נופש ופיצוצים: עדות מהצפון
(צילום: חגי דקל)

צה"ל סיכל אתמול פיגוע של חיזבאללה באזור הר דב בגבול לבנון. זמן קצר לאחר מכן ארגון הטרור שב והבטיח כי הנקמה על הריגת פעיל הארגון בסוריה עוד תגיע. על אף ההסלמה, נראה כי פעילות התיירות בצפון לא נפגעה ולא צפויה להיפגע בעתיד הקרוב. "לא רק שאין ביטולים, יש לנו אפילו טלפונים להזמנות חדשות", נמסר מתיירות קיבוץ אורטל בצפון רמת הגולן. "למען האמת תתקשו למצוא אצלנו חדרים פנויים עד אוקטובר".
אריה, תושב קריית אונו שמתכוון לנפוש עם משפחתו בכפר בלום, סיפר ל-ynet: "שום חיזבאללה לא ייקח מהישראלים את הנופש שנשאר לנו. אי אפשר לטוס, אז גם לא ננפוש בארץ שלנו?! אנחנו ממשיכים בתוכנית שלנו, עולים עם שני הילדים לצפון ונעשה חיים. אמנם קצת היססנו אחרי האירוע הביטחוני, אבל התעשתנו מהר".
5 צפייה בגלריה
נהנים מסאפ באתר אינדי פארק על הירדן
נהנים מסאפ באתר אינדי פארק על הירדן
נהנים מסאפ באתר אינדי פארק על הירדן
(צילום באדיבות אינדי פארק)
5 צפייה בגלריה
הבריכה של הצימרים של קיבוץ שניר
הבריכה של הצימרים של קיבוץ שניר
הבריכה של הצימרים של קיבוץ שניר
(צילום באדיבות שניר אירוח בוטיק)
5 צפייה בגלריה
טיולי משפחות ברינג'רים במרום גולן
טיולי משפחות ברינג'רים במרום גולן
טיולי משפחות בריינג'רים במרום גולן
(צילום: רז ביטון)
אריה הוסיף וסיפר: "עקבנו בדריכות אחר ההתפתחויות והבנו שהתושבים יכולים לחזור לשגרה מהר מאוד. העסקים פתוחים כרגיל, אז אשתי ואני החלטנו שלא נאכזב את הילדים שכל כך מחכים תלחופשה משפחתית, בעיקר אחרי תקופה הרבה זמן בבית. למען האמת, בקושי הצלחנו להשיג מקום במסעדה באזור. נראה שהישראלים לא ממש מוטרדים ממה שקורה מעבר לגבול. תכלס כולנו למודי ניסיון של חיים בצל של מתיחות ביטחונית כלשהי".
מיכל דוידוביץ', שנופשת עם משפחתה במג'דל שמס, סיפרה בריאיון לאולפן ynet על הרגעים אתמול שבהם התרחשו חילופי האש בגבול, והדגישה כי לא שקלה לבטל את חופשתה. "הבנות היו בבריכה ושמעו פיצוצים", סיפרה מיכל, "גיסתי רצה ואמרה להם להיכנס לחדרים כדי שנבין מה קורה. נשארנו בחדרים עד שדברים התבהרו יותר, אבל לא תכננו לעזוב".
-מישהו בא להרגיע אתכם? אני לא חושבת שהיו צריכים להרגיע אותנו, אבל בעל הצימר שלנו פינק אותנו במגש כנאפה טוב.
5 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בלבנון
תקיפת צה"ל בלבנון
וכך זה נראה אתמול: תקיפת צה"ל בלבנון
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל גבול לבנון
כוחות צה"ל גבול לבנון
כוחות צה"ל בגבול לבנון
(צילום: AP)
נטע דומני, מנהלת שניר אירוח בוטיק, סיפרה בשיחה עם ynet הבוקר: "לא רק שאין ביטולים, אנחנו ממשיכים לקבל הזמנות לאירוח אצלנו. קשה מאוד להשיג אצלנו חדרים באוגוסט ובספטמבר, התפוסה גבוהה ואנחנו מאוד שמחים על כך. הציבור מפגין חוסן ותמיכה וזה מרגש. הצפון מלא במטיילים וטוב שכך".
ערן גיגי, מנכ"ל רפטינג נהר הירדן, סיפר כי "החל משעות הבוקר מאות פקדו את מתחם האטרקציות ובילו בשיט בנהר הירדן ובמתחם הנינג'ה החדש. מי שמגיע לכאן יכול להתרשם כמוני כי הצפון גדוש במטיילים שמגיעים ליהנות מהאזור שהוא נהדר בעונה הזאת".
ליז ושי קרמר ממושב מרום גולן, בעלי עסק למשלוחי אוכל וארוחות בשרים ביתיות, סיפרו גם הם כי לא נרשמו ביטולים. "הכול כבר נרגע וחזר לשגרה", סיפרה ליז.
מבדיקה טלפונית שערכנו מול אטרקציות ומקומות לינה בצפון עולה כי אכן לא נרשמו ביטולים והעסקים בינתיים כרגיל. כלומר, קשה מאוד להשיג חדרים לסוף השבוע הקרוב.