אוגוסט הסתיים, הילדים חזרו למסגרות, וזה הזמן – למי שיכול – לצאת לחופשה במחיר אטרקטיבי. החל מהיום (יום ה') המחירים בחלון הזמנים של בין 1 בספטמבר לראש השנה, ובימים שבין ראש השנה ליום כיפור, זולים משמעותית מאשר המחירים של החופשות באוגוסט. הפער מגיע לעשרות אחוזים.
מבדיקת ynet עולה, לדוגמה, כי חבילת נופש של ישראייר לשארם א-שייח, ארבעה לילות במלון 5 כוכבים על בסיס הכל כלול, עולה כעת 446 דולר לאדם, זאת לעומת 887 דולר לאדם בחודש אוגוסט.
חבילה לשארם א-שייח לזוג עם שני ילדים שכוללת טיסות ושלושה לילות במלון 4 כוכבים, על בסיס פנסיון מלא עולה כעת 583 דולר לאדם, זאת לעומת מחיר של 725 דולר לאדם בחודש אוגוסט, דרך חברת גוליבר.
5 צפייה בגלריה
ריזורט בשארם א-שייח, מצרים
ריזורט בשארם א-שייח, מצרים
ריזורט בשארם א-שייח, מצרים
(צילום: shutterstock)

אשת טורס משווקת חבילות לשארם א-שייח, שלושה לילות על בסיס הכל כלול, במחיר של 399 דולר לאדם. חבילה זהה עלתה בשבוע האחרון של אוגוסט 899 דולר לאדם.
אילן שלו, סמנכ"ל השיווק של קבוצת קווי חופשה, הסביר בשיחה עם ynet כי ההוזלה באה לידי ביטוי כבר במרכיב הטיסות. החל מהבוקר, לדוגמה, ניתן לרכוש כרטיסים הלוך-חזור לאיים היווניים רודוס וקוס במחיר של 185 דולר. "מי שזמין ופנוי בתקופה הזאת ימצא חלון הזדמנויות נדיר שישוב רק אי שם באפריל 2023, עם סיום חופשת הפסח", אמר שלו. "הצרכנים נהנים וייהנו בשלושת השבועות הקרובים ממלאי אדיר של טיסות ומלונות, כל הספקים יוצאים כעת במבצעים אגרסיביים כדי לנקות מושבים".
אורן כהן מגורי, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת השטיח המעופף, אמר כי "לאחר שנתיים של קורונה ללא חו"ל הישראלים הבינו שזה לא אסון גדול להפסיד יומיים של מסגרות, ובאותה הזדמנות לחסוך תורים ענקיים בנתב"ג, ליהנות משער אירו נמוך מזה שנים וממזג אוויר מעולה וחם ביעדי הנופש השונים".
5 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג במהלך החופש הגדול. כעת צפוי להיות רגוע יותר
(צילום: יריב כץ)
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, אמרה ל-ynet: "צניחת המחירים לחופשות בספטמבר מגיעה לפער של עד 50% ממחירי סוף אוגוסט. בנוסף, שערי הדולר והאירו הנמוכים מוזילים עוד יותר את עלות החופשה. לכן, יש לא מעט ישראלים שיוצאים לחופשה דווקא בספטמבר ונהנים מכל יתרונות המחיר בתקופה הזאת, עם אתרי תיירות פחות עמוסים ובזמן שמזג האוויר באירופה וביעדים אחרים מצוין. היעדים המבוקשים דומים לחופשות הקיץ: לונדון, פריז, מונטנגרו, בטומי, אנטליה, יוון, שארם א-שייח ובורגס".
ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה, אמר כי "השבועיים האחרונים של חופשת הקיץ הסתיימו ומסמנים את תחילת תקופת ההזדמנויות הזולות ביותר לנופש בתקופת הקיץ. החל מהיום ועד תחילת החגים ניתן יהיה ליהנות מטיסות וחופשות זולות בכ-25% מאלו של השבועות הלוהטים בחודש אוגוסט, כאשר המחירים ישובו לזנק החל מראש השנה ויגיעו לשיאם בחול המועד סוכות".
הילה הרמולין רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות ישראייר, הוסיפה: "החל מתחילת ספטמבר ועד כמה ימים לפני החגים, ניכרת ירידה במחירי חבילות הנופש בכ-20%. כבכל שנה יש ירידה בביקושים עם סיום החופש הגדול והחזרה ללימודים. מחירי המלונות אף הם יורדים ומשפיעים בצורה ישירה על מחיר החבילה. תקופה זו תימשך עד כמה ימים לפני החגים, כך שמי שרוצה ליהנות ממחירים אטרקטיביים ופחות עומס ביעדים השונים זה הזמן להזמין".
נמשיך עם דוגמאות נוספות לדילים של זוג עם שני ילדים. חופשה באנטליה הטורקית, שלושה לילות, דרך השטיח המעופף במלון ברמה של 5 כוכבים על בסיס הכל כלול עולה כעת 389 דולר לאדם, לעומת 699 דולר באוגוסט.
5 צפייה בגלריה
חוף פטארה באנטליה
חוף פטארה באנטליה
חוף פטארה באנטליה
(צילום: shutterstock)
דיל לאנטליה דרך אשת טורס, ארבעה לילות במלון 5 כוכבים על בסיס הכל כלול, עולה 469 דולר לאדם, לעומת 799 דולר לאדם באוגוסט. פער של כ-40%.
עדיין באנטליה: חבילת נופש של 4 לילות במלון 5 כוכבים, על בסיס הכל כלול דרך הדקה ה-90, תעלה לכם החודש 510 דולר לאדם, לעומת 1,020 דולר לאדם בחודש אוגוסט.

כרתים

הדקה ה-90: שלושה לילות במלון 5 כוכבים על בסיס הכל כלול עולים כעת 470 דולר לאדם, לעומת 940 דולר לאדם בחודש אוגוסט. מחיר שנחתך בחצי.
השטיח המעופף: שלושה לילות במלון 4 כוכבים על בסיס הכל כלול עולים בספטמבר 409 דולר לאדם לעומת 789 דולר לאדם בחודש אוגוסט.

רודוס

גוליבר: חבילת נופש במלון 5 כוכבים על בסיס הכול כלול עולה בספטמבר 607 דולר לאדם, לעומת 765 דולר לאדם באוגוסט.
קשרי תעופה: חבילה של ארבעה לילות במלון 4 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר עולה כעת 375 דולר לאדם לעומת 446 דולר לאדם בחודש שעבר.
5 צפייה בגלריה
לינדוס רודוס יוון
לינדוס רודוס יוון
רודוס, יוון
(צילום: shutterstock)

אתונה

ישראייר: חבילה של שלושה לילות במלון 3 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר עולה כעת 446 דולר לאדם, לעומת 695 דולר לאדם באוגוסט.
קשרי תעופה: שלושה לילות במלון 4 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר עולים 495 דולר לאדם לעומת 585 דולר לאדם באוגוסט.

רומא

חבילת נופש שמשווקת ישראייר לארבעה לילות במלון 4 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר עולה כעת 778 דולר לאדם לעומת 1,378 דולר לאדם בחודש אוגוסט.
5 צפייה בגלריה
רומא יפה גם בספטמבר
רומא יפה גם בספטמבר
רומא יפה גם בספטמבר
(צילום: shutterstock)

בורגס

אשת טורס: חבילת נופש של טיסות וארבעה לילות במלון 4 כוכבים על בסיס חצי פנסיון עולה כעת 444 דולר לאדם לעומת 1,099 דולר בחודש אוגוסט, פער של כ-60%.
השטיח המעופף: שלושה לילות במלון 4 כוכבים על בסיס חצי פנסיון וטיסות עולים כעת 439 דולר לאדם לעומת 809 דולר לאדם באוגוסט.

טיסות בלבד

גוליבר: טיסה הלוך-חזור לכרתים שעלתה בשבוע האחרון של אוגוסט 395 דולר עולה כעת 264 דולר לאדם. פער של 33% במחיר.
טיסה הלוך-חזור לשארם שעלתה בשבוע האחרון 282 דולר לאדם עולה כעת 209 דולר לאדם. טיסה הלוך-חזור לאתונה שעלתה בשבוע אחרון של אוגוסט 370 דולר עולה כעת 265 דולר.
בחברת קשרי תעופה מציעים טיסות הלוך-חזור, כולל כבודה ,לרומא בחודש ספטמבר ב-349 דולר, לעומת המחיר בחודש אוגוסט שעמד על 620 דולר.