הנהלת פארק חמת גדר ומלון ספא וילג' הודיעה היום (ד') על סגירה זמנית על רקע המצב הביטחוני והירידה החדה במספר המבקרים והנופשים במקום. ההודעה נמסרה ארבעה חודשים בלבד לאחר הפתיחה המחודשת של האתר ורגע לפני חופשת הקיץ. בהודעה שפרסמה ההנהלה נמסר כי מדובר ב"פגרת קיץ מאולצת, בתקווה לחזרה לפעילות לקראת חגי תשרי".
מרץ: הביקור שלנו בחמת גדר

5 צפייה בגלריה
חמת גדר
חמת גדר
חמת גדר - סוגרים את השערים
(צילום באדיבות חמת גדר)
גילי פרס, יו"ר חמת גדר ומלון ספא וילג', אמר בשיחה עם ynet: "אחרי שפתחנו מחדש הגיעה כמות של חצי מבקרים ממה שאנחנו רגילים, והצלחנו לשרוד מאוזנים ועם רווח קטן עד חודש מאי. אז התחלנו לראות ירידה דרמטית במספר הנופשים במלון ובספא הסבירו לנו שאי אפשר להגיע לבלות בצפון באתר שעל הגבול. המספרים ירדו לאפס והתחלנו לספוג הפסדים גדולים. הצענו אפילו למפונים להגיע לכאן בחינם, אבל לא באו".
פרס הוסיף ואמר כי מס הכנסה הודיע לאתר שהוא רוצה בחזרה מענקים שניתנו במקדמה ב-2023: "עברנו להפסד חודשי של שבע ספרות, והבנו שחייבים לקבל החלטה לעצור את הדימום הכספי. נאלצנו לפטר אתמול והיום עשרות עובדים שאין להם לאן ללכת, והם גם לא יקבלו תנאי חל"ת. זה מאוד מצער וקשה לנו. אי אפשר לנהל עסק ככה כשאפילו מענקים מינימליים אנחנו לא מקבלים כדי לשמר את העובדים פה ולהשאיר פתח לאירוח. בקיץ המקום יהיה סגור לגמרי למעט שמירה, בתקווה שעם ההתקררות באוקטובר יגיע משב של שלום ושיפור ביטחוני ונוכל לפתוח מחדש ולארח בהיקפים שהיינו מורגלים פה".
מה עם התנינים? "נשארו פה 30 תנינים ושניים-שלושה עובדים".
5 צפייה בגלריה
הודעת הסגירה באתר של חמת גדר
הודעת הסגירה באתר של חמת גדר
הודעת הסגירה באתר של חמת גדר
5 צפייה בגלריה
חמת גדר
חמת גדר
האתר נפתח, אבל המבלים לא הגיעו
(צילום באדיבות חמת גדר)
5 צפייה בגלריה
פינת חמד בבריכה שפתוחה 24 שעות ביממה
פינת חמד בבריכה שפתוחה 24 שעות ביממה
פינת החמד הזאת תיפתח שוב אולי לקראת חגי תשרי
(צילום: אסף קמר)
5 צפייה בגלריה
הסוויטה המרווחת
הסוויטה המרווחת
סוויטה במלון למבוגרים בלבד
(צילום: אסף קמר)
בחודש מרץ ביקרנו באתר ששוכן בעמק הירמוך, דרומית לרמת הגולן, סמוך לגבול ירדן. אריה אטיאס, מנכ"ל חמת גדר, אמר לנו אז: "אנחנו מוגדרים מקום ירוק ללא הגבלות. הגבול עם ירדן הוא מאוד שקט והוספנו מיגוניות".
בשיחות היום עם ynet הביעו גורמים ברמת הגולן תסכול מהאופן שבו מוצג חבל הארץ בתקשורת. הם אמרו כי כאשר יש אזעקה בצפון הגולן, ליד החרמון, מדווחים בחדשות לעיתים על אזעקות בלתי פוסקות בגולן והמטיילים לא יודעים שחמת גדר מרוחקת שעתיים נסיעה מהחרמון.
במהלך המלחמה, נזכיר, היו מקרים בודדים של אזעקות בחמת גדר - בחודשים ינואר, אפריל ויוני בשל שיגורי כטב"מים.