אחרי הלילה הדרמטי שבמהלכו, על פי פרסומים זרים, ישראל תקפה באיראן, חברות תעופה זרות ביטלו אתמול (יום ו') טיסות לנתב"ג, או האריכו את השעיית טיסותיהן במקרים שבהם מדובר בחברות שטרם חידשו את פעילותן בישראל.
נתב"ג, הבוקר
(צילום: יאיר שגיא)
קבוצת לופטהנזה הכוללת, בין היתר, את חברת לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס ובריסל איירליינס, שכבר חזרה לישראל לאחר שהשעתה את טיסותיה בשל התקיפה האיראנית בלילה שבין שבת לראשון, ביטלה אתמול (יום ו') בצהריים שוב טיסותיה לישראל, והיום (שבת) היא שבה לפעול בארץ. חברת סוויס, ששייכת גם היא לקבוצה, ביטלה את טיסותיה לישראל וממנה עד 25 באפריל.
חברת יונייטד איירליינס האמריקנית הפסיקה לטוס לישראל לאחר התקיפה האיראנית, ואתמול הודיעה כי לא תשוב לנתב"ג עד 2 במאי.
KLM, חברת התעופה הלאומית של הולנד, ביטלה אתמול טיסה לתל אביב ולא תטוס לישראל לפחות עד יום שני. לקוחות החברה מתבקשים להיות בקשר עם שירות הלקוחות של KLM.
2 צפייה בגלריה
  שעות הבוקר בנתב"ג לאחר התקיפה באיראן
  שעות הבוקר בנתב"ג לאחר התקיפה באיראן
שעות הבוקר בנתב"ג לאחר התקיפה באיראן
( צילום: יאיר שגיא)
2 צפייה בגלריה
לופטהנזה
לופטהנזה
מטוסים של חברת לופטהנזה
(צילום: REUTERS/ Kai Pfaffenbach/File Photo)
לוט פוליש איירליינס, חברת הדגל של פולין, ביטלה אתמול את הטיסות שלה לתל אביב ולביירות. היום (שבת) הודיעה החברה כי היא שבה לטוס לישראל וללבנון.
ביום חמישי הודיעה אייר קנדה כי לא תשוב לטוס לנתב"ג עד לחודש יוני. חברת התעופה הלאומית של קנדה, שרק החודש שבה לטוס לישראל לאחר שכמו מרבית החברות הזרות הפסיקה לטוס ארצה באוקטובר זמן קצר לאחר תחילת המלחמה, הפעילה טיסה יומית לטורונטו. בשלב זה לא ברור אם בחודש יוני החברה תחדש את הקו לתל אביב.
לפני שבוע, נזכיר, נסגר המרחב האווירי של ישראל למשך שבע שעות בלילה שבין שבת ליום ראשון בעקבות מתקפת הטילים והכטב"מים הנרחבת מאיראן. מאז פועל נמל התעופה בן גוריון כרגיל, אך כאמור לא כל החברות הזרות חזרו לפעול בו.
חברה נוספת שטרם חזרה לנתב"ג מאז המתקפה האירנית היא אייר אינדיה שעד כה ביטלה את טיסותיה לארץ עד 21 באפריל. מוקדם יותר השבוע חברות הלואו-קוסט האנגלית איזיג'ט עורר סערה בענף כשהודיעה כי בשל המצב הביטחוני החליטה להשעות את טיסותיה לתל אביב לשארית עונת הקיץ עד 27 באוקטובר. איזיג'ט חזרה לטוס לישראל רק בחודש שעבר עם קווים ללונדון (לוטון), אמסטרדם, ברלין, באזל, ז'נבה ומילאנו.
מרשות שדות התעופה נמסר הבוקר כי היום יעברו בנתב"ג כ-43,500 נוסעים ב-264 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. בסך הכל יצאו היום כ-21,600 נוסעים בטיסות בינלאומיות, וייכנסו לישראל כ-21,900 נוסעים.
פורסם לראשונה: 15:56, 19.04.24