1 צפייה בגלריה
מטוס אל על בואינג 787
מטוס אל על בואינג 787
מטוס בואינג 787 של אל על
(צילום: דני שדה)
ברקע המשך התפשטות נגיף הקורונה, חברת אל על השיקה היום (ד') מבצע במסגרתו היא מאפשרת, עד לסוף החודש, להזמין כרטיס טיסה לאירופה בקטגוריה "קלאסיק" עם אפשרות של ביטול או שינוי עד ליום ההמראה ללא עלות נוספת.
מהחברה נמסר כי "באל על מבינים שגם בתקופה כזו הנוסעים רוצים להרגיש בטוחים כשהם מזמינים כרטיסי טיסה". עוד נמסר כי המבצע תקף לכל היעדים באירופה ולטיסות שממריאות עד ל-15 בפברואר 2021.
ביטול חינם יתאפשר עד ל-6 שעות לפני מועד ההמראה, לא כולל הפרשי מחירים או מסים. כמו כן, בגין כרטיסים שנרכשו באתר אל על או במוקד ההזמנות הטלפוני לא ייגבו דמי טיפול במקרה של ביטול.
(מהחופשה בתאילנד לבידוד בעכו. צילום: שחר גולדשטיין)

בנוסף, אל על הכריזה גם על מחירי מבצע לשבוע הקרוב לכלל היעדים באירופה לטיסות שימריאו מישראל בין ה-14 באפריל ל-8 במאי. בין היתר, כרטיס הלוך-חזור לבוקרשט יעלה החל מ-169 דולרים במחלקת תיירים, כרטיס הלוך-חזור לרומא יעלה החל מ-249 דולרים וכרטיס לפריז יעלה החל מ-259 דולרים.

"מבינים שאנשים חוששים"

כמו כן, אתר התיירות smartair השיק מבצע שמאפשר לכל מי שיזמין באתר טיסה או חבילת נופש אפשרות ביטול מכל סיבה עד 12 שעות לפני הטיסה ללא תוספת עלות. ההטבה תינתן למזמינים לתקופת הקיץ או החגים (יציאות החל מחודש יוני 2020 ועד סוף השנה). ההטבה תקפה לכל סוגי הכרטיסים ובכל חברות התעופה. המבצע בתוקף בין 20 ל-29 בפברואר.
חברת אופיר טורס הודיעה כי היא מציעה יותר מ-10,000 חבילות נופש, אירוח בבתי מלון, טיסות וחופשות שיט ללא דמי ביטול. "אנשים רוצים להזמין חופשות אבל חוששים. אנחנו מבינים זאת ומאפשרים להם לבצע את ההזמנות בהרגשה של ביטחון וודאות".
חברת MSC קרוז חתמה על שיתוף פעולה עם סוכנות הביטוח טריפגרנטי במסגרתו לקוחות שיזמינו חופשת קרוזים לקיץ 2020 לאירופה ולאמריקה עד ל-20 במרץ ליציאות החל מ-1 ביוני ייהנו מביטוח ביטול מכל סיבה של חברת הפניקס כלול בעסקה. טלי נוי מנכ"ל MSC קרוז בישראל אמרה: "אנחנו מבינים את החשש הקיים היום בקרב הלקוחות שלנו עבור הזמנות עתידיות ויחד עם זאת מעוניינים כי קהל הלקוחות שלנו ייהנה ממבצעי ההרשמה המקודמת שקיימים כעת".
מוקדם יותר השבוע חברת ישראייר השיקה מבצע ברוח דומה כאשר הכריזה כי עד ל-15 במרץ ניתן להזמין חבילות נופש וטיסות ישירות ליעדי החברה שיהיו ניתנות לביטול ללא תשלום דמי ביטול עד 7 או 14 ימי עסקים לפני הטיסה, תלוי במועד היציאה.
גם חברת השטיח המעופף הודיעה ביום ראשון כי לקוחות החברה שיזמינו טיסות וחבילות נופש לכל היעדים יוכלו לבטל את ההזמנה עד 14 ימי עסקים לפני מועד היציאה לחופשה ללא דמי ביטול. בחברה הדגישו כי ההודעה תקפה להזמנות חדשות בלבד והיא מתייחסת ליציאות עד סוף אוקטובר 2020.
(צילום: אלי סגל)

ביום שני מנכ"ל אל על גונן אוסישקין כתב באגרת לעובדים: "ימים קשים לפנינו וייתכן כי יידרשו צעדים דרמטיים והחלטות כואבות". הוא שיתף את עובדיו בהחלטות. "אנו בעיצומו של אירוע גלובלי ומוקדם עדיין לחזות את כל השפעותיו", כתב אוסישקין. "ניתן לומר בביטחון רב כבר עתה כי מדובר בשעת מבחן למדינות בעולם ובתוכן מדינת ישראל, ענף התעופה ולאל על".
באל על בוחנים, בין היתר, לבטל זמנית את הקו לתאילנד במקרה שהביקוש יירד משמעותית, עד שהמצב יתייצב. בדיווח שהעבירה חברת התעופה לבורסה נכתב כי "לאור הנחיות משרד הבריאות, מתאימה החברה את פעילותה בנתיב לבנגקוק, זאת בהמשך להשהיה זמנית של טיסותיה לבייג'ינג והונג קונג ובוחנת את ההשלכות הנובעות מכך". בהמשך ביקשה אל על להבהיר כי הטיסות לתאילנד נמשכות כסדרן.
חברת התעופה "קתאי פסיפיק" הודיעה היום על הפסקת טיסות הנוסעים הסדירות בקו בין תל אביב להונג קונג עד ל-28 במרץ.