36 נוסעים ואנשי צוות נפצעו, מתוכם 11 באורח קשה, כאשר טיסה של חברת הוויאן איירליינס מפיניקס להונולולו בירת הוואי נקלעה למזג אוויר קשה לקראת הנחיתה. על סיפון המטוס היו 278 נוסעים ועשרה אנשי צוות. רוב הטיסה התנהלה בצורה חלקה, ללא אירועים אירוע יוצאי דופן, אך לקראת הנחיתה ביעד, בשלב ההנמכה, נקלע מטוס האיירבוס A330, שנחשב ליציב ולבטוח, למערבולות אוויר קשות במיוחד והצוות הכריז על מצב חירום.
@devnwins I am NOT the original owner of this video. #fyp #fypシ ♬ original sound - Devon
אזהרה: בסרטון נראים אנשים פצועים. צולם ככל הנראה במטוס לאחר התקרית.

פינוי פצועים לבית החולים ופנים המטוס לאחר התקרית

קצין המבצעים הראשי של החברה, ג'ון סנוק, אמר כי לא אירעה תקרית כזאת במשך שנים רבות. מעוצמת המערבולות נוסעים רבים עפו ממושביהם וחלקם אף הוטחו בתקרת המטוס. נזק נגרם לקבינה של המטוס מחבטות של נוסעים ושל ציוד שהוטח בדופן המטוס ובתקרה. בסך הכל אושפזו 20 בני אדם בבית החולים בהונולולו. בין הפצועים שלושה דיילים ודיילות שנפצעו באורח קל.
ג'ים אירלנד, מנהל שירותי הרפואה הדחופה בהונולולו, אמר כי לפחות אדם אחד פונה מהמטוס כשהוא ללא הכרה. הפצועים סובלים מחתכים, כולל בראש, ומחבורות בגופם. "היה לנו מזל שאף אחד לא נהרג או סובל מפציעה קריטית", אמר אירלנד. "אנחנו מקווים שכל הפצועים יתאוששו ויחלימו החלמה מלאה".
נוסעת בשם קאיילי רייס אמרה לרשת החדשות Hawaii News Now כי אימה בדיוק התיישבה במקומה כשמערבולת האוויר פגעה במטוס, ולכן לא היה לה סיכוי להספיק לחגור את חגורת הבטיחות. "היא התעופפה ופגעה בתקרה", סיפרה הבת. קצין המבצעים הראשי של החברה אישר כי השלט שמורה לחגור חגורות בטיחות דלק בזמן התקרית, אך חלק מהפצועים לא היו חגורים.
1 צפייה בגלריה
מטוס איירבוס A330 של חברת הוויאן איירליינס
מטוס איירבוס A330 של חברת הוויאן איירליינס
מטוס איירבוס A330 של חברת הוויאן איירליינס
(צילום ארכיון: shutterstock)
מהשירות המטאורולוגי בהונולולו נמסר כי הייתה אזהרת מזג אוויר שהתריעה על סופות רעמים באזורים שכללו גם את נתיב הטיסה. סנוק אמר במסיבת עיתונאים שערך לאחר התקרית כי חברת התעופה הייתה מודעת לתחזית מזג האוויר, ולתנאים הלא יציבים, אך לא הייתה בידיה אזהרה ספציפית בנוגע למיקום המדויק שבו אירעו מערבולות האוויר. הוא הדגיש כי עדיין לא ידוע כמה גובה איבד המטוס בדקות שבהן היטלטל במערבולות האוויר, וכי זה נושא זה ייבדק בחקירה שבה תהיה מעורבת גם המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה.
רוב האנשים מקשרים את הופעתן של מערבולות אוויר עם סערות קשות, אולם הסוג המסוכן ביותר מתרחשות דווקא כשמזג האוויר נראה רגוע לכאורה. התופעה יכולה להתרחש בענני נוצה שנראים כמו חוטים שקים ודלילים או אפילו בשמיים נטולי עננים סמוך לסופות רעמים, כאשר ההבלדים בטמפורטורות ובלחצים יוצרים זרמי אוויר חזקים ביותר.
תקריות מסוג זה מתרחשות מעת לעת. בשנת 2019 37 נוסעים ואנשי צוות נפצעו כאשר טיסה של אייר קנדה מוונקובר לסידני נקלעה למזג אוויר קשה. מטוס הבואינג 777 שינה אז את מסלולו ונחת בהונולולו. 30 נוסעים ואנשי צוות פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי, תשעה מהם פונו במצב קשה.
בשנת 2017 מטוס של חברת אמריקן איירליינס שהמריא מאתונה נקלע למזג אוויר קשה מעל האוקיינוס האטלנטי לקראת ההגעה לניו יורק. שבעה אנשי צוות ושלושה נוסעים נפצעו.