4 צפייה בגלריה
מה מחכה לכם בזמן המונדיאל בקטאר?
מה מחכה לכם בזמן המונדיאל בקטאר?
מה מחכה לכם בזמן המונדיאל בקטאר?
(צילום: shutterstock)
עוד חודשיים זה קורה: רגע לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל ב-20.11.22, ישראלים רבים כבר נערכים לחוויית הכדורגל המיוחדת, שחוברת הפעם גם לחוויית תיירות חד פעמית - עם פתיחתה של קטאר לישראלים, לחודש המונדיאל בלבד.
המחירים, הטיפים והדברים שחשוב לדעת לפני שטסים לקטאר בריאיון עם מי שאחראי להטיס מעל 4,000 ישראלים למונדיאל בתוכנית "צ'ק אין" ב-ynet radio
עם זאת ולצד ההתרגשות הגדולה, יש לקטאר לא מעט בעיות, כמארחת הטורניר הענק. אחת מהן היא המחסור הגדול בחדרי מלון ואפשרויות לינה עבור התיירים שיגיעו לצפות במשחקים. כבר לפני קצת פחות משנה דיווחנו על כך שלפי בדיקת AP - רק במלון אחד נותרו חדרים למשך כל הטורניר. מאז המצב השתנה מעט ולפי גורמים בתחום נפתחו עוד כמה מלונות או אפשרויות לינה אך לא נותרו עוד הרבה חדרים.

המלונות יהיו צורת הלינה היקרה יותר בקטאר

בקטאר יש כיום כ-50 אלף חדרי מלון ובמהלך הטורניר צפויים להגיע אליה יותר מ-1.2 מיליון בני אדם. כך שהביקוש הגבוה בוודאי לא יקבל את כל המענה הנדרש. לפי מתן פלד, סמנכ"ל איסתא ספורט, שעתידה להטיס אלפי ישראלים לאירועי המונדיאל, לאירוע כזה צריך לפחות 120 אלף חדרי מלון. "יש לזכור שגם מדובר בשטח מאוד קטן, כמו שטחה של תל אביב, כך שהולך להיות מאוד צפוף. לכן הקטארים מצאו כמה פתרונות לכך".
אחד הפתרונות הוא העמדת אוניות ענק, שמשמשות לקרוזים, רק שהפעם הן יעגנו בנמל דוחה וישמשו כמלונות צפים עבור התיירים שינחתו בקטאר, בכל אונייה יש כ-5000 חדרים.
לצד אלו הרבה דירות יוסבו לדירות אירוח וגם מוקם בדוחה מתחם של קמפינג. "כך שבתי מלון יהיו לבסוף מוצר הפרימיום בסיפור", מסביר פלד.
כמה פרימיום? "בין 250 ל-300 דולר לאדם ללילה". זאת לעומת מחירים שנמוכים בכ-40 אחוזים במדינות השכנות בתקופה זו, אך יש לקחת בחשבון את הטיסות לקטאר וחזרה ואז זה כבר יכול להשתוות.
4 צפייה בגלריה
קטאר
קטאר
דירות להשכרה וספינות קרוזים בדמות מלונות צפים - הפתרונות של הקטארים למחסור בחדרי מלון
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 777 של קטאר איירווייז
מטוס בואינג 777 של קטאר איירווייז
כל חצי שעה טיסה מדובאי. שווה לשקול לינה בשכנות של קטאר
(צילום: shutterstock)
וכאן נכנסת הדרך האחרונה שאמורה לעזור לקטארים להתמודד עם העומס הצפוי והיא בעזרת הנסיכות השכנה דובאי. ממנה צפויה להיות רכבת אווירית לקטאר עם טיסות בכל חצי שעה (!). לפי אתר CIRIUM, שמבצע ניתוחי נתונים בתעופה, בין התאריכים21 בנובמבר ועד 18 בדצמבר, יהיו בין 16 ל-48 טיסות מדי יום בין דובאי ודוחה, בירת קטאר.

עד כמה בטוח ונעים להסתובב כאן כישראלים?

קטאר מצד אחד מזכירה קצת את דובאי ואת אבו דאבי השכנות, "רק יותר קטנה. גם בה יש בה חיבור של חדשנות - כמדינה שמתפתחת בקצב מטורף לצד מוזיאונים והרבה כבוד איסלאם כמדינה מסורתית", מסביר פלד, שביקר במדינה ארבע פעמים רק בשנה האחרונה.
עם זאת, יש לזכור שמדובר במדינה עם מדיניות קשוחה מאוד. כך למשל, מלונות במדינה מסרבים לקבל הזמנות מזוגות להט"בים. בפיפ"א אומנם הבטיחו שהדבר לא יהווה בעיה לאוהדים שיגיעו מרחבי העולם. אך תחקיר של עיתונאים משבדיה ומדנמרק מגלה תמונת מצב שונה: מתוך 69 המלונות המומלצים ברשימה של פיפ"א, שלושה סירבו לקבל הזמנה מעיתונאים שהציגו את עצמם כזוג חד-מיני ו-20 בתי מלון הסכימו לקחת הזמנה בתנאי שהם לא יפגינו בפומבי שהם חד-מיניים.
4 צפייה בגלריה
קו הרקיע של דוחא
קו הרקיע של דוחא
דוחה כן מחכה לכם - כניסה חד פעמית לישראלים שיבואו לצפות במשחקי המונדיאל
(צילום: shutterstock)
וכאמור, ישראלים כלל לא מורשים להיכנס למדינה, ללא התקיימות הטורניר. המדינה לא נחשבת אוהדת גדולה של ישראל ולא אחת אנו שומעים קולות מצד הקטאריםשהם נגד ישראל. כך שישנו חשש לא קטן מצד האוהדים שמתכננים לטוס לשם מישראל.
עם זאת, פלד מספר כי "קטאר בטוחה לישראלים. אל תיתנו לרעשי רקע להפוך לעניין האמיתי. מרבית התושבים כאן הם ממדינות אחרות כמו מצרים, ירדן, הודו ומדינות נוספות במזרח ואלו מאוד מתעניינים בנו הישראלים. לא הרגשתי צורך לפחד או להתבייש כשנשאלתי מאיפה אני, להפך", סיפר פלד בתוכנית "צ'ק אין" ב-ynet radio.
"אנחנו אומנם נכנסו עם דרכונים זרים כי רק כך ניתן להיכנס לשם כישראלי לפני המונדיאל, אבל שם דיברנו על ישראל וההרגשה הייתה הפוכה לגמרי. אנחנו פתאום מעניינים אותם". מספר פלד ומסביר כי בדומה למדינות באמירויות, בקטאר יש 2.8 מיליון תושבים ו-2.4 מהם הם כלל לא קטארים אלא זרים שבאו לעבוד במדינה. "חלק גדול מאותם עובדים זרים הם מהמזרח התיכון כמו מצרים ירדן ולבנון והם דווקא מאוד מעוניינים לשמוע אותנו".
מה יש לעשות בה מעבר למונדיאל? כמדינה עשירה שמתפתחת בקצב מהיר יש בה מסעדות מהטובות בעולם, קניונים ענקיים - יוקרה ורגילים עם מותגים אמריקנים, חופי ים ודיונות, קמפינג ועוד אטרקציות רבות שכל הזמן נפתחות ומחדשות. אלו לצד מוזיאונים ומסגדים יפים.
לא מדובר במדינה זולה. לצורך העניין מחירי האלכוהול לא זולים בה בכלל, בעיקר במסעדות אבל בתקופת המשחקים יימכרו בירות במתחמי האצטדיונים במחירי מוזלים יותר.
ומה לגבי מחירי החבילות שנשארו עבור ישראלים? לדברי פלד, המספרים של הישראלים שצפויים לטוס לראות את המשחקים עומדים כיום בין 10,000 ל-15 אלף נוסעים ומחירי החבילות, הכוללות בין משחק אחד לשניים, טיסות ולינה נעים בין 2,000 אירו ועד 10,000 אירו לאדם.