GENESIS: מוזיקה בגלבוע

פסטיבל GENESIS, שיתקיים בסוף השבוע הקרוב בפעם השלישית, ממשיך לבסס את מעמדו כאחד הפסטיבלים הגדולים והשווים בארץ. בשנתיים האחרונות הוא התקיים בפארק הירדן וסחף אליו עשרות אלפים. השנה הוא יתקיים באחת הפינות היפות בישראל - בגן הלאומי מעיין חרוד, למרגלות הגלבוע. הפסטיבל מציג תמהיל מוזיקלי רחב שיוצג על ארבע במות: במה מרכזית, במת אינדי, במה אלקטרונית ובמת "טובורג ג'אם" - במה פתוחה לאמנים ולהרכבים חדשים, וסדנאות במהלך היום: טראנס מדיטטיבי, אשטנגה יוגה, ריקודי בטן, יוגה צחוק, פילאטיס ועוד.
9 צפייה בגלריה
פסטיבל המוזיקה ג'נסיס. ליין-אפ עמוס באמנים מובילים. בתמונה: הפסטיבל בשנה שעברה
פסטיבל המוזיקה ג'נסיס. ליין-אפ עמוס באמנים מובילים. בתמונה: הפסטיבל בשנה שעברה
פסטיבל המוזיקה ג'נסיס. ליין-אפ עמוס באמנים מובילים. בתמונה: הפסטיבל בשנה שעברה
(צילום: אסי חיים)
על הבמה המרכזית יופיעו: הדג נחש, דודו טסה, נגה ארז, מרסדס בנד, פול טראנק, נינט טייב, פלד, נונו, נטע ברזילי, ג'ימבו ג'יי, בר צברי, קרולינה, שירה מרגלית ועוד. המוזיקה בשילוב המעיינות והלוקיישן הנהדר הופכים אותו לפסטיבל שלא כדאי לפספס.
6-4 במאי, גן לאומי מעיין חרוד. כרטיס לשני ימי הפסטיבל: 499 שקל (כולל כניסה למתחם הקמפינג ולמעיינות). לפרטים נוספים והזמנות - הקליקו.

דרך גוף: תנועה בגליל המערבי

פסטיבל התנועה והמחול יתקיים בסוף השבוע הקרוב בפעם השביעית, בשני יישובים בגליל המערבי - בשלומי ובקיבוץ געתון. במשך שלושה ימים ייהנו המשתתפים מהופעות מחול, מוזיקה ותיאטרון, ומסדנאות בתחומי מחול, תיאטרון, מוזיקה, תנועה, קול וקצב, תבונת הגוף, ריקודי עולם, ביטוי ובמה, אקרו ומגע. יהיו גם הופעות ופעילויות לילדים ולכל המשפחה.
9 צפייה בגלריה
פסטיבל התנועה
פסטיבל התנועה
פסטיבל התנועה
(צילום: צביקה תורן)
מאחורי הפסטיבל עומד מיזם BODYWAYS של ריבי נסים, המחבר אנשים לחיים דרך גישות לקשב, ביטוי ויצירה. 6-4 במאי בגליל המערבי. לפרטים נוספים והזמנות - הקליקו.

רוקדים בנוקדים: ריקודי עם במדבר

"רוקדים בנוקדים" הוא פסטיבל ריקודי עם חדש, שיציע חוויית ריקוד בנוף המדברי. כפר הנוקדים הוא נווה מדבר הממוקם בבקעת הקנאים שבמדבר יהודה, בין ערד למצדה. באי הפסטיבלים ייהנו משלל הרקדות (למתחילים ולמתקדמים), מופע מוזיקלי הכולל חומרים מקוריים לצד קלאסיקות עבריות, שירה בציבור, קומזיץ, קבלת שבת מדברית, מסיבת טבע עם די-גWיי, הרקדות, סדנאות שונות, מעגל דרבוקה, אוהל מסאז’ים ועוד.
6-4 במאי, בכפר הנוקדים. לפרטים נוספים והזמנות - הקליקו.
9 צפייה בגלריה
רוקדים בנוקדים
רוקדים בנוקדים
רוקדים בנוקדים
(צילום: Alisa Volosnikova)

דוקאביב: קולנוע בתל-אביב

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי בתל אביב יתקיים השנה בפעם ה-25. בפסטיבל ייערכו בכורות עולמיות, תוכניות מחווה ומפגשי יוצרים מהארץ ומחו"ל, שיתקיימו בסינמטק תל־אביב, במוזיאון תל אביב, במרכז סוזן דלל, בבית רומנו ועוד. סרט הפתיחה יהיה "פוליקר, הילד שבי", בו הזמר, שחגג 70 לא מכבר, מביט אל חייו.
התוכנית הבינלאומית תציע עשרות סרטים זוכי פרסים על דמויות וסיפורים גדולים מהחיים: ג'יין קמפיון, ליטל ריצ'רד, אלפרד היצ'קוק ועוד. במסגרת "דוקאקלים" יוקרנו סרטים על אקולוגיה, סביבה ויחסי אדם-טבע. ויהיו גם אורחים מחו"ל, בהם ג'ון באטסק, מבכירי מפיקי הקולנוע התיעודי בעולם, שיקיים כיתת אמן והקרנה מיוחדת של הסרט שהפיק "מחפשים את שוגרמן" (2012); אמנדה קים, במאית הדוקו על נאם ג'ון פייק; ומְסְטיסלב צ'רְנוב, במאי הסרט "20 ימים במריופול".
9 צפייה בגלריה
סרטי טבע בפסטיבל דוקאביב
סרטי טבע בפסטיבל דוקאביב
סרטי טבע בפסטיבל דוקאביב
(צילום: Terra Mate Studios)
20-11 במאי, ברחבי תל אביב. לפרטים נוספים והזמנות - הקליקו.

ימי מוזיקה יהודית: פיוטים באוניברסיטת בר אילן

המהדורה ה-11 של הפסטיבל, בניהולו האמנותי של ד"ר יובל רבין, תתקיים במשך שלושה ימים במחלקה למוזיקה של אוניברסיטת בר אילן. הפסטיבל, ששם זרקור על מוזיקה יהודית באשר היא, ממשיך ליצור גשרים בין דתיים לחילוניים, בין מזרח ומערב, בין ישן וחדש ובין עממי ואקדמי.
אורחי הפסטיבל מחו"ל הם זמר הקונטרה-טנור דורון שלייפר ונגנית הצ'מבלו קורינה מרטי משווייץ, בקונצרט שישלב בין הלחנים העתיקים ביותר במוזיקה של יהודי אירופה. כמו כן יתארח בפסטיבל הרכב אל'פאדו הפורטוגלי-ישראלי, ששר בלאדינו. בפסטיבל תשתתף גם תזמורת פירקת אלנור בשני קונצרטים: האחד פיוטים משירת הבקשות החלבית והשני מהמסורת המצרית. קונצרט נוסף בפסטיבל הוא "כיסופים לירושלים", שיכלול פיוטים מאיראן (מורין נהדר), תוניסיה (מעין ליניק), בוכרה (אתי ג'ון ויצחק אליעזרוב), בולגריה (דורה גלאור) וגיאורגיה (להקת קולן). אורחת: רוחמה רז ("ירושלים של זהב").
9 צפייה בגלריה
תזמורת פירקת אלנור בפסטיבל ימי מוזיקה יהודית
תזמורת פירקת אלנור בפסטיבל ימי מוזיקה יהודית
תזמורת פירקת אלנור בפסטיבל ימי מוזיקה יהודית
(צילום: אלה אוזן)
לפני חלק מהקונצרטים תתקיים הרצאה קצרה על נושא הקונצרט.
17-15 במאי, אוניברסיטת בר אילן, הכניסה לסדנאות ולהרצאות חופשית. קונצרטים ב-35 שקל, לפרטים נוספים ולהזמנות - הקליקו, או התקשרו לטלפון :03-7316561.

אביב זמן גליל מערבי: אוכל ומוזיקה

הפסטיבל חוגג השנה עשור עם שלושה ימים גדושים בעשרות אירועים ברחבי הגליל המערבי. לרגל הפסטיבל, כמה ממסעדות האזור יצרו שיתופי פעולה מסקרנים עם מוזיקאים מקומיים. בשאטו דה רואה יחגגו את תפריט האביב האיטלקי שלהם עם הכנרית קטרינה שמריה, שתלווה את הערב בנגינת קלאסיקות איטלקיות. במסעדת סאמא בעכו העתיקה יקיימו ארוחה אביבית עם הג'אז של הסקסופוניסט סטס גורדוב. אצל רותי וגילי במושב יערה בנו תפריט מיוחד ועשיר, לצד שירי רוק ישראלי שתנגן "להקה מקומית".
9 צפייה בגלריה
הסקסופוניסט סטס גורדוב בפסטיבל זמן גליל מערבי
הסקסופוניסט סטס גורדוב בפסטיבל זמן גליל מערבי
הסקסופוניסט סטס גורדוב בפסטיבל זמן גליל מערבי
(צילום: איברהים יונס)
מורי הדרך המקומיים בנו סיורים לכבוד הפסטיבל. אופק רון כרמל יעביר סדנת צילום בנייד במפגש עם רקדני להקת המחול הקיבוצית. ד"ר שלי אן פלג תלווה סיור בתל עכו, המסתיים בסדנת מדיטציה עם קערות טיבטיות וטעימות מקומיות בבית אלפראשה וסיור נוסף בעכו, בין אמנים וסוחרים מקומיים. איילת בר מאיר תדריך סיור מיין ליין במעיליא, החל מהגת העתיקה מימי הצלבנים ועד לביקור ביקב ג'וליה המקומי.
20-18 במאי, ברחבי הגליל המערבי. לפרטים נוספים ולהזמנות - הקליקו, או התקשרו לטלפון 072-3941110.

המוזיקה עין כרם: קונצרטים בחצר המנזר

בחג שבועות יתמלא הכפר הציורי הסמוך לירושלים בצלילים במסגרת פסטיבל המוזיקה השלישי. הפסטיבל, שייסד ומנהל מוזיקלית המנצח ואמן כלי ההקשה חן צימבליסטה, יתקיים במשך שלושה ימים בהשתתפות מוזיקאים בינלאומיים במנזר יוחנן בהרים עין כרם. הקונצרטים יתקיימו תחת כיפת השמיים בחצר המנזר.
הפסטיבל ייפתח עם הקונצרט "צריך לצלצל פעמיים" - עיבודים ייחודיים לשירי נתן אלתרמן ומשה וילנסקי לצד יצירות קלאסיות מאת באך, ויואלדי ויוסופוב בביצוע אנסמבל מפעל המוזיקה, ובבכורה ליצירה "התקרבות" לוויולה ולתזמורת מאת המלחינה היבא סדרן.
9 צפייה בגלריה
פסטיבל המוזיקה בעין כרם
פסטיבל המוזיקה בעין כרם
פסטיבל המוזיקה בעין כרם
(צילום: שלי באהרון)
בהמשך יתקיים המופע "צלילים במנזר" - חוויית האזנה לילית עם אמן הסאונד תאי רונה והפסנתרן יחזקאל רז. ההופעה תתקיים בחלל התפילה של המנזר. כן יתקיימו קונצרט לכל המשפחה בשם "בוקר משפחתי בבוסתן", עם יצירות כמו "מפצח האגוזים" מאת צ'ייקובסקי; הקונצרט "שירת הנזירים" -שירת הכנסייה של ימי הביניים והרנסנס, קונצרט ייחודי בו יארח פסטיבל המוזיקה עין כרם את האנסמבל הקולי "מגניפיקט" בחלל התפילה ההיסטורי של הכנסייה; והמופע "ג'אז בשקיעה" בחצר של האב סברינו בכנסיית יוחנן בהרים.
27-25 במאי, עין כרם. מחירי הכרטיסים 140-85 שקל. להזמנות: 6226* או באתר.

Queenta - Woman Jazz: אלתורים נשיים בירושלים

בישראל נוסדו מספר פסטיבלי ג'אז שנותנים במה לעושר המוזיקלי שמציע הז'אנר, אך לא תמיד ניתנת במה מספקת (או בכלל) ליצירה הנשית. זהו פסטיבל הג'אז הראשון בארץ שמוקדש כולו למוזיקאיות שמכתיבות את הטון כיום בארץ ובעולם - ארבעה ימים של ג'אז נשי רחב טווח, הפקות מקור ש"נתפרו" לפסטיבל, מחוות ואירוחים גדולים מהחיים.
9 צפייה בגלריה
הסקסופוניסטית ניקל גלובר בפסטיבל Queenta
הסקסופוניסטית ניקל גלובר בפסטיבל Queenta
הסקסופוניסטית ניקול גלובר בפסטיבל Queenta
(צילום: Anna Yatskevichs)
את הפסטיבל אוצרת ומנהלת אמנותית חן לוי - מוזיקאית, זמרת ויוצרת, רכזת מסלול ג'אז ווקאלי ברימון. בפסטיבל השנה יעלה מופע חדש בו תתארח הסקסופוניסטית האמריקאית ניקול גלובר. אורחת נוספת מחו"ל היא המתופפת והזמרת הצרפתייה, Anne Paceo. הזמרת אחינועם ניני תעלה מופע מיוחד לפסטיבל, שמגדיר מחדש את חוקי האלתור החופשי.
31 במאי עד 3 ביוני במרכז המוזיקה "צוללת צהובה" ובמזקקה בירושלים. לפרטים נוספים ולהזמנות - הקליקו.

אשדודאנס: רוקדים באשדוד

הפסטיבל הבינלאומי למחול אשדודאנס חוזר בפעם השישית לארבעה ימים של מופעי מחול ישראליים ובינלאומיים, סדנאות אמן עם אורחים מחו"ל, מופעי מחווה והוקרה, וגם כמה מהאמנים הגדולים בישראל שישירו לצד הרקדנים על הבמות.
את הפסטיבל יפתח המופע "נקודה בזמן - סיפורו של המחול הישראלי", בהשתתפות נועה קירל, להקת שלווה, נרקיס, בניה ברבי, אוהד שרגאי, סגיב כהן, דני רובס וואלרי חמאתי, יחד עם כ-2,000 רקדנים, שיצאו למסע מראשית הפולקלור ועד ליצירה העכשווית.
מופע הנעילה, "מעלה־מעלה - לרקוד עם מלך הפופ צביקה פיק", מוקדש למוזיקאי שהביא לישראל את בשורת הפופ הגרנדיוזי והותיר מורשת מוזיקלית מפוארת, שרבבות רקדנים ממשיכים לרקוד לצלילי הקלאסיקות שלו. גם כאן יעלו על הבמה כ־2,000 רקדניות ורקדנים, ולצידם אדם, מיי פיינגולד, אילנה אביטל, רותם כהן, דנה אינטרנשיונל, שרי, שימי תבורי, קובי אפללו וריקי בן ארי.
29-26 ביוני ברחבי אשדוד. לפרטים נוספים ולהזמנות - הקליקו.

קול המוזיקה בגליל העליון: קלאסיקות מול הנוף

המהדורה ה-38 (!) של הפסטיבל בכפר בלום תכלול יצירות כמו "חלום ליל קיץ" מאת מנדלסון, וכמה מיצירות המופת הקאמריות של מוצרט. בפסטיבל תתארח גם רביעיית "כאוס", מההרכבים המובילים במוזיקה הקאמרית באירופה כיום.
9 צפייה בגלריה
נור דרויש בפסטיבל קול המוזיקה בגליל העליון
נור דרויש בפסטיבל קול המוזיקה בגליל העליון
נור דרויש בפסטיבל קול המוזיקה בגליל העליון
(צילום: מיכאל פביה)
הזמרת נור דרוויש תבצע בפסטיבל שירים מתוך רפרטואר קלאסי, ערבי ועברי. הזמר שלמה ידוב יארח את פסנתרנית הג'אז ענת פורט, ו“תזמורת המהפכה” תשוב לפסטיבל עם תוכנית משירי יוסי בנאי. השחקן דרור קרן ישתתף בקונצרט בשם "חלומות על מולדת", שבו תתנגן מוזיקה ישראלית מימי ראשית המדינה לצד טקסטים מתוך מכתבי ויומני המלחינים. חלק מהאירועים יתקיימו באוויר הפתוח.
8-2 ביולי, מחירי הכרטיסים 130-30 שקל. לפרטים נוספים ולהזמנות - הקליקו.