חברת אל על פרסמה בצהריים (יום ב') את לוח הטיסות שלה לחורף הקרוב. "לוח טיסותיה של אל על בחורף הקרוב מתמקד ביעדים המרכזיים, אליהם החברה מקפידה לתגבר את טיסותיה לאורך כל המלחמה, בינהם ניו יורק, פריז, לונדון ותאילנד", נכתב בהודעת החברה. "אך על ממשיכה להתמקד ביעדי צפון אמריקה, אליהם תפעיל למעלה מ-40 טיסות שבועיות. כזכור, בתחילת השנה עדכנה החברה שהקו לטוקיו יפעל באופן שנתי, זאת לצד הרחבת הפעילות לתאילנד והפעלת מספר שיא של טיסות שבועיות ליעד האהוב בחורף הקרוב, כך שיפעלו בסך הכל 17 טיסות שבועיות למזרח - בנגקוק, פוקט וטוקיו יחדיו. החברה תוסיף ותתגבר את הקו לפריז, כך שיפעלו למעלה מ-20 טיסות שבועיות לפריז, וסך הכל כ-200 טיסות שבועיות לאירופה. חברת סאן דור מקבוצת אל על תפעיל עוד 45 טיסות שבועיות ליעדיה השונים".
2 צפייה בגלריה
מטוס דרימליינר של אל על
מטוס דרימליינר של אל על
מטוס דרימליינר של אל על
(צילום: shutterstock)
אל על הודיעה גם כי היא מציעה "מחירים נוחים" למי שירכוש כרטיס מראש, ובפרט למזמינים החל מהיום ועד ליום שישי הקרוב, עבור טיסות הממריאות בתקופה שבין ינואר למרץ. מדובר על מחירים שתקפים לכרטיס הלוך-חזור במחלקת תיירים מסוג LITE שכולל טרולי (מלבד יעדי צפון אמריקה שזמינים ב-Classic).
על הפרק: יעדי אגן הים התיכון החל מ-199$ (סאן דור), בלגרד שבסרביה החל מ-229$ (סאן דור), קרקוב וורשה החל מ-249$ (סאן דור), ברלין החל מ-285$, מילאנו החל מ-293$, רומא החל מ-298$, ליון שבצרפת החל מ-299$ (סאן דור), ציריך החל מ-305$, מינכן החל מ-346$, פריז החל מ-349$, פרנקפורט החל מ-360$, לונדון החל מ-419$, טוקיו החל מ-899$, ניו יורק החל מ-999$ ומיאמי החל מ-1,099$.
בנוסף, נוכח המצב וחוסר הוודאות בקרב הציבור הישראלי, אל על מודיעה על הארכת תוקפם של שוברי הטיסה שצפויים לפוג בסוף שנת 2024 (31 בדצמבר) בשנה נוספת, כך שתוקפם יעודכן ל-31 בדצמבר 2025. ההארכה מתבצעת באופן אוטומטי, ואין צורך לפנות למוקד השירות.

גוגל: התאוששת בהיקף חיפושי החופשות

בתוך כך, ענקית הטכנולוגיה גוגל חשפה חשפה היום (ב') נתונים חדשים על תיירות בישראל בשנה החולפת, שנת מלחמה שהתאפיינה בביטולי טיסות רבים, שהחשש מהם בא לידי ביטוי בזינוק של 250% בחיפוש "ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה".
2 צפייה בגלריה
לוח הטיסות בנתב"ג, היום
לוח הטיסות בנתב"ג, היום
לוח הטיסות בנתב"ג - החשש מביטולים התבטא בחיפושים
(צילום: רועי רובינשטיין)
יחד עם זאת, לפי נתוני מנוע החיפוש של גוגל, על אף ירידה כללית של 8% בחיפושי טיסות ב-2024 לעומת 2023, חלה התאוששות יפה בביקושים החל מחודשי הקיץ והיקף החיפושים ביולי האחרון אף התעלה על יולי 2023 (לפני פרוץ המלחמה).
על פי מחברי הדו"ח של גוגל, עדות נוספת להתאוששות ענף התיירות היא הדירוג הגלובלי של ישראל ברשימת שיאניות מחפשי החופשות. לאחר שישראל דורגה במקום ה-3 בעולם לפני ה-7 באוקטובר, וירדה לאחר חודשי המלחמה הראשונים למקום ה-27, בשלושת החודשים האחרונים ישראל מדורגת במקום ה-13.
מניתוח נתוני גוגל טרנדס (Google Trends) עולה שהשנה הייתה שנת הפריצה של הבינה המלאכותית גם לעולם תכנון החופשות. מונחי החיפוש "תכנון טיול בינה מלאכותית" ו"ai cheapest flights finder" עלו בלמעלה מ-5,000% ו"מנוע AI מומלץ לטיולים" ו-"trip planner ai" עלו ב-1,800% ו-1,000% בהתאמה.
לפי נתוני גוגל, חיפושי אל על הגיעו בחודש אוגוסט 2024 לשיא הטרנדיות של כל הזמנים, עם עלייה של 66% לעומת שיא החיפושים הקודם שלה ממרץ 2008. גם ישראייר רשמה באוגוסט שיא עם עליה של 45% מהשיא הקודם מאוגוסט 2007. מבין חברות הלואו-קוסט, וויז היא הטרנדית ביותר בחיפושים בגוגל בישראל וגם היא חווה פיק משמעותי בחיפושים.
ברשימת היעדים המבוקשים לחופשות חגי תשרי, חנוכה ופסח: ניו יורק, בנגקוק, פוקט וטוקיו ממשיכות לככב כיעדים אהובים במיוחד. בגזרת היעדים הקרובים, לונדון נדחקת מהיעדים הפופולריים ביותר כשאתונה ורומא ממשיכות להתחזק על חשבונה.