25 אלף נוסעים צפויים לעבור היום (יום חמישי) בנתב"ג בטיסות יוצאות ונכנסות. אך בשל עיצומים ושיבושים מצד עובדי רשות שדות התעופה, שהחלו מהבוקר ונמשכו עד קצת אחרי 12 בצהריים, נוסעים עומדים במשך שעות וממתינים לקבל את הכבודה שלהם. בעת קורונה מדובר בבעיה שעלולה להגיע למצב מסוכן, שכן מדובר אומנם באולם גדול יחסית אבל בחלל סגור שאליו מתחילים להגיע יותר ויותר נוסעים מטיסות שמגיעות ולא מקבלות טיפול בזמן סביר, בשל המחסור בעובדים.
לאחר מספר שעות של הפסקת העבודה, בית הדין האזורי לעבודה בבת ים מסר: "לאחר שהצדדים הגיעו ביניהם להסכמה, ישובו העובדים לעבודתם הסדירה והמלאה". עם זאת, לפי שעה, עדיין נרשמים עומסים כבדים בנתב"ג, בעיקר באולם החוזרים לארץ בשל עיכוב הוצאת המזוודות מטיסות שנחתו מהבוקר.
נזכיר כי רשות שדות התעופה הודיעה הבוקר כי עובדי הרשות ישבשו את הטיפול בטיסות הנכנסות והיוצאות בנתב"ג לאורך היום. השיבושים הגיעו בעקבות החלטת המדינה לצמצם את מספר העובדים הקבועים בה, כך לפי הרשות.
נוסעים, שממתינים כבר מעל שעתיים באולם מסועי המזוודות לפני הכניסה לארץ, מספרים ל-ynet על צפיפות שרק הולכת וגדלה בשל הפקק שנוצר באולם ומכנים זאת "מפגע תברואתי".
"מלא אנשים מצטופפים בחלל סגור בזמן קורונה. העיקר שהמדינה דורשת בדיקות ובידודים אבל כאן אנחנו נמצאים בחלל אחד, אנשים מכול העולם ומתחיל להיות צפוף מאוד. זה מחדל".
"אני אחרי עשר שעות טיסה ושעה ורבע אחרי הנחיתה כן אן ואנחנו עדיין בלי מזוודות, בגלל שאומרים שיש שביתה של העובדים", סיפרה ורד דבורה מבית שאן, שהגיעה בטיסה מניו יורק. לדבריה, יש כמה טיסות עם פחות נוסעים שקיבלו את המזוודות ישר לאחר הנחיתה. "אנחנו עדיין תקועים ומחכים כאן".
גם לידור בר-דוד מתל אביב ממתין קרוב לשעתיים למזוודה שלו לאחר טיסה ארוכה מארה"ב של חברת יונייטד איירליינס. "זה מחיר העיצומים של עובדי רשות שדות התעופה", אמר ל-ynet והוסיף כי ישנן טיסות של חברת אל על שהגיעו לאחר הטיסה שלו, וכעבור עשר דקות הנוסעים כבר קיבלו את המזוודות.
עוד סיפר בר-דוד כי לא מדובר רק במזוודות אלא גם בחפצים יותר דחופים כמו עגלות של ילדים ותינוקות. "יש כאן הורים שעומדים עם הילדים על הכתפיים ועל הידיים או שאנשים פשוט שוכבים על הרצפה, כי לא שחררו להם את העגלות אפילו", אמר והוסיף כי גם עמדת המודיעין בשדה כלל לא מאוישת על מנת לעזור לנוסעים בשאלות.
מדוברות נתב"ג נמסר כי הטיפול בכבודת הנוסעים הנוחתים הוא על פי פניות צוותי העובדים שנמצאים בשדה וכי אין כל הבדל בין טיסות החברות השונות.