מראה עצוב בנתב"ג: מטוס ג'מבו 747 שפעל במשך שנים ארוכות בחברת התעופה אל על (4X-ELA) נגרט הבוקר (יום א') באופן סופי על ידי כלים הנדסיים. הפרידה מהמטוס מסמלת סוף עידן בתעופה הישראלית. המטוס, שמכונה על ידי חובבי התעופה "מלכת השמיים", נכנס לשירות באל על בשנת 1994 ויצא משירות בנובמבר 2019 כחלק מהחלטת החברה לעבור למטוסים חדשים וחסכוניים יותר. זהו מטוס הג'מבו הראשון מסדרת 747-400 שנכנס לחברת התעופה הישראלית והוא פעל במשך השנים תחת השם "תל אביב- יפו".
מטוסי הג'מבו הראשונים, מדגם 747-200, נכנסו לשירות באל על כבר בשנת 1971. באותה השנה נרשמה תנועה של 700 אלף נוסעים, גידול של 40% בהשוואה לשנה שקדמה לה. במהלך השנים נכנסו לשירות באל על ויצאו ממנו כ-20 מטוסי 747 במגוון דגמים: 100, 200, 400 ומטען.
צי ה-747 היה גם שותף לנקודות ציון משמעותיות בתולדות מדינת ישראל: הטסת נוסעים לישראל וממנה במהלך מלחמת יום הכיפורים והעלאת יהודי ברית המועצות בתחילת שנות ה-70 באמצעות טיסות ממוסקבה.
במאי 1991 שבר אחד ממטוסי החברה שיא כשהקברניט אריה עוז המריא עם 1,086 נוסעים בטיסה מאדיס אבבה לישראל במסגרת "מבצע שלמה". במטוס נרשם שיא נוסף כאשר הוא נחת בישראל עם 1,088 נוסעים, לאחר ששני תינוקות נולדו באוויר. באל על פעלו 11 מטוסים מדגם זה, עד שהאחרון בהם יצא משירות בסוף שנת 2019.
חיים חדשים לג'מבו של וירג'ין אטלנטיק
בצירוף מקרים נחת בסוף השבוע בנמל התעופה בן גוריון מטוס ג'מבו 747 של חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק שהמריא מנמל התעופה במנצ'סטר בטיסה שזכתה לתשומת לב בקרב חובבי תעופה ברחבי העולם ובישראל. המטוס (G-VXLG) פעל תחת השם "רובי טיוסדיי" שניתן לו כמחווה של חברת התעופה ללהיט של הרולינג סטונז משנת 1967.
עם נחיתת המטוס בנתב"ג חתם בפעם האחרונה הקברניט את יומן הטיסה עם המילים "סוף פעילות בחברת וירג'ין אטלנטיק", ו"להתראות 'רובי טיוסדיי'. אני הולך להתגעגע אלייך, להתראות אחרי 22 שנה". המטוס הגיע לחטיבת התעופה של התעשייה האווירית לטיפולי תחזוקה ובשבוע הבא מתוכנן להמריא מחדש לחברת תעופה חדשה שבה יתחיל את חייו מחדש.