מלחמת רוסיה-אוקראינה תמונת מצב עדכנית
(צילום: אלכס בורטמן)

בזמן שרוב העולם סגר את השמיים בפני רוסיה, אירופלוט, חברת התעופה הלאומית של המדינה שפלשה לאוקראינה, מודיעה על לוח טיסות בינלאומי חדש שיחל בתחילת חודש אפריל, וכולל, בין היתר, גם טיסה יומית לישראל.
לפי הודעה שפרסמה החברה בסוף השבוע, מכירת הכרטיסים החלה עבור טיסות מסוצ'י לשש מדינות: ארמניה, מצרים, קזחסטן, אוזבקיסטן, טורקיה וישראל. הטיסות לישראל יהיו בתדירות יומית, כלומר שבע טיסות בשבוע והן יבוצעו על ידי חברת התעופה Rossiya שנמצאת בבעלותה אירופלוט.
כרטיסים לטיסות ניתן להזמין באתר של חברת אירופלוט. לאור הסנקציות הכלכליות על רוסיה, בדקנו אם ניתן להזמין עם כרטיסי אשראי ישראלים בינלאומיים כגון ויזה ומאסטרקרד ונוכחנו שכן. עם זאת, ייתכן שכרטיסים אחרים יהיו חסומים.
2 צפייה בגלריה
מטוס סוחוי Superjet 100 של חברת רוסיה
מטוס סוחוי Superjet 100 של חברת רוסיה
מטוס סוחוי Superjet 100 של חברת רוסיה
(צילום: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
סוצ'י במבט מהאוויר
סוצ'י במבט מהאוויר
סוצ'י במבט מהאוויר
(צילום: shutterstock)
בעיה נוספת שעומדת בפני החברה הרוסית היא אם ואיך רוסיה תשלם למדינות שבשטחן המטוסים יפעלו בגין שירותים אוויריים כגון שירותי קרקע, תדלוק, תפעול וכו'.
בנוסף, יש חשש ממשי מהחרמת מטוסים, בדגש על אלה שפועלים ברוסיה תחת הסכם חכירה מחברות אירופאיות. כדי להתגבר על זה, הודיעו בחברה שהטיסות בלוח הזמן החדש יופעלו במטוס הנוסעים מייצור רוסי, סוחוי Superjet 100 . מדובר במטוס נוסעים צר גוף קטן שבדרך כלל משמש לטיסות פנימיות או טיסות בינלאומית קצרות, טווח הטיסה שלו הוא כ-3,000 קילומטרים שהם בין שלוש שעות טיסה וחצי לארבע שעות טיסה. הטיסה בקו מוסקבה-ישראל, לצורך ההשוואה, היא כ-2,500 קילומטרים, ולכן לאור מגבלת הטווח החברה מוגבלת ביעדים שהיא יכולה להפעיל אליה טיסות ישירות. לצורך הפעלת הטיסות החדשות, החברה תציב לפחות עשרה מטוסים כאלה בשדה התעופה בסוצ'י.
נכון להיום עדיין מתקיימת פעילות אווירית בין ישראל לרוסיה, במסגרת כך אל על עדיין מפעילה טיסות בקו זה, אך כל המטוסים שפועלים בקו נאלצים לטוס בנתיב שעוקף את אזורי הלחימה ואזורים סמוכים שנסגרו לאור המלחמה, מה שמאריך באופן ניכר את הטיסה ומוסיף לעלויות התפעול של הטיסות.