חברת Airbnb בדקה תלונה של משפחה ישראלית שניסתה לשכור דירה בעיירה סאן ויטו די קדורה בנפת בלונו שבמחוז בנטו שבצפון איטליה, ונדחתה על ידי בעל הבית שביטל את ההזמנה. ב-ynet פורסם בתחילה כי בעקבות ההודעה עם המשפט "יכול להיות מתחת לתנור הגז", שנשלחה על ידי בעל הדירה לאב המשפחה ארבעה ימים לאחר ביטול ההזמנה, עלה חשש של האחרון, כי הסירוב נבע ממניעים אנטישמיים ואולם לאחר בדיקה שערכה ענקית השכרת הדירות לטווח קצר, התברר כי מדובר היה בחוסר הבנה שנבע מטעות תמימה שבעקבותיה ההודעה נשלחה אל המשפחה הישראלית במקום לדייר אחר שהתקשה לתפעל את תנור הגז באותו הנכס.
1 צפייה בגלריה
העיירה סאן ויטו די קדורה על רקע הרי הדולומיטים
העיירה סאן ויטו די קדורה על רקע הרי הדולומיטים
העיירה סאן ויטו די קדורה על רקע הרי הדולומיטים
(צילום: shutterstock)
מ-Airbnb נמסר: "ברגע שהמקרה הזה דווח לנו פתחנו בחקירה והשענו את החשבון של המארח. במהלך החקירה גילינו שההודעה שהאורח קיבל לא הייתה מיועדת עבורו, אלא לאורח אחר ששהה בדירה ושאל לגבי תפעול של מכשיר. זו הייתה טעות מצערת מצדו של המארח.
"בזמן שהאורח שלח הודעה למארח ובה שאל לגבי הזמנת הדירה, המארח היה בשיחה עם אורח ששהה בדירה ונזקק לסיוע בתפעול של תנור גז. המארח בטעות שלח הוראה בנוגע לתנור לאורח שהתעניין בהזמנת הדירה, במקום לנמען המיועד – האורח שנמצא בדירה ואשר לו הוא ניסה לסייע.
"המארח דחה את ניסיון ההזמנה מפני שהיה לו אורח אחר ששהה זמן ממושך בדירה. ללא קשר לנסיבות, אנחנו מבינים שזו הייתה חוויה מאוד מצערת עבור האורח שניסה להזמין וקיבל את ההודעה, ואנחנו היינו בקשר איתו כדי לספר את תמיכתנו. אנחנו גם נמצאים בקשר עם המארח.
"אין לנו סובלנות לאפליה, ואנחנו לוקחים כל דיווח ברצינות וממשיכים לאכוף את המדיניות הזאת בקפדנות".
אתר ynet מצר על הטעות שנפלה בפרסום הקודם, בדבר חשש שהופרך על אודות התנהגות אנטישמית לכאורה.