2 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
תורים בנתב"ג
(צילום: שירי הדר)
חופשות הקיץ והחגים הסתיימו, גל קור פוקד את אירופה והתחזיות על מיתון מתקרב נראות קודרות יותר ויותר. כל זה לא מרתיע את עם ישראל שממשיך לנהור בהמוניו לכל יעד אפשרי בחו"ל.

בסוף השבוע פירסמה רשות שדות התעופה את נתוני הנוסעים השנה עד חודש נובמבר (כולל), מהם עולה כי 17.5 מיליון איש עברו בנתב"ג. בנובמבר לבדו עברו בשדה 1.7 מיליון נוסעים, כמות דומה לתקופה המקבילה ב-2019, מה שאומר שמשבר הקורונה בענף התיירות מאחורינו. התפוסה הממוצעת במטוסים עלתה ל-80%, נתון מרשים לעונה.
הרשות ציינה בדוח כי "מספר הנוסעים בנתב"ג בנובמבר עולה על התחזית החודשית. הנתונים מצביעים על גידול בביקושים לטיסות ובתפוסת המושבים. הנתונים בישראל מקדימים את התחזית העולמית להתאוששות התעופה לאחר שנתיים של משבר הקורונה".
למרות העליות החדות בריבית ובמחירי החשמל, המים, הדלק והמזון, קיימת תחזית אופטימית גם לדצמבר, תקופת חנוכה וכריסמס. הצפי ברשות שדות התעופה הוא להמשך העלייה במספר הנוסעים החודש, שצפוי להגיע ל-1.8 מיליון איש. לדברי הרשות, רבים מתכננים לחגוג את חופשת חנוכה בחו"ל ולנצל את המבצעים של חברות התעופה ליוצאים לשוקי חג המולד. עוד עולה מהנתונים כי היעדים הפופולריים ביותר בנובמבר היו טורקיה (גם בגלל טיסות המעבר דרך איסטנבול), דובאי שעלתה על המפה, ארה"ב, איטליה ואנגליה.

כעת מתחילים גם הביקושים לתאילנד. על אף שגם בנובמבר נצפו תורים ארוכים בנתב"ג, ברש"ת ממליצים לנוסעים להגיע לשדה לא יותר משלוש שעות לפני הטיסה, מאחר שלדבריהם מצב כוח האדם השתפר.
ומי החברות שהטיסו הכי הרבה נוסעים? אל על חזרה לפסגה לאחר שהסדירה את המחלוקות עם הטייסים, אחריה חברות הלואו-קוסט וויז אייר (למרות המשך ביטולי הטיסות) וריינאייר. במקומות הרביעי והחמישי נמצאות טורקיש איירליינס ופגסוס הטורקיות.
מגמת ההתאוששות מקבלת ביטוי מובהק בתוצאות של אל על, שלראשונה מאז המשבר הוסרה מדוחותיה לרבעון השלישי הערת עסק חי (המזהירה מפני חשש להמשך קיומו של העסק) והחברה עברה מהפסד לרווח. את הרבעון השלישי של השנה היא סיימה עם רווח של 66.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 136 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסותיה צמחו ב-145%.
גם ישראייר, המטיסה בעיקר ליעדי נופש בים התיכון, עברה מהפסד של 10.3 מיליון דולר ברבעון שלישי של 2021, לרווח של 15.2 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, והכנסותיה זינקו ב-210%.

בועז וקסמן, מבעלי אופיר טורס, אמר ל-ynet: "יש מאניה של נסיעות. הייתי עכשיו בפגישה וכל מה ששמעתי סביבי זה דיבורים על טיסות לחו"ל. אנשים נוסעים בהמוניהם למרות החורף כי רק ככה אפשר לברוח מהחדשות בארץ. הצורך להתנתק לכמה ימים גובר כנראה על יוקר המחיה. הרבה נוסעים ליעדים הקלאסיים, אבל השנה הצטרפו מקומות כמו דובאי, שארם א-שייח ובטומי. זאת למרות שהטיסות לא זולות כי עדיין יש בעולם מחסור בטייסים ובדיילות, אבל עכשיו מחירי החבילות ירדו. ולא לשכוח גם את ההפלגות שהשנה החלו לצאת מחיפה. זה תפס בטירוף, קיבלנו סוכן מצטיין של חברת הקרוז MSC. בכל שבוע הקיץ יצאו 6,000 איש להפלגות. שבוע עם פנסיון מלא, בידור וכו' מגיע ל-1,100 דולר לאדם בחדר משופר באונייה, זה כלום ביחס לארץ. השנה יש גם ביקושים עצומים לחופשות סקי, כאשר האופציות הזולות הן לאתר בנסקו בבולגריה וגודאורי בגיאורגיה ב-600 דולר לאדם".
2 צפייה בגלריה
נורוויג'ן אפיק בנמל חיפה
נורוויג'ן אפיק בנמל חיפה
נורוויג'ן אפיק בנמל חיפה בחודש שעבר
(צילום: גיאודרונס)
טלי נוי, סמנכ"לית השיווק של איסתא: "החורף הזה נראה אחרת מחורפים אחרים. הביקושים גדולים אחרי שיולי-אוגוסט היו בעייתים כתוצאה מהביטולים ומהתורים בשדה. אנשים מפצים את עצמם עכשיו. נפתחו יעדים חדשים חמים לחורף כמו דובאי, שארם ומרוקו. מחירי החבילות טובים, ולדעתי עוד יירדו. יש יותר ויותר טיסות וחברות תעופה שמחזירות קווים.
"אנחנו מציעים, למשל, דיל לסופ"ש בנאפולי ב-300 דולר לאדם, כולל טיסה ומלון 3 כוכבים, או 600 דולר לאדם לארבעה ימים ימים בדובאי. זה לא יקר. היעדים הללו מפוצצים, גם בטומי חזקה מאוד. פאפוס, שאף פעם לא הייתה להיט בחורף, מבוקשת עכשיו למרות העונה. חצי שעה ואתה במלון רובץ בספא ונהנה במסעדות זולות. יש דיל לסופ"ש, 3 לילות, ב-203 דולר לאדם ו-238 דולר במלון 5 כוכבים. 3 לילות לברלין מוצעים ב-275 דולר לאדם, 3 לילות בוונציה ב-282 דולר ועוד".