סרטון "טיסת הרפאים" שהפך לוויראלי: רובי אלן, צעיר מאוסטרליה, פרסם לפני כמה ימים בטיקטוק סרטון שבו הוא מתעד את חוויותיו מלפני כשנה כנוסע יחיד בטיסה בחברת וירג'ין מאוסטרליה לפיג'י. הסרטון צבר במהרה יותר מ-1.4 מיליון צפיות ו-193.6 אלף לייקים.
@robbieallen It was creepy at first but then amazing, just wish I hadn't already paid for business class 🤦🏽‍♂️😅 (don't judge my horrible tik tok skills lol) #virginaustralia @Virgin Australia #fypシ #fiji #fyp #zyxcba #sydney #fijitiktok #australia #maori #avgeek #aviation ♬ original sound - Robbie Allen

3 צפייה בגלריה
נוסע לבד במטוס
נוסע לבד במטוס
רובי לבד במטוס
(צילום: TikTok / robbieallen)
בסרטון סיפר אלן כי טס לרגל יום הולדתו, וציין כי רכש מראש כרטיס למחלקת עסקית, אך אילו היה יודע שהמטוס יהיה ריק היה כמובן רוכש כרטיס רגיל, כי גם ככה הוא יכול היה לשבת איפה שהוא רוצה.
"זה היה קריפי בהתחלה, אבל בהמשך הפך למדהים", כתב אלן. במהלך הסרטון אפשר לשמוע אותו אומר: "אני הנוסע היחיד על הטיסה, יש לי את כל המטוס, באופן מילולי, לרשותי. זה כמו לטוס במטוס פרטי. יש לי כאן דייל שנותן לי כל מה שאני מבקש, הוא פשוט בא ומניח מלא חטיפים ונשנושים. קברניט הטיסה בא והתיישב לידי והתחלנו לדבר. זה מרגיש כאילו נתנו לי יחס VIP במיוחד לכבוד יום ההולדת שלי".
ואם לא די בחוויה היוצאת דופן בטיסה עצמה, אז לאחר הנחיתה בפיג'י אלן צילם את אזור המזוודות, שם חיכתה לו, בודדה, המזוודה שלו. מפני שהצעיר האוסטרלי היה הנוסע היחיד בטיסה, וכנראה גם הנוסע היחיד בשדה באותה העת, אם לשפוט לפי הבניין הריק, אז לא טרחו להעמיס את המזוודה במערכת המסועים ופשוט הניחו אותה שם.
גולשים שהגיבו לסרטון תהו מדוע הטיסה לא בוטלה וכמה נוסעים היו על הטיסה חזור. רובי השיב כי הוא שאל את הצוות את אותה שאלה, והסבירו לו שבטיסה חזור יהיו 27 נוסעים. "זאת חוויה כל כך יוצאת דופן ומוזרה שאני בחיים לא אשכח אותה", סיכם.
3 צפייה בגלריה
נוסע לבד במטוס
נוסע לבד במטוס
לפני הטיסה: הגייט שומם. פה חשדתי
(צילום: TikTok / robbieallen)
3 צפייה בגלריה
נוסע לבד במטוס
נוסע לבד במטוס
המזוודה של רובי, לבד ליד המסוע
(צילום: TikTok / robbieallen)
חלק מהגולשים שהגיבו לסרטון כתבו כי לטוס לבד זה החלום שלהם, אך היו גם כאלה שנשמעו קצת פחות נלהבים, כולל אחד שכתב: "אם זה היה קורה לי הייתי נכנס לפאניקה בגייט כי הייתי בטוח שהגעתי לשער העלייה הלא נכון ואני יכול לפספס את הטיסה שלי".
טיסות ריקות, שלעתים נקראות "טיסות רפאים", הן לא מחזה נפוץ, אבל כן דבר שקורה מעת לעת. לרוב, מדובר בטיסה סדירה שצריכה להחזיר נוסעים מהיעד אליו היא טסה, בנוסף למטען שלפעמים קיים בשני הקווים. לעתים השיקול הוא סלוט (חלון זמן בשדה התעופה) שכבר נרכש וחייבים לעשות בו שימוש.