"אני ממש מחכה שתיגמר העבודה בשביל ללכת הביתה ולהתארגן לשחייה. אני הולך ברגל לנהר, מתפשט ונכנס למים, שוחה ונהנה, יוצא מהמים, מתנגב, לובש בחזרה את הבגדים וממשיך את היום". הכירו את אריק פלמן, מעצב אתרי אינטרנט בן 38 משטוקהולם בירת שבדיה. פלמן הפך לכוכב רשת עם מאות אלפי עוקבים בזכות סרטונים שפרסם ובהם הוא מתעד את עצמו שוחה במי קרח.
כוכב הרשת השבדי שטובל במי קרח
(צילום: Erik Fellman)
1 צפייה בגלריה
אריק פלמן במים הקפואים
אריק פלמן במים הקפואים
אריק פלמן עם ארטיק במים הקפואים
(צילום: Erik Fellman)
בניגוד לאנשי אקסטרים קשוחים אחרים, פלמן החביב זכה לפופולריות בזכות הקלילות וההומור שמלווה את הסרטונים שלו. "השחייה בתנאי קור קיצוניים הפכה לפופולרית בשבדיה בתקופת הקורונה. התחלתי לשחות במי קרח רק לפני חמש שנים, זה התחיל עם חבר שלי ששוחה בנהרות ובאגמים כל השנה, באתי איתו בשביל החוויה ונתקעתי עם זה. אני שוחה כמעט כל יום בנהר ששוכן סמוך לבית שלי. בדרך כלל זה אחרי העבודה, אני הולך ברגל לאגם ושוחה. כיוון שאני גר בשבדיה, ארץ צפונית, זה קורה בדרך כלל בחושך. בסופי שבוע אני יותר גמיש ושוחה באגמים ובנהרות שונים ולפעמים גם בחוף הים ולפעמים עם חברים".
עד כמה המים קרים? "בחודשי החורף הטמפרטורה של המים היא בערך אפס מעלות ומחוץ למים היא יורדת לפעמים ל-14 מעלות מתחת לאפס. השיטה שלי להתמודד עם הקור היא נשימה, אני נושם במים כדי להיות כאן ועכשיו. זאת חוויה מרעננת ואופטימית שמעירה את הגוף".
זה מסוכן? "אם יש לך בעיות לב זה בהחלט יכול להיות מסוכן. עבור אדם נורמלי, טבילה של 10 עד 20 דקות במים קפואים היא לא מסוכנת. בכל אופן, למי שרוצה להתנסות בשחייה במי קרח, אני ממליץ לא להתחיל לבד, אלא תמיד להיכנס למים עם חבר. אם חס וחלילה תקבל הקף לב או תיקלע לצרה מכול סוג, בן הזוג המנוסה במים זה יציל אותך".


@fellman85 Double swim Sunday 🤣 morning and evening swim. Hope you guys had a great weekend. #iceswim #happyguy #sweden #icebath #coldswim #swim #icecream ♬ Pieces (Solo Piano Version) - Danilo Stankovic

איך אתה מצליח לשכנע את עצמך לעשות את זה? "חברים מהעבודה אומרים לי שאני משוגע, הם לא מבינים למה אני עושה את זה לעצמי. מבחינתי זה בכלל לא סבל, אני שוחה במים קפואים כי זה מרגיע אותי. אני ממש מחכה שתיגמר העבודה בשביל ללכת הביתה ולהתארגן לשחייה. אני הולך ברגל לנהר, מתפשט ונכנס למים, שוחה ונהנה, יוצא מהמים, מתנגב, לובש בחזרה את הבגדים וממשיך את היום. אני יודע שיש הרבה אתלטים שמתעסקים בשחייה לאורך כל השנה, אני פשוט אוהב את זה. את סרטוני הטיקטוק התחלתי לעשות לפני שלוש שנים רק בשביל הכיף. כרגע יש מאה מיליון צפיות לכל הסרטונים בפלטפורמטות שונות של מדיה חברתית ואני נהנה מכל רגע".
בנוף סרטוני האקסטרים הרציניים, פלדמן לקח את האמנות שלו לכיוונים יותר משעשעים עם אווירה נינוחה שכוללת בעיקר אכילת גלידות וארטיקים במהלך הטבילה, רחצה עם ברווזונים חמודים כמו באמבטיה של תינוקות, הדלקת נרות רומנטית בלילות החשוכים והרבה חיוכים.
"הכול התחיל עם זה שהייתי אוכל גלידה או ארטיק בזמן הטבילה כי זה מתוק, והחלטתי לצלם את עצמי. בשלב מסויים הוספתי גם ברווזים קטנים ונרות, אנשים מאוד אוהבים ברווזונים ונהנים לראות אותי שוחה איתם, כנראה שזה זה מבדר אותם. הסרטונים מהווים חוויה מאוד נעימה עבורי, ודרכם אני זוכה להכיר אנשים מכול העולם. אגב, לכל מי ששואל, אני מצלם בטלפון רגיל והוא לא קופא".