פרופ' איתמר גרוטו: "אי אפשר למנוע מכניסה של וריאנטים"
(צילום: אבי חי, ירון ברנר)

משרד הבריאות הודיע היום (ב') כי החל ממחר, 29 ביוני, כל אזרח ותושב ישראלי מעל גיל 16 יידרש למלא טופס נוסע יוצא במהלך 24 השעות שלפני המראתו מישראל. בטופס יש למלא פרטים אישיים והצהרה שאינך נוסע או מבקר במדינות המוגדרות ברמת סיכון מרבית. למילוי הטופס - הקליקו.
להנחיות המלאות ליוצאים מישראל - הקליקו להנחיות המלאות לנכנסים לישראל - הקליקו
רשימת המדינות ברמת סיכון מרבית, נכון להיום, כוללת את המדינות: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה. בלינק הזה ניתן לבדוק אם חל שינוי ברשימת המדינות. איסור היציאה למדינות אלו לא יחול על מי שיטוס דרך מדינות אלו בטיסת קונקשן, בתנאי שישהו פחות מ-12 שעות בשטח שדה התעופה בלבד.
יודגש כי יציאת אזרחים ותושבים ישראלים למדינות הנ"ל אסורה למעט למי שמחזיק באישור הקבוע בתקנות. יציאה למדינות אלה ללא האישור הקבוע בתקנות הינה עבירה אשר על הפרתה יוטל על המפר קנס בסך 5,000 שקלים. להגשת בקשת יציאה חריגה לאחת מהמדינות הנ"ל - הקליקו.
2 צפייה בגלריה
נוסעת מול לוח המראות בנתב"ג
נוסעת מול לוח המראות בנתב"ג
נוסעת מול לוח המראות בנתב"ג
(צילום: עמית שעל)
2 צפייה בגלריה
נוסעים שנחתו בנתב"ג
נוסעים שנחתו בנתב"ג
צריך להתעדכן בהנחיות לפני שמגיעים לנתב"ג
(צילום: עמית שעל)
ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet חשפו בשבוע שעבר את קיומה של התוכנית לחייב ישראלים במילוי טופס נוסע יוצא.
יומיים לפני כן חשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי על אף האיסורים ולמרות האזהרות, לישראל נכנסות כמויות עצומות של נוסעים ממדינות שבהן משתוללת הקורונה. כך לדוגמה, על פי אותו פרסום 4,874 בני אדם חזרו ממוסקבה בחודש האחרון, ו-31 מהם התגלו כחולי קורונה. רוסיה, נזכיר, נחשבת ליעד ב"רמת סיכון מרבית" וניתן לטוס אליה רק באישור ועדת חריגים. עוד נחשף כי כ-10,000 בני אדם נוספים נחתו בישראל ממדינות עם "אזהרת מסע חמורה".
בנוסף לכך, נחתו בחודש האחרון 681 נוסעים מאתיופיה, מדינה שעבורה יש "אזהרה חמורה", ושלושה מתוכם התגלו כחולים. גם מהמלדיביים, שעבורם פורסמה "אזהרה חמורה", נחתו 337 בני אדם, ואחד אומת כחולה. בסך הכל נחתו בחודש האחרון ממדינות בעלות "אזהרה חמורה" 10,653 בני אדם, ומתוכם 24 נמצאו מאומתים.