אתר אינטרנט חדש מבקש להנגיש מידע אמין למטיילים ולנופשים בעלי מוגבליות. Wheelerz היא פלטפורמה מבוססת קהילה שמהווה שילוב בין רשת חברתית וסוכנות טיולים מקוונת. המטרה: לאפשר למשתמשים לחלוק מידע אמין ורלוונטי בנוגע לנגישות במלונות, אטרקציות, מסעדות וכל הקשור בתיירות ופנאי.
(צילום: שמוליק דודפור)

באתר, שפועל כעת בשלב פיילוט, ניתן לקורא ולכתוב ביקורות על מלונות ועל מסלולי טיול. הדירוג הוא בסולם של 1 עד 5 כיסאות גלגלים (במקום כוכבים), וכפי שניתן לראות במלונות שכבר סוקרו הגולשים יורדים לפרטים ומנסים לצייר תמונה שלמה בנוגע לנגישות של המלון או מסלול הטיול.
מי שעומדת מאחורי המיזם היא הדר אליה, בוגרת תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול בשנקר ותואר שני בעיצוב למהנדסים בשנקר. הדר נחשפה לתחום התיירות הנגישה במסגרת פעילות משותפת של שנקר עם ארגון TOM (תיקון עולם מייקרז) שבה הכירה את רזי כהן, מטייל בכיסא גלגלים, ואת ההתמודדויות שלו בטיולים עם מגבלה זו.
"הבנתי פתאום עד כמה קשה לאנשים עם מוגבלויות ליהנות מחוויות שלנו, אנשים ללא כל מוגבלות, הן מאוד טריוויאליות", סיפרה הדר. "באותו רגע נפל לי האסימון והבנתי שאני חייבת להקים איזושהי פלטפורמה שבה אנשים עם מוגבלויות יוכלו לתכנן את החופשה שלהם בצורה קלה ונוחה וללא חשש שהם יגיעו לאיזושהי אטרקציה תיירותית או מלון שיותיר אותם עם תחושת החמצה".
4 צפייה בגלריה
צילום מסך מתוך אתר Wheelerz
צילום מסך מתוך אתר Wheelerz
דירוג המלונות
4 צפייה בגלריה
צילום מסך מתוך אתר Wheelerz
צילום מסך מתוך אתר Wheelerz
וכך נראית הביקורת על מלון רויאל ביץ'
4 צפייה בגלריה
צילום מסך מתוך אתר Wheelerz
צילום מסך מתוך אתר Wheelerz
התייחסות גם למסלולי טיול
בשיחה עם ynet אמרה אליה כי "כיום מה שאנחנו מוצאים ברשת ובאינטרנט זה מקומות שמעידים על עצמם עד כמה הם נגישים, כמובן שהם לא טועים בזדון, הם פשוט לא מכירים את הפורמט הזה שנקרא נגישות וכמה הוא מגוון. זה מדד מאוד סובייקטיבי, כי בן אדם בכיסא גלגלים ממנוע שונה מבן אדם בכיסא גלגלים ידני, זה שונה אם יש או אין מלווה וכו'. מאוד חשוב להיכנס לפרטים הקטנים שכיום לא נכנסים אליהם. יש לנו גם קהילה בפייסבוק שנקראת "Wheelerz קהילת מטיילים בכסאות גלגלים" שהיא כמובן רלוונטית לכל מי שיש לו בעיה או אתגר בנושא הנגישות".
הדר הוסיפה ואמרה: "החלום שלי הוא לאפשר לכל מי שרוצה לטייל בעולם לעשות זאת - ללא כל מגבלות. אני מאמינה שכל אדם, ללא קשר למצבו הפיזי, זכאי לחוות את מה שהעולם מציע. המיזם הזה מאפשר לחברים בו לצאת ולטייל בתחושת ודאות וביטחון מאחר שכל המידע המוזרם לתוכו מגיע מהמטיילים עצמם, שהם בעלי הידע המדויק ביותר".
רזי כהן אמר כי "לי זה יכול לעשות שירות נהדר, בתור אדם שאוהב להסתובב, לנסוע, לטייל. עבורי זה שירות ממוקד ומדויק ואני שמח שיש תמונות ושהן גם מועלות על ידי אנשים שבאים עם ההבנה של מה שצריך להיות".
הדר אליההדר אליהצילום: אחיקם בן יוסף
רואי זרחיה, חבר סגל בכיר בשנקר ומי שעומד בראש חממת היזמות Hub.Shenkar שמלווה את הדר, סיפר על הפוטנציאל האדיר שהוא רואה ב-Wheelerz: "החדשנות הטכנולוגית, הקהילה התומכת והגישה הייחודית של Wheelerz הופכים אותה לכלי חיוני עבור מטיילים עם מוגבלויות. אנו מעניקים להדר את כל התמיכה הדרושה להצלחת המיזם, הכוללת ליווי עסקי, ייעוץ טכנולוגי, גישה למשאבים, וחיבור למנטורים מובילים בתעשייה. אנו מקווים ש- Wheelerz יהווה מודל לחיקוי עבור יזמים צעירים נוספים ויצליח להפוך את עולם התיירות לנגיש ונוח יותר עבור כלל האוכלוסייה".
ביום חמישי בשעה 18:00 יתקיים מפגש השקה של המיזם בבית רוזן בשנקר ברמת גן. במהלך האירוע יתקיים שיח במטרה להעלות רעיונות לשיפור המערכת.