חברת התעופה האמריקנית יונייטד איירליינס תשוב לטוס מחר לישראל לאחר שלפני כחודש וחצי ביטלה את טיסותיה לנתב"ג בשל מתקפת הטילים והכטב"מים הנרחבת מאיראן. יממה לאחר מכן, ביום שישי, ימריא מניו יורק לישראל מטוס של חברת דלתא איירליינס שהשעתה את פעילותה בארץ בחודש אוקטובר לאחר פרוץ המלחמה. בכך יסתיים שלטון היחיד של אל על בקווים לארצות הברית, והציפייה בשוק היא שהתחרות תוביל לירידת מחירים.
2 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 777 של יונייטד איירליינס
מטוס בואינג 777 של יונייטד איירליינס
מטוס בואינג 777 של יונייטד איירליינס
(צילום: shutterstock / IanC66)
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של חברת דלתא איירליינס
(צילום: shutterstock)
דלתא תפעיל טיסה יומית בקו תל אביב-ניו יורק (נמל JFK). בהודעת החברה נמסר כי "הקו יופעל במטוס איירבוס A330-900neo, ויספק ללקוחות כ-4,000 מושבים שבועיים". יונייטד תפעיל טיסה יומית בקו תל אביב-ניוארק.
יניב לניס, מייסד "טיסות סודיות", אמר ל-ynet: "החזרה של חברות התעופה יונייטד ודלתא לישראל היא בשורה צרכנית חיובית מאוד שתוביל לירידה במחירי הטיסות הישירות לארה"ב. רק לפני כמה ימים באתר 'טיסות סודיות' פרסמנו תעריף מעולה של יונייטד לניוארק ב-650 דולר בלבד. נכון לעכשיו החזרה היא חלקית ולקו תל אביב-ניו יורק בלבד, ככל שמספר הטיסות יגדל והקווים הנוספים לסן פרנסיסקו, שיקאגו, וושינגטון ובוסטון יחזרו לפעול, תגבר התחרות ונראה ירידות מחיר משמעותיות יותר.

"טיסות הקיץ לארה"ב כבר יחסית מלאות, ולכן ההמלצה היא לבצע את ההזמנות כבר עכשיו. ככל שנתקרב למועדי הטיסה, המחירים רק ייעלו. אנחנו עדיין בתקופת אי ודאות ולכן חשוב להקפיד על מדיניות ביטולים גמישה"
חני סובול, מנכ"לית דיזנהאוז גרופ, נשמע גם היא אופטימית ואמרה כי "החזרה של חברות התעופה האמריקניות תגביר את התחרות בשוק ואפשר להניח שגם תוזיל את מחירי הטיסות. יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון שמדובר ביעד יקר באופן קבוע ולכן התעריפים יישארו גבוהים יחסית גם עם חזרת החברות הזרות. גובה המחירים מקבל ביטוי גם בבקשה מצד הלקוחות לפריסת תשלומים או בשימוש בפלטפורמת תשלומים חוץ בנקאית.
"טיסות הקיץ לארה"ב כבר יחסית מלאות, ולכן ההמלצה היא לבצע את ההזמנות כבר עכשיו. ככל שנתקרב למועדי הטיסה, המחירים רק ייעלו. אנחנו עדיין בתקופת אי ודאות ולכן חשוב להקפיד על מדיניות ביטולים גמישה ולא להתסכל רק על פרמטר המחיר".

אם יש לכם זמן - חפשו קונקשן זול

דרן רוזובסקי, מנכ"ל אתר לאסט מינט (lastminute), אמר בשיחה עם ynet כי בשל המחירים הגבוהים יותר ויותר נוסעים בוחרים לטוס לארה"ב עם קונקשן. "יש טרנד של שימוש באתונה ורומא כיעדים לטיסות המשך לניו יורק", אמר רוזובסקי. "ניתן להזמין טיסה במחיר סביר לאתונה או רומא ולקחת, לדוגמה, טיסת המשך עם נורס אטלנטיק לניו יורק על מטוס דרימליינר חדש במחירים מצוינים. במצטבר זה יוצא הרבה יותר זול מטיסה ישירה עם חיסכון שעשוי להגיע גם לכ-500 דולר לנוסע".
כך למשל טיסה מתל אביב לרומא עם אל על בחודש אוגוסט עולה 340 דולר, וטיסה המשך מרומא לניו יורק עם נורס אטלנטיק עולה 650 דולר. סך הכל - 990 דולר. מדובר על טיסות הלוך ושוב, כאשר העצירה באיטליה נמשכת לפחות ארבע שעות. הטיסה הישירה הזולה ביותר בתאריכים שבדקנו, בין 5 ל-12 באוגוסט, עולה 1,410 דולר בחברת דלתא איירליינס.