"אמרתי למנכ"ל של המלון שאין דבר שיפצה אותי, זו אנטישמיות ואני רוצה שתבטיח לי שדבר כזה לא יקרה שוב, לא לישראלים ולא לאנשים אחרים בעולם". כך אמר בשיחה עם ynet מחמוד עומרי, הישראלי שנזרק לפני כשבוע עם משפחתו בשעה 01:30 בלילה ממלון נובוטל פורט דה ורסאיי (Novotel Porte de Versailles) שבפריז. עומרי הוסיף וסיפר כי המנהל התנצל בפניו על התקרית ושילם על השהות שלו ושל משפחתו בבירה הצרפתית.
(צילום: שמוליק דודפור)

אתמול דיווח העיתון "לה פריזיאן" כי בני זוג שהגיעו עם בתם בת השלוש למלון ברובע ה-15 נתקלו בפקיד קבלה שסירב לאשר את הזמנתם, ואף זרק אותם לרחוב כשהוא מטיח בהם: "לא תקבלו חדר במלון הזה". המשפחה הגישה תלונה למשטרת פריז.
בשיחה עם ynet סיפר עומרי כי שוחח עם פקידת קבלה וניסה להזמין חדר במלון, אבל בשלב מסוים החליף אותה פקיד אחר ממוצא דרום אפריקני, וכשהוא ראה בדרכונים שמדובר במשפחה ישראלית הוא סירב להמשיך בהליך ההזמנה.
"הוא התחיל להתנער מאיתנו ואמר שאין חדרים. מיד נכנסתי לבוקינג ועשיתי הזמנה שאושרה, אבל הוא הלך לשרת לקוחות אחרים ואמר לפקידים אחרים לא לשרת אותנו. שאלתי אותו 'מה השם שלך', והוא אומר לי, 'השם שלי זה יזרעאל, יזרעאל'. פה הבנתי שיש לנו בעיה איתו".
3 צפייה בגלריה
פריז
פריז
תקרית אנטי-ישראלית בפריז
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
מלון נובוטל פורט דה ורסאיי
מלון נובוטל פורט דה ורסאיי
מלון נובוטל פורט דה ורסאיי
(צילום: Google Maps)
מחמוד עומרי הוסיף וסיפר כי פקיד הקבלה התנהג אל משפחתו בבוז ובגזענות, ואף אמר להם: "ישראל, אתם חושבים שאתם מלכי העולם, לא תקבלו חדר במלון הזה, ישראלים לא ישנו בו במלון הזה".
עומרי ניסה לפנות לאיש הביטחון של המלון, אך זה צידד בפקיד הקבלה. "בשעה 01:30 העיפו אותנו החוצה עם המזוודות והילדה בת השלוש". השלושה חזרו למלון בשדה התעופה, שבו שהו קודם לכן, וביום שישי הגישו תלונה במשטרה.
מדובר במלון שבבעלות רשת אקור (Accor), קבוצת מלונאות צרפתית בינלאומית. עומרי סיפר כי למחרת התקרית המנכ"ל של רשת אקור התקשר אליו והתנצל. כמו כן, הוא הציג הודעת SMS שבה כתב לו מנהל המלון כי הוא "מתנצל עמוקות על מה שקרה לו ולמשפחתו המתוקה. מצב מצער זה לא היה צריך לקרות ותהיה בטוח שכל הצעדים ההכרחיים ננקטו כדי למנוע מתקרית כזאת לקרות שוב". כמו כן, המנהל כתב כי פקיד הקבלה לא יעבוד שוב במלון.
3 צפייה בגלריה
הודעת ההתנצלות לישראלי שנזרק ממלון פריז
הודעת ההתנצלות לישראלי שנזרק ממלון פריז
הודעת ההתנצלות לישראלי שנזרק ממלון פריז
עומרי הוסיף ושיבח את התנהלות השגרירות הישראלית בפריז שסייעה למשפחה. שגריר ישראל בצרפת, יוש זרקא, מסר אמש כי "השירות הקונסולרי שלנו קיבל מידע על התקרית ביום חמישי והעניק המשך סיוע למשפחה בשעתה הקשה ואף דרש מהנהלת המלון הסברים על האירוע. אנו מגנים מכל וכל את התנהגות צוות הקבלה במלון וכל צוות אחר שלקח חלק בפינוי משפחה עם ילדה בת שלוש לרחובות פריז באמצע הלילה רק בגלל היותם ישראלים. אנו מצפים מהנהלת המלון לסייע בחקירת המשטרה בנושא וסומכים על הרשויות הצרפתיות שיבטיחו שעובדים אלו לעולם לא יוכלו שוב להפלות בין אורחי המלון".