביץ', גרנד ביץ' ועוד לא נפתחו. רשת פתאל פתחה פחות ממחצית המלונות שלה בעיר, וכך גם רשת אטלס. מלון סטאי ביפו נפתח רק לאחרונה.
7 צפייה בגלריה
מלון הרודס
מלון הרודס
מלון הרודס: 800 שקל לזוג
(צילום מתוך אתר המלון)
7 צפייה בגלריה
מלון פרימה
מלון פרימה
פרימה סיטי: 450 שקל לזוג
(צילום באדיבות פרימה ישראל)
7 צפייה בגלריה
מלון טל
מלון טל
מלון טל: 450 שקל לזוג, לינה בלבד
(צילום: סיון אסקיו)
7 צפייה בגלריה
סינמה אטלס
סינמה אטלס
סינמה אטלס: 450 שקל לזוג
(צילום: נתן דביר)
7 צפייה בגלריה
מלון בראון ביץ'
מלון בראון ביץ'
מלון בראון ביץ': 438 שקל לזוג, לינה בלבד
(צילום מתוך אתר המלון)
עודד גרופמן, מנכ"ל התאחדות מלונות תל אביב: "בעיר יש כ-100 מלונות עם 9,000 חדרים. רק 70% מהם פתוחים. ביוני התפוסה הייתה בממוצע 16% לעומת 85% בעונה הקודמת, וביולי 18% בהשוואה ל־80%. התיירות בתל-אביב הייתה בעיקר נכנסת. היא נתפסת כיעד עסקי, שהרבה אנשי עסקים זרים באים אליה, ובהתאם נפתחו יותר מלונות יוקרה ומלונות בוטיק במחירים גבוהים שהרתיעו ישראלים. גם מי שמגיע מהישראלים עושה זאת ללילה לסוף שבוע ולא כמו באילת לנופש של ארבעה לילות".
גרופמן מדגיש כי "כיום אין תיירות נכנסת. בתי המלון צריכים למלא את החדרים, וכדי למשוך את הישראלים צריך הטבות. אנחנו ועיריית תל אביב נושאים בעלות של ההטבות לנופשים. המחירים במלונות נחתכו. באמצע השבוע מלונות ברמה של 4 כוכבים כמו פרימה סיטי ליד הירקון וסינמה של אטלס בדיזנגוף סנטר יעלו לזוג החל מ-450 שקל. אלה מחירים שלא ראינו בתל אביב שנים רבות. פתאל רוטשילד מציע חדר בכ-500 שקל".
7 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
תל אביב
(צילום: shutterstock)
"הקהל שבא לעיר איכותי יותר", מציין יעקב סודרי, מנכ"ל פתאל תל אביב. "זו עיר נופש מדהימה, עם חופים וברים, יש סיורי מוזיאונים, ובניגוד לדעה הרווחת היא מתאימה למשפחות. יש בריכות והרבה אטרקציות. הפתיע אותנו שרבים באים דווקא מהערים הסמוכות לתל אביב".
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, אומר כי תעשיית התיירות פירנסה עד הקורונה אלפי עסקים ואנשים. "אנחנו נחושים להחזיר אותה לפעילות, תוך כדי הקפדה על התו הסגול".