3 צפייה בגלריה
אוניות NCL עוגנות בנמל חיפה
אוניות NCL עוגנות בנמל חיפה
אוניות NCL עוגנות בנמל חיפה
(צילום: גיאודרונס)
פאר ושמחה בנמל חיפה: שתי אוניות פאר של ענקית הקרוזים NCL (נורוויג'יאן קרוז ליין) נכנסו הבוקר (יום ב') לנמל חיפה בזו אחר זו. האוניות ישהו בחיפה עד שעות הערב. במהלך היום ייצאו אלפי התיירים שעליהן, לסיורים בצפון הארץ וכן לסיורים עצמאיים בחיפה.
ראשונה נכנסה בחמש לפנות בוקר ה-Norwegian Jade, אונייה באורך של 294 מטר עם כ-2400 נוסעים. האונייה מבצעת הפלגה באגן המזרחי של הים התיכון, ולאחר חיפה תמשיך אל קפריסין, טורקיה ותסיים בנמל פיראוס (אתונה).
מייד אחריה נכנסה לנמל האונייה INSIGNIA השייכת למותג היוקרה של נורוויג'יאן – "אושיאניה". האוניה באורך של 180 מטר והיא מיועדת לכ-800 נוסעים. האוניה הגיעה לאחר מסע שהחל במיאמי בסוף מרץ, במהלכו היא חצתה את האוקיינוס האטלנטי ועצרה במספר יעדים בים התיכון ובצפון אפריקה. INSIGNIA תמשיך אחרי חיפה לטורקיה וליוון.
3 צפייה בגלריה
אוניות NCL עוגנות בנמל חיפה
אוניות NCL עוגנות בנמל חיפה
תיירים רבים מגיעים לישראל דרך הים
(צילום: גיאודרונס)
לפני כשבוע הייתה זו אוניית התיירים של קבוצת רויאל קריביאן, שהגיעה ראשונה לנמל החיפאי לאחר יותר משנתיים שלא עגנו בו אוניות מסוג זה. כשעל סיפונה כ-350 תיירים.
בהמשך השנה תבצע קבוצת NCL שורה של הפלגות בהן תתבצע החלפת נוסעים בחיפה, בעיקר למותגי היוקרה שלה, "אושיאניה" ו"ריג'נט", ואלו מיועדות לתיירים בעיקר מצפון אמריקה שיטוסו לישראל למספר ימי סיור ואז יעלו על ההפלגה בחיפה. הנוסעים שיירדו מההפלגה בחיפה, ימשיכו גם הם למספר ימי סיור בארץ, ואז יטוסו חזרה לארצם.

צפוף בנמל הצפוני

במקביל, בנמל חיפה עסוקים כעת בהכנות אחרונות לקראת כניסת האוניות שהכריזו על חיפה כנמל הבית שלהן. חברת MSC תחל בהפלגה ראשונה לישראלים ביום חמישי הקרוב 14.4.22 ואחת נוספת בחג הפסח, עם כ-1,600 נוסעים ישראלים.
חברת מנו ספנות תחל את עונת הפלגותיה ב-12.5.22 וחברת רויאל קריביאן תחל את פעילותה גם היא, באוגוסט הקרוב.
לטובת ההפלגות של הישראלים והגידול המשמעותי בהן, הוכנו בשבועות האחרונים בנמל חיפה מתחמים ייעודיים שיסייעו בהליך הצ'ק-אין, ויחייבו מספר שינויים לעומת השנים האחרונות.
3 צפייה בגלריה
אוניית קרוזים MSC Lirica ליריקה תענוגות פאר
אוניית קרוזים MSC Lirica ליריקה תענוגות פאר
שתי הפלגות של MSC עם כ-1,600 נוסעים כבר בפסח הקרוב
(צילום: ארז סימון גיאודרונס)
מנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה, מסר: "נמל חיפה רואה בפעילות אוניות התיירים תרומה חשובה לכלכלה הישראלית, ולחברה הישראלית. אנחנו קולטים מאות אלפי תיירים שמספקים פרנסה לכל אותם נותני שירותים שהיו מחוסרי פרנסה בשנתיים האחרונות".
"לראות את עשרות האוטובוסים ועליהם מדריכי הטיולים ממתינים לאוניה בכניסתה הוא מראה משמח ומעודד. אנחנו ניצבים בחזית העשייה בתחום הקרוזים ואחראיים ישירות על הבאת האוניות לישראל ונמשיך בכך בכל הכוח".

נוסעים: הכינו הכול מבעוד מועד

מבחינת הוראות ההגעה והנחיות טכניות על מנת להקל על הנוסעים, אמר זוהר רום, מנהל תחום התיירות והקרוזים בנמל חיפה, כי "זו הזדמנות טובה להזכיר לכל מי שיגיע בקרוב להפלגות מחיפה להכין מבעוד מועד את כל מה שחברות הספנות מנחות, בכלל זה בדיקות הקורונה הנדרשות וסימון כל המזוודות עוד בבית כדי לאפשר את שליחתן לאוניה כבר בתחילת התהליך".
בנוסף, הדגיש רום כי "חשוב להדגיש שלא תתאפשר עלייה עם כלי רכב על גשר טרמינל הנוסעים, כך שמומלץ בחום להגיע בתחבורה ציבורית. תחנת הרכבת 'חיפה מרכז השמונה' נמצאת ממש מחוץ לטרמינל. הגעה מסודרת, בשעה שנקבעה מראש לכל נוסע, תאפשר קבלת שירות מהיר ונעים לכל הנוסעים".

איתיחאד איירווייז מעלה הילוך בישראל

חברת איתיחאד איירווייז הודיעה היום (יום ב') על הוספת טיסות למצבת הטיסות הקיימות, שעומדת כיום על שלוש טיסות שבועיות בימים ראשון ,שני וחמישי, כך שתהיה טיסה יומית כמעט כל השבוע בקו בין נתב"ג לאבו דאבי וחזרה.
"זאת לאור הצלחת הקו בין תל אביב לאבו דאבי, והביקושים הגדלים והולכים לטיסות המשך", נמסר מהחברה.
החל מ-26.4.22 תעבור החברה להפעיל את הקו במתכונת של חמש טיסות שבועיות, כלומר גם בימים שלישי ושישי. החל מתאריך 1.6.22 ועד 31.10.22 החברה תעבור לטיסה יומית שתתבצע במטוסי דרימליינר 787.
עושה היסטוריה: איתיחאד איירווייז משיקה את הקו לישראל
(צילום: אבי חי)
לדברי רן פולק, מחברת ממן אוויאישן, נציגת אתיחאד איירווייז בישראל, "אנו חווים ביקושי שיא לטיסות במהלך הפסח הקרוב, חודשי הקיץ וחודשי החגים. מרביתם בקרב נוסעים המבקשים לטוס עם איתיחאד ליעדי המשך בניהם בנגקוק, פוקט, מומבאי, דלהי, מלדיביים וסרי לנקה".
עוד מציין רן כי מעבר לחוויית הטיסה שמציעה החברה, "הערך המוסף שמביאה איתיחאד לנוסע הישראלי היא תכנית קונקשנים במסגרתה כל הרוכש כרטיס טיסה ליעד המשך יוכל ליהנות מעד שני לילות באבו דאבי במלונות ברמת שלושה וארבעה כוכבים על חשבון החברה באבו דאבי".