אפקט אומיקרון: אמירייטס, חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, הודיעה בצהריים (יום א') על דחיית טיסה הבכורה שלה לתל אביב שתוכננה להתקיים ב-6 בדצמבר. טיסת הבכורה אמורה הייתה להתבצע במטוס איירבוס A380, מטוס הנוסעים הגדול בעולם שכמוהו טרם נחת בנתב"ג. השקת קו הטיסות נדחה עד להודעה חדשה בשל השינויים האחרונים בהנחיות הכניסה לישראל.
בהודעה שפרסמה אמירייטס נמסר עוד כי "החברה מחויבת להשיק את קו הטיסות החדש שלה לתל אביב ברגע שהמצב יאפשר, והיא תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם כל הרשויות והגורמים הרלוונטיים, עם ההתפתחויות והשינויים בהנחיות. אנו ממשיכים לעקוב באופן הדוק אחר המצב ופועלים בכפוף להנחיות רשויות הבריאות והממשלה.
"כחברת תעופה, אמירייטס ממשיכה ליישם את אמצעי הבריאות והבטיחות מהמובילים בתעשייה, באוויר ועל הקרקע. הבריאות והבטיחות של הלקוחות, העובדים והקהילות שאנו משרתים ברשת הנתיבים שלנו נמצאים בראש סדר העדיפויות של החברה. אנו מצטערים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחות ונסייע להם בהתאמת תוכניות הנסיעה שלהם".
הקו לדובאי הפך למבוקש מאוד בתקופה זו בשנה, אולי המבוקש ביותר. רק בחודש נובמבר האחרון הופעלו 396 טיסות מנתב"ג לאיחוד האמירויות (בעיקר לדובאי), נתון שצפוי היה לעלות עוד יותר בחודשיים הקרובים. על הקו לדובאי מתחרות בטיסות ישירות החברות: אל על, ישראייר, ארקיע ופליי דובאי. ניתן לטוס גם עם טיסות קונקשן כמו פגסוס שעוצרת בטורקיה, גאלף אייר שעוצרת בבחריין או אתיופיאן איירליינס שעוצרת באדיס אבבה.
אמירייטס, שהוגדרה לא פעם כחברת התעופה הטובה ביותר, מפעילה את צי האיירבוס A380 הגדול בעולם. הצי של החברה מונה נכון להיום 115 מטוסים מדגם זה ועוד חמישה שממתינים למסירה.
המטוס הענק הוא בן שני מפלסים, ומכיל 484 מושבי נוסעים בארבע מחלקות שונות, כולל 14 סוויטות אישיות במחלקה הראשונה והיוקרתית שתאפשר לכם גם לעשות מקלחת מפנקת באוויר. בנוסף, יש בו 76 מיני תאים עם מושבים נשכבים במחלקת העסקים, 56 מושבים מרווחים במחלקת Premium Economy ו-338 מושבים במחלקת התיירים שבה מושבים נוחים במיוחד.
המטוס פועל בציים של לופטהנזה, בריטיש איירווייז, קוריאן אייר ועד לא מזמן גם באייר פראנס. אולם החברות הללו מעולם לא הפעילו אותו לישראל משיקולי כדאיות כלכלית. למטוס ארבעה מנועי סילון ומשקל ההמראה המרבי שלו הוא 575 טון. משקל זה לא מהווה בעיה עבור נתב"ג שכן גם מטוס המשא הגדול ביותר בעולם, האנטונוב 225 כבר נחת והמריא בעבר מהארץ. כך שמסלולי נתב"ג יכולים לקלוט את המטוס לנחיתה והמראה.
חובבי התעופה והספוטרים (צלמי מטוסים) כבר חיכו בהתרגשות רבה לקראת הטיסה, כפי שסיפר לנו ביום חמישי צלם התעופה עידו וכטל: "אני בהחלט מתרגש. כבר שנים שדובר על הגעת המטוס הזה לארץ. חברות אחרות שקלו לבצע טיסות אך לבסוף הדבר לא יצא לפועל. אין ספק שהמטוס בתצורה הספציפית של אמירייטס הוא בהחלט משהו שלא ראו כאן בעבר. עם סוויטות במחלקה הראשונה, מקלחות ועוד, ובכלל מרגש לדעת שאמירייטס, החברה הטובה בעולם, מגיעה לישראל. זאת בהחלט אבן דרך בתעופה הישראלית".
למרות הפופולריות והיחודיות של המטוס, חברות התעופה למדו עם הזמן שהוא אינו כלכלי בהיבט התפעול השוטף, התחזוקה, הדלק וחוסר היכולת להטיס מטען בצורה רווחית ועל כן חברת איירבוס הודיעה על הפסקת הייצור שלו, 16 שנה לאחר התחלת פס הייצור שלו. המטוס האחרון אגב, נמסר לחברת אמירייטס. אם הוא מזכיר לכם את מטוס הג'מבו המפורסם, אתם לא בהכרח טועים. ג'מבו הוותיק, הלוא הוא מטוס הבואינג 747 שייך ליצרנית המטוסים האמריקנית והמתחרה של איירבוס. בשני המקרים מדובר במטוסים עם ארבעה מנועים ועם שתי קומות (בבואינג 747 זו קומה וחצי ליתר דיוק), מטוסים כבדים מאוד ולא חסכוניים (האיירבוס גדול יותר כמעט כפו בקיבולת הנוסעים וגם כבד יותר משמעותית) ועל כן שניהם יוצאים משירות התעופה המסחרית ובכלל.