2 צפייה בגלריה
נחל האסי חוצה את קיבוץ ניר דוד
נחל האסי חוצה את קיבוץ ניר דוד
נחל האסי חוצה את קיבוץ ניר דוד
(צילום: ישראל ברדוגו)
הרוחות נרגעו מעט סביב המאבק על הגישה לנחל האסי, וקיבוץ ניר דוד מתפנה להרחיב את עסקי התיירות שלו. הקיבוץ מקים רשת מתחמי גלמפינג בשותפות עם קיבוצים אחרים, באמצעות חברת תיירות קיבוץ ניר דוד שתתפעל את המתחמים ותשווק אותם. כל מתחם יקום בשותפות עם הקיבוץ שעל שטחו יוקם, אך ינוהל על ידי ניר דוד כרשת.
עד כה עסקי התיירות של קיבוץ ניר דוד התרכזו ב-50 צימרים בקיבוץ ליד נחל האסי העובר בתוך שטח ניר דוד. לפני למעלה משנה השיק הקיבוץ לראשונה - ליד גן גורו שגם הוא בבעלות הקיבוץ - מתחם גלמפינג חדש שבו 20 אוהלים (בסמוך מפעיל הקיבוץ גם מתחם משחקי מים).
בדקנו את "לילה" - הגלמפינג של ניר דוד
(צילום ועריכה: אסף קוזין)

2 צפייה בגלריה
20 אוהלים שיובאו מהולנד
20 אוהלים שיובאו מהולנד
20 אוהלים שיובאו מהולנד במתחם ליד גן גורו
(צילום: שירי הדר)
במקביל הקים ניר דוד שותפות עם קיבוץ אורטל ברמת הגולן שם מופעלים חדרי אירוח ובקתות שהופעלו קודם על ידי אורטל. כעת הוחלט גם על הקמת מתחם גלמפינג באורטל שיכלול 30 אוהלים ממוזגים בתוך חורשת אורנים. במסגרת היוזמה החדשה נחתמה כעת שותפות גם עם קיבוץ גשר הזיו להקמת אתר גלמפינג - 30 אוהלים בשטחו. ל-ynet נודע כי במקביל מתקיימים מו"מ עם קיבוצים נוספים בצפון הארץ ובדרום.
חלי יעקבס, מנכ"לית חברת התיירות ניר דוד, אמרה כי "הגלמפינג הוא מודל של תיירות איכותית במרחב הכפרי, שאינו פוגע בקהילות שסביבו. שוק הגלמפינג צומח בכל העולם. התיירות הולכת למקום שאנשים מפעילים את עצמם. האורח בגלמפינג הוא זה שמבשל לעצמו, הטבע שבו מוקם הגלמפינג מאפשר לו לטייל בעצמו בסביבה ללא צורך בנסיעה ברכב. בנוסף, הבנייה של מתחמים כאלה זולה יותר וטובה יותר לסביבה במובן הירוק ותאפשר לנו להציע אוהל למשפחה עם חמש נפשות במחיר ממוצע 1,000 של שקל ללילה".