הישראלים שיבלו את פסח בחו"ל
(צילום: שמוליק דודפור)

רגע לפני ערב החג הראשון וליל הסדר, יעברו היום (ג') בנמל התעופה בן גוריון יותר מ-89 אלף נוסעים, כאשר יותר ממחציתם יעשו את דרכם אל מעבר לים. על פי נתוני רשות שדות התעופה, חמשת היעדים המבוקשים ביותר בפסח הם טורקיה ,יוון, ארצות הברית, איחוד האמירויות ואיטליה.
השבוע החלו לפעול בנתב"ג ה"קיוסקים" לצ'ק אין עצמי שמאפשר לנוסעים לשלוח את הכבודה שלהם במקומות המסומנים. חברות התעופה שמשתתפות בפיילוט הן טורקיש אייר, יונייטד איירליינס, לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, סוויס, אייר קנדה וקתאי פסיפיק. במהלך פסח תצטרף לפיילוט גם חברת אל על.
בנוסף, במסגרת ההיערכות, סיירת משפחות וצוותים של רשות שדות התעופה מסייעים בהליך הבידוק הביטחוני. משפחות עם ילדים שולחות נציג אחד לדלפקי הצ'ק אין, בעוד המשפחה ממתינה בנוחות בטרמינל.
בסך הכל צפויים לעבור בחודש אפריל 2.2 מיליון נוסעים בשדה, גידול של 18% לעומת שנת השיא 2019. בימי העומס הכבדים יעברו בנתב"ג לקרוב ל-100 אלף נוסעים ביממה ביותר מ-580 תנועות מטוסים בינלאומיות. הימים העמוסים ביותר צפויים להיות יום ראשון, (9 באפריל), יום שני (10 באפריל), ויום חמישי (13 באפריל). גם יום ראשון (16 באפריל) צפוי להיות עמוס.

באילו שעות כדאי להגיע למעבר טאבה?

3 צפייה בגלריה
מעבר הגבול טאבה
מעבר הגבול טאבה
מעבר הגבול טאבה
(צילום: מאיר אוחיון)
כ-200 אלף נוסעים צפויים לעבור בערב פסח ובחול המועד במעבר הגבול בגין בטאבה בדרך לחצי האי סיני. השנה יחולו בחודש אפריל חג הפסח, חג הפסחא ועיד אל פיטר. עקב כך צפויים במעבר הגבול טאבה עומסי שיא של כ-13 אלף נוסעים מדי יום במהלך החג, ואף יותר מכך בערב החג, למחרת הסדר ולקראת סוף חופשת החג.
מרשות שדות התעופה נמסר כי מעבר הגבול טאבה פתוח 24 שעות ביממה לאורך כל השבוע. השעות העמוסות פחות הן בדרך כלל שעות אחר הצהריים, מ-16:00 ועד 20:00, ומומלץ להגיע למעבר בשעות אלו אם הדבר מתאפשר.
רשות שדות התעופה ממליצה לעוברים לסיני להקדים ולרכוש אגרת מעבר מראש באתר האינטרנט, ולחסוך זמן המתנה במעבר. אישור התשלום יישלח במייל ואין צורך להדפיסו אלא מספיק להציגו בנייד. לרשות המשלמים מראש יעמוד מסלול מהיר במעבר.
היורדים לסיני מתבקשים להחנות את מכוניותיהם בחניון בשטח של שדה התעופה הישן. לקראת פסח החברה הממשלתית לתיירות הכשירה בשטח שדה התעופה הישן שני חניונים שישתרעו על שטח של כ-10,000 מ"ר עם כ-500 מקומות חנייה. החניונים החדשים מוקמים בימים אלו בצמידות לאזור המלונות, המרינה, הטיילת ואזור הקניות.
3 צפייה בגלריה
החניון החדש על שטח נמל התעופה הישן
החניון החדש על שטח נמל התעופה הישן
החניון החדש על שטח נמל התעופה הישן
(צילו: יח"צ החברה הממשלתית לתיירות)
מעבר הגבול לעקבה צפוי להיות פחות עמוס, אך כלקח משנה שעברה, כאשר הירדנים לא נערכו בהתאם לציפיות, מומלץ למי שמתכנן לחצות את הגבול בימי העומס הצפויים להקדים כמה שניתן ולהיאזר בסבלנות. בדומה למצרים, גם בירדן כדאי לשלם את אגרת המעבר מראש ולמלא את הוויזה האלקטורנית לכניסה לירדן (ללא עלות, לוקח דקות. האתר באנגלית). שימו לב, ישראלים הנכנסים לירדן ממעבר יצחק רבין (עקבה) או המלך חוסיין (ליד בית שאן) עליהם לתאם מראש סוכן נסיעות ירדני מורשה, בלעדיו לא תותר הכניסה לירדן.
3 צפייה בגלריה
מעבר יצחק רבין (עקבה)
מעבר יצחק רבין (עקבה)
מעבר יצחק רבין (עקבה)
(צילום: shutterstock)
לעוברים את הגבול היבשתי לירדן או מצרים כדאי לזכור שחול המועד חל בחודש הרמדאן, מה שאומר שיהיו שינויים בשעות הפתיחה של עסקים במצרים ובירדן, כמו גם ביתר העולם הערבי. באזורים המתוירים זה לא צפוי להיות מורגש במיוחד, וברוב בתי המלונות לא יהיו שינויים בשעות הפעילות של המסעדות. מי שמתכנן לצאת מהמלון ולהסתובב בערים, בעיקר בירדן, כדאי לקחת בחשבון שבשעות היום רוב החנויות יהיו סגורות, כולל המסעדות ובתי הקפה. בשעות אחר ההצריים ובערב הכל חוזר להיות פתוח באווירה חגיגית וצבעונית.