אל על, חברת התעופה הישראלית הגדולה ביותר, הודיעה על תגבור לוח טיסותיה, כדי לסייע לנוסעים שטיסתם בחברות הזרות בוטלה, ובנוסף הכריזה על מתן עדיפות ומזוודה חינם לנוסעים בעלי צווי 8 פעילים שנתקעו בחו"ל. נציין כי ההודעה נמסרה לאחר שמאז כניסת החג ביום רביעי ועד למוצאי שבת אל על הפסיקה את טיסותיה, זאת על אף שעשרות אלפי ישראלים, ובהם גם לוחמים שצריכים היו לשוב לישראל, נאלצו להעביר את ראש השנה בחו"ל.
1 צפייה בגלריה
מטוסי אל על בנתב"ג
מטוסי אל על בנתב"ג
מטוסי אל על בנתב"ג, ארכיון
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
"חברת אל על ייצרה תהליך ייעודי עבור נוסעים בעלי צווי 8 פעילים שטיסתם בחברות הזרות בוטלה ושוהים כעת בחו"ל", נמסר בהודעת החברה. "ניתן למלא את הפרטים באתר אל על בלינק הבא. נציגי המוקד ייצרו קשר עם הנוסע למציאת טיסה מתאימה, לאחר אימות הצו. נוסעים אלה יהיו זכאים למזוודה חינם.
"אל על ממשיכה לתגבר את לוח טיסותיה ומוסיפה שתי טיסות לאתונה וממנה הלילה ומחר, שיופעלו על ידי מטוס דרימליינר ויציעו סך הכל למעלה מ-520 מושבים לכל כיוון. כמו כן, החברה תוסיף טיסה אל לרנקה וממנה ותגדיל את המטוס שיבצע את אחת מטיסותיה מפריז ואליה כך שיתווספו יותר מ-100 מושבים.
נזכיר כי הכרטיסים מאתונה ואליה נמכרים במחיר קבוע ואחיד של 150דולר לכיוון אחד במחלקת תיירים, ומלרנקה ואליה נמכרים ב-99 דולר לכיוון אחד במחלקת תיירים. הכרטיסים זמינים למכירה באתר אל על ואצל סוכני הנסיעות.
תור אינסופי של ישראלים בלרנקה בערב החג

להלן התוספות:
  • טיסה LY443 מת״א לאתונה תמריא ב-5 באוקטובר בשעה 22:00.
  • טיסה LY444 מאתונה לת״א תמריא ב-6 באוקטובר בשעה 01:45.
  • טיסה LY445 מת״א לאתונה תמריא ב-6 באוקטובר בשעה 01:00.
  • טיסה LY446 מאתונה לת״א תמריא ב-6 באוקטובר בשעה 04:45.
  • טיסה LY5159 מת״א ללרנקה תמריא ב-6 באוקטובר בשעה 23:40.
  • טיסה LY5160 מלרנקה לת״א תמריא ב-7 באוקטובר בשעה 01:50.
  • טיסה LY319 מת״א לפריז תמריא ב-6 באוקטובר בשעה 05:50.
  • טיסה LY320 מפריז לת״א תמריא ב-6 באוקטובר בשעה 11:25.
כמו כן, חברת ארקיע, שהפעילה טיסות במהלך החג והשבת, הודיעה כי היא "נרתמת למאמץ הלאומי" ומחזירה את אנשי כוחות הביטחון הביתה ב-199 דולר לכרטיס בחזרה לארץ. בארקיע הדגישו כי הם נותנים קדימות לבעלי צו 8 ומטפלים בהם באופן פרטני. "הזמנת כרטיס הטיסה חזור תתבצע דרך וואטסאפ שמספרו 055-9725118 ומותנית בהצגת צו 8 מעודכן", נמסר בהודעת החברה. "ניתן להזמין עד לתאריך 10.10.24".

הסיוע האווירי של "אחים לנשק"

ארגון "אחים לנשק" הודיע כי בזכות תרומה נדיבה הוא מציע מערך סיוע אווירי למחזיקי צו 8 בלבד. "בהמשך למערך ההסעות, בתנועת אחים לנשק מעמידים לטובת מחזיקי צו 8 הנמצאים בלרנקה מערך שינוע מוטס. בתנועה ערוכים להטיס עד 100 איש במספר טיסות, כאשר הטיסות יצאו בהתאם לביקוש והצורך. ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש ובקבלת אישורים סופיים מרשויות התעופה המקומיות והבינלאומיות. ייתכנו שינויים במועדי הטיסות או בביטולן, בהתאם לנסיבות שאינן בשליטתנו". להרשמה - הקליקו.
בתוך כך, משרד התחברה הודיע כי הוא "נמצא בקשר רציף מול החברות במטרה לתגבר את לוח הטיסות מישראל לאתונה ולרנקה שהוכרזו כ'האבים' תעופתיים. לחברות התעופה יש מחוייבות להשיב את לקוחותיהן מיעדים נוספים בעולם והן עושות כל שביכולתן לתמרן בין חובתן זו לבין הרצון לסייע למאמץ המלחמתי ולהשיב ישראלים מקבלי צו 8 מחו"ל, ועל כן הודיעו כי הן מעניקות תיעדוף לנוסעים אלו בהצגת צו 8. במהלך השבת בוצעו למעלה ממאה טיסות נכנסות ויוצאות בנתב"ג בכלל היעדים, 20 טיסות ללרנקה ואתונה, ו-16 טיסות מלרנקה ואתונה ובסך הכל 36 טיסות מיעדים אלו.