האזינו לדבריו של הקברניט במהלך הטיסה
(צילום: שאטרסטוק)

הנהלת חברת אל על קיבלה היום (א') החלטה בעניינו של הקברניט דורון גינזבורג, שהושעה לפני כמעט חודש, לאחר שלפני המראה לניו יורק ביום השואה אמר במערכת הכריזה כי "דברים כמו השואה יכולים לקרות פוטנציאלית בדיקטטורות, אנחנו נלחמים שישראל תישאר דמוקרטיה". הדברים עוררו הדים וגינזבורג התנצל עוד במהלך הטיסה בפני מי שנפגע מהם.
נגד הקברניט ננקטו צעדים משמעתיים הכוללים נזיפה ואי שיבוץ לטיסות. גינזבורג, טייס מנוסה, ותיק ומסור, זכה לתמיכה בקרב טייסים רבים באל על ובחברות תעופה אחרות.
בהנהלת אל על, אף שלא אהבו את דבריו, חששו מיצירת אירוע שיכול להוביל לשיבושים ופגיעה בלוחות הזמנים לקראת חודשי הקיץ העמוסים. ההחלטה להסתפק בהשעייה מאפשרת לאל על מצד אחד להיראות כחברה שהפעילה סנקציות משמעתיות ומצד שני לא לעורר מחאה מצד הטייסים בחברה.
נזכיר כי עוד באותה טיסה, כשעתיים לפני הנחיתה, גיזנבורג פנה שוב לנוסעים, ואמר להם בעברית ובאנגלית: "בקשר להערה הקודמת שלי שנאמרה בזמן ההמראה, אני רוצה לנצל הזדמנות זו כדי להבהיר שזה נאמר ללא כוונה לפגוע או להעליב מישהו מהנוסעים. אני מתנצל במיוחד בפני אלו שנפגעו ממילותיי". הקברניט הוסיף כי "היום אנחנו מציינים בישראל את יום הזיכרון לשואה, זה יום רגשי שמעורר תחושות בכולנו. כבן של מוטי גינזבורג, ניצול מחנה המוות בוכנוואלד, אני מודע לחלוטין למשמעות המיוחדת של יום זה".
האזינו לדברי ההסבר של הטייס בהמשך הטיסה

גורם בכיר במשרד התחבורה אמר לאחר הטיסה כי שרת התחבורה מירי רגב ניהלה שיחה קשה עם אל על, שהגיעה לטונים גבוהים. "פעם אחר פעם הטייסים מתנהלים כאילו הם בעלי הבית", אמרה רגב בשיחה. "המציאות הזאת לא יכולה להימשך, משהו לא טוב קורה שם, החברה צריכה לפעול בהתאם ולכבד את היותה החברה הלאומית. אולי מסלולי הטיסה ברורים, אבל כנראה הכיוון של החברה הולך לאיבוד".
גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אל הקברניט בתחילת החודש ותקף אותו בנאום שנשא במליאת הכנסת: "הוא מרשה לעצמו להטיף לנוסעים. הנוסעים לא קנו כרטיס טיסה כדי לשמוע אותו, הם בסך הכול ביקשו לצאת לחופשה. אבל דורון חושב לעצמו: 'מי הם, הם ישמעו מה שאני רוצה להטיף להם'. כי דורון הוא אזרח סוג א'. לו מותר. לחנה המיילדת אסור".