סין מסרה לחברת צ'יינה איסטרן איירליינס את המטוס החדש מדגם קומק C-919, מטוס מייצור סיני מלא שאושר לטיסות מסחריות בסין. את המטוס מייצרת חברת חברת קומק (Comac, Commercial Aircraft Corporation of China), שבבעלות ממשלת סין והוא אמור להתחרות, בשלב הראשון בשוק הסיני בלבד, במקביליו מאיירבוס (A320neo) ומבואינג (737 MAX).
בסין פועלות עשרות חברות תעופה שטסות בקווים פנימיים, או ליעדים מחוץ למדינה באסיה. כמו בשאר העולם, גם בסין הרוב המוחלט של המטוסים מיוצרים על ידי הדואופול של בואינג האמריקנית ואיירבוס האירופאית, פרט לקומץ קטן של מטוסים שמיוצרים על ידי אמבראר הברזילאית.
אולם, מצב זה מתחיל להשתנות. המטוס הסיני הראשון שנכנס לשירות מסחרי ב-2016 היה ה-ARJ21, מטוס קטן שמתאים לטווחים קצרים בלבד. המטוס החדש מהווה שחקן משמעותי הרבה יותר. מדובר במטוס צר גוף לטווחים בינוניים, שלפי פרסומי היצרן יכול לטוס לטווח שנע בין 4,000 ק"מ ל-5,555 ק"מ, ומגיע בתצורות שונות שיכולות להטיס בין 158 ל-168 נוסעים.
לפני יומיים קלטה חברת התעופה הסינית את המטוס הראשון, זאת לאחר שמוקדם יותר השנה הוא קיבל את ההיתרים הנדרשים של רשות התעופה האזרחית בסין ואושר לטיסה מסחרית בתוך סין. עם קבלת המטוס החברה הוציאה אותו לטיסה קצרה בת 15 דקות לציון המאורע החגיגי. לפי לוח הזמנים המתוכנן, המטוס אמור לבצע את הטיסה המסחרית הראשונה שלו עם נוסעים כבר באביב הקרוב בטיסה מבייג'ינג לשנגחאי. החברה צפויה לקלוט עוד ארבעה מטוסים נוספים.
המטוס מורשה לפעול בסין בלבד בשלב זה, והחברה המייצרת הודיעה כי היא כלל אינה מעוניינת לבקש את האישור של מנהל התעופה הפדרלי של ארצות הברית ה-FAA. יש לציין כי המטוס הקודם שלהם שנכנס לשימוש מסחרי לא אושר על ידי ה-FAA, אבל כן קיבל את אישור רשות הבטיחות בתעופה של אירופה ה-EASA.
על אף שמדובר במטוס מייצור ותכנון סיני, הוא עדיין עמוס במערכות אמריקניות ואירופאית. מנועיו הם של ג'נרל אלקטריקס האמריקנית, מערכות האוויוניקה הניווט ומחשבי הטיסה הן של Honeywell האמריקנית, חברת Safran הצרפתית, שמייצרת מנועים וחלקי מטוסים נוספים, גם היא סיפקה חלקים למטוס, ומערכת מיזוג האוויר היא של לביהרר הגרמנית. עלות המטוס מוערכת ב-91 מיליון דולר ליחידה. לצורך השוואה, ה-A320neo עולה כ-110 מיליון דולר ובואינג 737 MAX עולה כ-120 מיליון דולר.