ברוכים הבאים לדובאי
חברת ארקיע עורכת בימים אלה מבצע מסקרן שבמסגרתו היא משווקת טיסה לדובאי במחיר של דולר אחד בלבד, ברכישת לינה במלון באמירות. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? בדיקת המועצה לצרכנות מגלה כי לא מדובר בעסקה חלומית שכן בפועל המחיר מגלם בתוכו הן את מחיר המלון, והן את מחיר הטיסה, וכי ניתן להשיג את אותה התמורה במחיר דומה או אף זול יותר ברכישת הטיסה והמלון בנפרד.
המועצה לצרכנות בדקה את מחירן של שתי חבילות לפי המועדים ובתי המלון המוצגים באתר ארקיע. "לאור הממצאים", הסבירה בשיחה עם ynet סגנית היועץ המשפטי של המועצה הישראלית לצרכנות עו"ד יעל כהן-שאואט, "הצרכן עלול לטעות לחשוב שהמחיר המוצג מגלם מבצע או הנחה משמעותית, שהרי עלות כרטיס טיסה לאדם עולה הרבה מעל לדולר אחד, ולהימנע מהשוואת מחירים באתרים אחרים או ברכישת השירותים בנפרד".
2 צפייה בגלריה
מבצע טיסה לדובאי בדולר של ארקיע
מבצע טיסה לדובאי בדולר של ארקיע
"והטיסה רק בדולר!" - מתוך אתר ארקיע
(אתר ארקיע)

2 צפייה בגלריה
מבצע טיסה לדובאי בדולר של ארקיע
מבצע טיסה לדובאי בדולר של ארקיע
"ארקיע שוברת את השוק"
(מתוך עמוד הפייסבוק של ארקיע)
לדבריה, "שיטת שיווק זו, המתיימרת להעניק הטבה או מתנה במחיר דולר אחד, עלולה להטעות צרכנים ולהביא אותם לבצע את הרכישה מבלי לבדוק אם העסקה אכן כדאית".
עו"ד כהן-שאואט הדגישה כי "החוק הישראלי לא אוסר על מכירת מוצרים או שירותים במחיר הפסד, בניגוד למדינות אחרות – באירופה למשל – שם הצגת מחיר עלות או מחיר אפסי אסורה בשל הפגיעה בתחרות".
בבדיקה נוספת שערכנו במערכת ynet בתאריכים אחרים מצאנו כי במסגרת המבצע של ארקיע, חופשה של תשעה לילות במלון אבני בוטל עולה 529 דולרים לאדם. כלומר, 4,312 שקלים לזוג, כולל מסים משוערים. לעומת זאת, אם תזמינו דרך אתר אגודה תשעה לילות באותו מלון באותם בתאריכים בחדר זהה תשלמו 3954 שקלים לזוג, כולל מסים משוערים. חבילה זו כוללת טיסה לשני אנשים, כולל שליחת מזוודות לבטן המטוס והזמנת מושב.
מארקיע נמסר בתגובה כי "בתי המלון בדובאי מתקשרים באמצעות הסכמים מסחריים עם החברות השונות. חברת ארקיע נמצאת בהתקשרות מסחרית עם בתי המלון בדובאי באמצעות ספק תיירות מקומי. במסגרת מבצע "טיסה בדולר לדובאי", חברת ארקיע תמחרה את הטיסה בדולר בהתאם להסכמים שלה אל מול הספק המקומי.
"הסכמים אלה כוללים את כל מרכיבי המסים למעט 'מס עירוני מקומי' שמשולם על ידי האורח ישירות לבית המלון כפי שנהוג בכל יעד שאליו טסים. בנוסף, חברת ארקיע – כחברה ישראלית, כפופה ל"חוק הגנת הצרכן" בניגוד לאתרי מכירות אונליין זרים.
"לעניין – מחיר החבילה שאינו כולל מזוודה – המבצע כולל טיסה הלוך ושוב, לינה, העברות משדה התעופה למלון ובחזרה, לרבות - כבודה (תיק - אל"ק) עד 7 ק"ג – וזאת בהתאם לכלל המוצרים הנמכרים בארקיע. חשוב להבהיר כי חברת ארקיע לא החריגה ממבצע זה שירות כזה או אחר".