1 צפייה בגלריה
הטייסת והדוגמנית, קים דה קלופ
הטייסת והדוגמנית, קים דה קלופ
הטייסת והדוגמנית, קים דה קלופ
(מתוך עמוד האינסטגרם 737pilotgirl)
הכירו את קימברלי דה קלופ. רק בת 27 וכבר הספיקה לעשות קריירה מכובדת כטייסת ובמקביל לצבור תאוצה ברשתות החברתיות, וכך לשלב בין חיי התעופה ובין קידום מוצרים של חברות גדולות.
נראה שדה קלופ הבינה כבר בתחילת דרכה שלא תוכל להתעלם או להתחמק מהמראה שלה ולכן לקחה את העניין בדיוק לקצה השני. בעמוד האינסטגרם שלה שנקרא 737pilotgirl - שגם מרמז על תחילת הקריירה שלה, היא מראה את חייה כטייסת עבור 123 אלף עוקביה, כש"על הדרך" היא מדגמנת מוצרים כמו קרם הגנה מפני השמש ושעונים יוקרתיים.
הטייסת הבלגית החלה את דרכה בעולם הטיס כבר בגיל 21 בחברת הלואו-קוסט הרומנית "בלו בירד". שם הטיסה מטוסי בואינג 737 ומכאן נגזר גם שם הפרופיל שלה באינסטגרם. מאז עברה לעבוד בחברת התעופה נורוויגי'ן איירליינס וזמן קצר לאחר מכן הכירה את בן זוגה. גם הוא, איך לא - טייס. יחד הם הקימו בית בספרד, ליד שדה התעופה בעיר אליקנטה.
כיום היא עובדת בחברות אמריקניות וסיניות כטייסת בדרגת קצינה ראשונה, כלומר טייסת משנה בטיסות מטען במטוסים רחבי גוף. לדבריה, המעבר הזה הגיעה לאחר תקופה קשה שחוותה מתחילת משבר הקורונה, לכן נאלצה לחפש מסלול חדש בתחום התעופה שהוא לא טיסות מסחריות. אך זה כאמור, לא המסלול היחיד בו בחרה דה קלופ.
דה קלופ מתארת את התגובות שהיא מקבלת כאשר נוסעים נתקלים בה במטוס. "'את חלק מצוות הדיילות?' הם שואלים, וכשאני עונה שאני הטייסת הם שואלים בתמיהה אם אני באמת זו שמטיסה את המטוס", כך סיפרה בריאיון לדיילי מייל.
מטיסה מטוס ומדגמנת מוצרי טיפוח לעור
מדגמנת גם זוגיות עם בעלה, הטייס הנורווגי, וויליאם
דה קלופ מספרת על עצמה שידעה בגיל 19 שהיא רוצה להיות טייסת ומיד לאחר מכן החלה ללמוד בבית הספר לטיס ברומניה. משם המשיכה, כאמור, לעבוד בחברת לואו-קוסט מקומית שעד היום היא מודה לה, כחברה שלקחה את הצ'אנס איתה ונתנה לבת 21 להטיס מטוסי נוסעים.
מצד אחד, דה קלופ מציגה עצמה כמי שמספקת מבט אל "מאחורי הקלעים" של עולם התעופה כאשר היא מעלה תמונות מהקוקפיט ומהיעדים האקזוטיים שאליהם יוצא לה להגיע כחלק מתפקידה, תופעה שהפכה למאוד פופולרית בשנים האחרונות, עם יותר ויותר טייסים וטייסות שמשתפים את חייהם ברשתות החברתיות.
הטייסת הבלגית עם דגל המולדת
אך במבט מעט יותר מעמיק על עמוד האינסטגרם שלה, ניתן לראות כיצד ברוב התמונות היא למעשה מפרסמת מוצר כלשהו, לפעמים באופן גלוי ובולט ולפעמים פחות. פעם אחת זה שעון בשווי של עשרות אלפי שקלים ופעם קרמים ומוצרי טיפוח לעור.
שיתופי הפעולה בין עולמות המסחר לאנשים "פרטיים" לכאורה, כלומר לא מפורסמים, כבר מוכרים לנו מעולמות אחרים.
אך האם כעת מדובר בתופעה שגולשת גם למקצועות נוספים, כאשר נראה ממנה יותר בשל מצב התעופה מאז תחילת משבר הקורונה? האם עוד טייסים וטייסות ישלבו בין קריירת הטיס לקריירה בתחום משפיעני רשת ופרזנטורים של חברות? עוד מוקדם לקבוע אך אין ספק שאם פעם להיות טייסת או טייס היה נחשב מספק מבחינת הכנסה וקריירה, כיום המצב מצריך מהם לחשוב מחוץ לקופסא ולהבין שהשמיים הם לחלוטין לא הגבול.