שרת החוץ של יפן, יוקו קמיקאווה, הודיעה בעקבות הסירוב לארח ישראלי במלון בקיוטו: "סירוב ללינה על בסיס לאום אינו מקובל".
שרת החוץ אמרה את הדברים במסיבת עיתונאים שנערכה היום (שישי). "עיריית קיוטו ערכה חקירה בנושא זה ומספקת הנחיות המבוססות על חוק לעסקים. משרד החוץ מחויב להבטיח שכל התיירים המבקרים ביפן יוכלו לעסוק בפעילויות שונות ביפן בראש שקט, וננקוט צעדים נחרצים בכיוון הזה. אני רוצה לנקוט עמדה נחרצת בכיוון הזה".
3 צפייה בגלריה
 שרת החוץ היפנית יוקו קמיקאווה על שחרור החטופים
 שרת החוץ היפנית יוקו קמיקאווה על שחרור החטופים
שרת החוץ היפנית יוקו קמיקאווה במפגש שנערך השנה עם יעקב ארגמני, אביה של נועה ארגמני שהייתה חטופה בעזה
כפי שפורסם השבוע לראשונה ב-ynet, תייר ישראלי בשם אלכס, שהזמין חדר במלון Material בעיר קיוטו, קיבל הודעה ממנהל המלון שלפיה לא יוכל לארח אותו בשל דיווחים על פשעי מלחמה לכאורה של צה"ל. "איננו יכולים לקבל הזמנות מאנשים שאנו מאמינים שאולי יש להם קשרים עם הצבא הישראלי", כתב המנהל ג'רונימו גרס.
"הצעת לינה לאנשים שאולי סייעו או עשויים לסייע בביצוע פעולות לוחמה האסורות על פי המשפט ההומניטרי הבינלאומי, המבוסס על אמנות ז'נבה והפרוטוקולים הנוספים שלהן, עלולה לסכן אותנו בכך שניחשב שותפים ו/או מסייעים לאדם שיכול לעמוד לדין על פשעי מלחמה ברגע שהסכסוך יסתיים", הוסיף.
3 צפייה בגלריה
מלון ביפן לתייר ישראלי: "לא נוכל לארח אותך עקב דיווחים על פשעי מלחמה של צה"ל"
מלון ביפן לתייר ישראלי: "לא נוכל לארח אותך עקב דיווחים על פשעי מלחמה של צה"ל"
ההודעה שקיבל התייר הישראלי
התנהלות מנהל המלון עוררה סערה, ושגרירות ישראל ביפן הוצפה בפניות של אזרחים יפנים, חברי פרלמנט, עיתונאים וידידי ישראל שהביעו זעזוע מהמעשה שלו, והגדירו אותו "מגעיל, מאכזב ומביש". שגריר ישראל ביפן גלעד כהן אף שיגר מכתב תלונה למנכ"ל החברה שהמלון בבעלותה, ודרש לערוך בירור מקיף של האירוע.
בעקבות הסערה המלון שיגר מכתב התנצלות, באמצעות עורך הדין של החברה המנהלת, לשגריר ישראל והתחייב שהמקרה לא יקרה שוב בעתיד, הבהרה שהתקבלו הנחיות מתאימות מממשלת יפן וממשרד מושל מחוז קיוטו והדגשה כי צוות המלון והנהלתו יעברו הכשרה מתאימה בנושא. "ברצוננו להביע את התנצלותנו העמוקה בפני כל הנוגעים בדבר על הדאגה ואי הנוחות שנגרמו", כתב עורך הדין סיידקה טויאמה.
שגריר ישראל ביפן גלעד כהן, אשר קיבל מכתב התנצלות גם ממושל המחוז, אמר: "ההתייחסות המהירה והיעילה של הנהלת המלון לתלונתנו, הינה מבורכת וטובה. אני מודה לשרת החוץ של יפן, יוקו קמיקאווה ולמושל קיוטו, טקטושי נישיוואקי על טיפולם והנחיותיהם הברורות ולהנהלת המלון על התנצלותם ועל נקיטת הצעדים למניעת השנות מקרים כאלו בעתיד. התייר הישראלי מתקבל ביפן במאור פנים ובכבוד, והתיירים היפנים הינם אורחים רצויים אצלנו ואנו קוראים גם להם לבוא ולבקר".
השגריר הוסיף ואמר כי "אין שום מקום לאפליה ביפן, בוודאי לא כנגד ישראלים. אני מודה ליפן על עמידתה לצד ישראל מאז 7 באוקטובר ועל דאגתה לשלום אזרחינו המבקרים בה".
3 צפייה בגלריה
מלון Material
מלון Material
מלון Material בקיוטו
(Google Maps)
עיריית קיוטו פתחה כאמור בחקירה. היא הודיעה שמדובר בהפרה של חוק עסקי מלונאות, האוסר על סירוב ללינה: "זה בניגוד לחוק לסרב ללינה מטעמי לאום או עיסוק".