2 צפייה בגלריה
פרוטארס, קפריסין
פרוטארס, קפריסין
שערי קפריסין קרובים להיפתח - גם לישראלים
(צילום: shutterstock)
על רקע עליית התחלואה העולמית, קפריסין הודיעה היום (ה') על פתיחת הגבולות לתיירים מ-56 מדינות בעולם החל מ-15 בינואר 2021. ברשימת המדינות: חברות האיחוד האירופי, בריטניה, רוסיה, ישראל, אוקראינה, בלרוס, מצרים, ירדן, לבנון, איחוד האמירויות וסעודיה.
לפי הודעת הקפריסאים, שסגרו את שעריהם לישראל בתחילת חודש יולי האחרון ובמקביל גם ליתר המדינות, יחלקו לארבע קטגוריות שיפרטו את תנאי הכניסה לכל מדינה: "ירוקה" - אין צורך בבדיקות קורונה. "כתומה" - נדרשת בדיקת קורונה 72 שעות לפני ההמראה.
"אדומה" - נדרשת בדיקת קורונה 72 שעות לפני ההמראה ובדיקת קורונה נוספת אחרי הנחיתה ו"אפורה" - נדרשת בדיקת קורונה 72 שעות לפני ההמראה, בדיקת קורונה אחרי הנחיתה ובידוד של 14 יום לאחר הנחיתה. הקפריסאים טרם הגדירו את המדינות לפי הדרגות החדשות.
חשוב לציין כי הקטגוריות אומנם ייקבעו החל מ-15 בינואר אך הן ייכנסו לתוקף רק בפברואר ובמרץ. וברגע שזה יקרה, קפריסין תצטרף למדינות: סיישל, רואנדה ואיחוד האמירויות - אליהן ניתן לטוס מישראל, נכון לעכשיו, ללא צורך בבידוד בהלוך. לגבי החזור - זה תלוי אם קפריסין תוגדר כ"ירוקה" על ידי משרד הבריאות בארץ.

מצב התחלואה בקפריסין: מאוקטובר זינוק בחולים

בקפריסין אובחנו עד היום למעלה מ-16 אלף נדבקים. 85 חולים מתו ושיעור התמותה עומד על 0.5% - נמוך מזה של ישראל. בעוד שבישראל כ-4% מהתושבים אובחנו שנדבקו מאז פרוץ המגפה, השיעור בקפריסין עומד על כ-1.3%.
2 צפייה בגלריה
איה נאפה קפריסין
איה נאפה קפריסין
בימים רחוקים וטובים יותר: איה נאפה בקפריסין
(צילום: shutterstock)
באי השכן היה מספר נמוך מאוד של מאובחנים עד לתחילת אוקטובר. בחודשים מרץ עד ספטמבר אובחנו בקפריסין 1,772 נדבקים. אך מאז תחילת אוקטובר המספר זינק באופן חד מאוד. אתמול, למשל, אובחנו במדינה 401 נדבקים חדשים.